lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 jeg og mannen min tenkte ha en felles konto, som begges lønninger går inn på... som vi begge har tilgang til.... er dette en god ide? noen med erfaringer? vi bruker uansett hverandres penger og deler på de pengene vi har. vi er gift og har et barn sammen.
Sånn kan det gå Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Vi har konto sammen. Funker supert det.
murmelmamma Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 vi har felles konto der alt går inn og ut fra... ingen problemer..da har begge god oversikt over hva vi har av penger å rutte med... men vi er ganske like når det gjelder handling av klær ol...så det er liksom ikke en av oss som bruker "mest"..om du skjønner..jeg synest det er kjempeavslappende og oversiktlig å ha felles konto!
Stor_smil Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Vi har felles konto, og syntes det fungerer supert!! Vi får foreløpig lønningene inn på privat konto, men overfører straks den er på plass. Vi har hvert vårt bankkort til felleskonto, og tilgang fra nettbank begge to. Helt genialt i min øyne!!
firemerkersmør Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Vi har en felles regningskonto som vi overfører lønn til, så har vi "ukelønna" vår på egen konto
Pappas fultreffer :) Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Vi kjører en og samme konto, begge har tilgang. Det funker supert. Mye lettere å holde styr på økonomien syns nå jeg, det er stort sett jeg som betaler regninger og diverse slike ting.
Alba44 Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Felles regningskonto her også + hver vår brukskonto(visa).
mammatrollet + spire i magen Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 vi har felles konto, men setter ikke inn hele lønningen vår. setter inn til å betale lån, evt regninger og mat + litt ekstra. vi har begge tilgang til kontoen, men er stort sett jeg som styrer den. han setter inn litt mer enn meg siden han tjener mer. og resten av lønningen har til oss selv. her fungerer det iallefall kjempe bra. jeg ville ikke at vi skulle sette inn alt på en felles konto, ville vi skulle ha våres egne penger å
litakine og Theodor Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 vi har felles, eller, vi har begge min sånn egentlig, men det funker kjempe bra det altså. Her deler vi på alt
krabbetrollet Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Dersom dere alltid har godt med penger på konto, er det sikkert en god idé med felles konto. Dersom det alltid er tomt på kontoen før ny lønn kommer synes jeg det er en fryktelig dårlig idé å ha felles konto. Veldig lett for at man mister oversikten, og plutselig er tom på kontoen når man står i butikken og skal betale.... Kjipt.
M by M Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Vi har hver vår konto som lønna går inn på også har vi en felles som vi begge har i vår nettbank hvor vi har et fast trekk på 7000 kroner hver oss hver mnd. Alt av felles utgifter og sparing foregår på den kontoen. Det er vi fornøyd med.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Vi har en felles konto som er til lån og regninger. men hver vår lønnskonto.
dåsa06 Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Vi har felles regningskonto, men separate lønnskontoer, som vi overfører fra. Prata med dama i banken ang dette, og hun sa at vi for alt i verden ikke måtte ha en konto bare, altså en felles, for hvis en av oss plutselig skulle dø, så stenges alle konti osv som står i den personens navn, og den andre får da ikke ut penger før boet er oppgjort...og det kan ta LAAAAAAAAAANG tid! Man får jo alltid ut penga, men altså ikke før alt er i orden i boet og arv er ordnet osv.... Så her er det hver sin konto gitt, i hvert sitt nav, sånn at vi ikke blir stående der en dag, uten noenting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå