idaelise Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 kan man få operasjonen dekka?jeg har ikke så kjempe stor mage,men musklene mine er ødelagte å har ikke sjans til å bli kvitt magen.. jeg har sett mange værre tilfeller enn meg,men jeg plages så veldig med det...begynner lett å gråte å føler meg rett og slett forferdelig..det plager meg veldig psykisk... noen som vet om jeg kan få dette dekket da?? koster det ikke 40 000kr ca??
Stor_smil Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Om du ønsker bukplastikk må du først henvende deg til fastlege, som henviser deg videre til en kirurg som kan vurdere om du er kandidat for det eller ikke.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Det er vel trygdekontoret om dekker dette, men tror nok kravene er ganske høye.... det står jo mennesker som har mista 100 kg overvekt i kø for å få dekka fjerning av overflødig hud, så en mer eller mindre vanlig "etter-svangerskaps-mage" står nok ikke veldig høyt oppe på lista hvis du ikke får helseplager av det. Spør legen og trygdekontoret der du bor...
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Man skal i utgangspunktet ha fysiskeplager for å få dekt plastisk kirurgi som mageplastikk og brystoperasjoner. Men når det er sagt så vet jeg om noen svært får som har fått dekt pga psykiske plager. Men da skal man virkelig ha enorme problemer med selvbildet og ofte er ikke en operasjon alene nok. Jeg HATER magen min, synes den ser ut som en lys stor rosin..men vet at dette må jeg pent leve med eller fikse selv hvis jeg vil. Trøsten er at jeg slett ikke er alene om det..og at gubben min fint ka leve med den magen jeg har. Kunne også tenkt meg å fikse puppene..men tror det blir med tanken :-) Ser så fin ut MED klær på...
idaelise Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2008 ok, takk... har en dårlig følelse da... jeg har ikke penger til å betale en slik operasjon selv heller. litt kjedelig å være så ung å aldri kunne bevege seg på stranda igjen
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 det kan være, men da skal man ha store plager, eller veldig stor psykiske plager ved det. kan gå til fastlege og snakke, kan jo vertfall prøve, og se hva han/hun sier. hvis du vil ha bedre selvtillit, kan jeg sende et bilde av MIN mage i bikini.. og resten av kroppen.. da hadde du garantert følt dge fin:) hehe neida. er ikke gøy unansett,når man mistrives med seg selv! (jeg er 22, og kommer nok aldri resten av livet mitt til å vise meg offentlig i bikini, trist å tenke på. men, nå var nå jeg så "uheldig")
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå