Mikaia Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hei. Vi har akkurat flyttet til Norge etter at vår datter ble født i Frankrike. Til nå har vi brukt en slags sovepose som har huller for armene. Men nå har hun begynt å vri seg og ligger ofte på magen. Da blir soveposen helt vridd rundt henne og hun blir "stuck" på magen. Så våkner vi av et vræl midt på natten så hele pose-opplegget begynner og bli litt bekymringsfullt så jeg tror det er på tide med dyne. Men jeg vet ikke hva vi skal kjøpe??? Jeg er redd for at hun skal kaste dynen av seg på natten og bli kald eller ikke få puste under den, men alle norske babyer har vel dyne? Hva har dere?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Vi har bare brukt dyne, men har brukt dyneklyper nederst i sengen for å sørge for at hun ikke kunne sparke dynen oppover seg og få den over hodet. Man får kjøpt dyneklyper i babybutikker, klypene er festet i en ring som man trer inn på sprinklene på sengen. Jeg antar hun sover i sprinkelseng, og hvis du ikke har kjøpt dyne ennå ville jeg har gått rett på en juniordyne hvis jeg var deg (100x140cm). Jeg brukte babydyne først og så barnedyne (80x100cm?) en stund, men barnedynen ble fort liten, synes jeg. Hun lå jo helt fint under den, men når hun snurret litt rundt i sengen havnet hun fort på utsiden av denne dynen, så vi gikk ganske fort over til junior dyne i sprinkelsengen. Det blir ganske dyrt med dyne og 2-3 skift sengetøy hvis man bare kan bruke det en kort periode. Juniordynen blir litt lang, men etter å ha satt klypene sånn at dynen blir passe lang for sengen ligger bare resten som en krøll nederst i sengen. Jeg synes sjelden hun havnet på utsiden av denne dynen siden den er litt bredere enn sengen, men de har jo pysj på så hvis de sparker av seg dynen blir de ikke sååå kalde. Ikke ha vinduet oppe hele natten hvis det er veldig kaldt ute, bare luft godt før du legger deg selv, så går det fint. Våkner de av at de fryser, så skriker de jo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå