Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Jeg søkte om penger til barnetilsyn i begynnelsen av oktober ifjor. Fikk ikke noe svar, så jeg tenkte at jeg enten har fått avslag eller at søknaden har blitt borte. Så jeg tenkte ikke mer på det, helt til nav fra oslo kommune ringte meg og fortalte at han har fått søknaden min. Det er litt rart, siden jeg ikke bor i oslo kommune...ennå. Holder på å flytte. Men isåfall, så sa jeg at det ikke var så viktig å behandle søknaden alikevel, for sønnen min har siste dag i bhg imorra, så får han sikkert ikke plass i ny bhg før til høsten. Men da sa mannen fra nav at søknaden min har rett til å behandles, og at han vil innvilge penger til meg fra 1. august ifjor til 1. februar i år. nDet betyr at jeg får etterbetalt penger for 5 mnd. Ble gla jeg, for da kan jeg bruke de pengene på å finne en dagmamma eller barnevakt eller noe til gutten mens jeg går på skole
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Men så bra!:-) Du får vel også stønad til barnetilsyn hvis du har en hvit dagmamma. Lykke til med flyttinga...åssen skole skal du på forresten? Jeg er selv student i Oslo nemlig.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Takk Jeg er bare deltidstudent da. Tar opp noe fag og forbedre karakterene mine på en privatskole i oslo. Er ennå på vgs nivå. Leste nettopp at du fikk den leiligheten. Grattis så mye
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Takk selv!:-) Er vi på samme alder da? (Sånn er det når man er anonym...for alt jeg vet så kjenner vi hverandre fra før av!) Kom forresten på da jeg leste på skravle nå at med dagmamma så får en jo også kontantstøtte i tillegg til 64% i stønad.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Hei igjen, Grunnen til at jeg er anonym...for å være helt ærlig...så er det fordi jeg er sjenert. Du skjenner meg ikke, for jeg skjenner ingen som er alenemor. Har bare venner som ikke har barn selv. Anyway...jeg er 28. Hva med deg? Beklager sent svar, men har ikke vært innlogget siden igår...og komme ikke til å være her inne resten av dagen. Skal på skolen etterpå, og deretter henter gutten i bhg og rett hjem. Har ikke tilgang til nett hjemme. Sønnen min er 3 år, så jeg tror ikke vi får kontantstøtte. Han begynte i bhg like før han fylte 2 år, så det er ingen vits i å søke. Men om jeg finner en billig dagmamma, så komme jeg til å fortsette å søke stønad. Vi får se. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå