Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Da e æ akkurat kommet fra UL.. E så skuffa... ( Ho som tok UL forklarte ikke nå enda vi spurte. Ho bare overhørte oss... Vi fikk bare te svar at "ting" så okei ut. På skjemaet e d kun gjort BPD mål som va 47, å ingen andre. Ser andre har BPD, MAD, FEMUR og forskjellig. E d vanli å bare få BPD mål? E bare så skuffa.. Ho behandla oss så kjipt.
Hilde_85 Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Uff, stakkars, syns nesten så man skulle klaga. Ho vi var hos var kjempe flink og hyggelig. Trodde først ho var ei gammel sur dame, men ho var kjempe flink
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Var på Ul på Kongsvinger, og der fikk vi ei alle tiders jordmor! Ho var så blid og forklarte rolig og nøye alt som var:-) Vi ble veldig fornøyd. Synd det skal jobbe slike som den HI beskriver i helsevesenet...skal jo være en stor og flott opplevelse!
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Wow, selv min haste ul midt på natta var koseligere enn det du beskriver. Men disse andre målene er veldig nødvendige for å komme fra til riktig termin og for å være sikker på at alt er ok. Da kan dere vel egentlig spørre om en ny ul.?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Ho va ei møkkakjerring alså.. Har aldri følt mæ så ille.. Greit at hormonan påvirke mæ litt, men d va ikke langt unna at æ bynte å grine der inne. D første ho sa va at ho kunne ikke se nå beibi, førr urinblæra va så stor..Æ hadde akkurat vært på do.. men gikk selvfølgeli en gang til, uten å få ut en dråpe mer.. Bare d at ho sa at ho kunne ikke se nå beibi, fikk jo hjerte mitt te å stoppe et øyeblikk. Æ syns ikke d va noe gøy å bynne UL timen sånn. Å æ ville jo gjerne ha alle målan..Ho e fødselslege så syns virkeli ho burde forklart og gjort det nøye.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Hvor var du på ul? Jeg fikk og dårlig ul,og KUN øretiløre målet... Jeg var i Harstad hos han ene mannegyn! Var mye bedre ul med førstemann, da var det drkatre som foretok! Hun var kjempenøye!!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Narvik sykehus.. Skrev at hun var fødselslege, men hun er vel gynekolog egentli.. Ei svensk dame
Lille Luna Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Uffda, dette var kjipe greier. Fikk dere vite kjønnet? Synes det er trist med leger/jordmødre som ikke eier folkeskikk...det er jo en spesiell opplevelse å dra på ultralyd, og man bør bli møtt med respekt.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Synes det er utrolig synd at du fikk en sånn opplevelse. Man gleder seg jo som regel til den dagen, Skulle gitt deg en ny ul, hvis jeg var jordmor. Var på ul i går, på kongsvinger. Sikker på at jeg møtte den hyggligste og flinkeste jordmora dem hadde. Hun forklarte alt hele tiden, samtideig som vi fikk mulighet til å spørre om alt. Hun tok oss i mot med åpne armer.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Vi fikk ikke vite kjønne.. Ikke MAD OG FEMUR mål heller:( Kun BPD. Noen som vet om d er vanli å kun få vite BPD? Å kan man stole på at termin blir rett når d kun er BPD som e tatt?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Ehhh... hva betyr at det? MAD FEMUR BPD?
babyandme Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Opplevde det samme i sist sv.skap.. meget ordknapp lege da vi var på ul. Svarte meg ikke da jeg stilte spm.til og med:-/ Virket som om han kjedet seg og ville få unnagjort jobben. Nå er jeg gravid på ny, og håper på bedre behandling denne gang.. UL er jo noe man gleder seg til!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 BPD e hodemål MAD e magemål FEMUR e lårbeinslengde E ikke 100% sikker om d blei rett. (står på UL skjemaet.) Æ har trudd at di sku måle alt førr å si termin. Har et barn fra før men huske ikke tilbake. D e så kjipt å føle sæ usikker på UL.. d sku vær en koseli opplevelse, Den "kjerringa" ødla hele gleden me å vær kald & stille...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Æ har fått satt opp ny time på UL hos en annen. Æ føle mæ så snytt førr opplevelsen av å se nurke, å vite at alt e bra. Glede mæ virkeli te neste uke. Du må bare kreve noen andre du åsså vess d blir samme som sist
babyandme Skrevet 30. januar 2008 #15 Skrevet 30. januar 2008 Synes absolutt du burde si ifra om dette, utrolig dårlig behandling. Jeg også burde sagt ifra på min ul med førstemann. Skal jo ikke være sånn. Men de tar seg visse friheter, og er veldig overlegne mange av dem synes jeg. Folk som jobber med dette bør være imøtekommende, er jo jobben deres!
babyandme Skrevet 30. januar 2008 #16 Skrevet 30. januar 2008 Vi skrev visst nesten på likt hehe.. men takk for det, om den var til meg da:) Lykke til med ny UL!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå