Gå til innhold

ok.....jeg lurer på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi kastet opp 3 ganger i dagtidlig mellom kl 07.30og 08.30....har vært i fin form etter det... ingen bæsjing...har spist 3 skiver , en pære, litt potetskruer..og en youghurt... har ikke vondt i magen...har beholdt alt sammen..og er i full fres med leking på gulvet...Ingen feber...

Dersom hun ikke kaster opp mer i dag, ikke feber resten av dagen....og ellers i fin form...kan jeg sende henne i barnehagen i morgen?

Jeg har akkurat begynt å ny jobb og er litt "desperat" etter å komme på jobb igjen.....

hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun har hatt en form for omgangssyke så kan hun være smittefarlig ca 48 timer etter siste oppkast! Så for å være på den sikre siden, så ville jeg holdt henne hjemme en ekstra dag! Har ikke far mulighet for å være hjemme da?

Skrevet

jeg hadde hatt henne hjemme en dag uten sykdomssymtomer.

jeg tror at grunnen til at det er så mye smitte i barnehager ,skoler o.l er for at foreldrene sender ungene tilbake for raskt.

hadde barna kunne vært hjemme til de var ordentlig friske,ville smittefaren for andre blitt mindre.

Skrevet

far har vært hjemme 1.5 uke med storebror og jenta forrige uke.....så han har liksom tatt sin del...

Skrevet

Her som tulla mi går er det ein regel som seier at man skal holde seg unna barnehagen i 48 timer etter siste oppkast, og om man har feber skal dei vere feberfri ein heil dag før dei kan gå i barnehagen igjen. Men om ikkje barnehagen er klar over det og tulla di virker ganske så pigg ut på ettermiddagen så hadde eg sikkert vurdert å levere ho i barnehagen i morgon, men da bør du kanskje ikkje nemne det for barnehagepersonalet. Evt. du ringer å spør dei. :) Og mulig barnehagene rundt om har ulike regler for dette.

Skrevet

Jepp, dersom hun er frisk igjen nå og fortsetter å være i fin form og spiser bra, så hadde jeg uten tvil sendt henne i barnehagen. Men barnehagen her har ikke så mange stivbente regler om sånt, som jeg ser at mange andre bhg har.

Skrevet

Og det er som noen seier, at om man holder barne sine heime ein dag ekstra så er det ingen fare for at barnet skulle bli sjuk igjen. Tulla mi hadde feber mandag, og eg måtte holde ho heime tirsdag til tross for at formen var veldig bra. Men best å vere på den sikre siden. :)

Skrevet

jeg jobber selv i barnehage...så jeg vet jo litt om dette....men akkurat derfor så ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal kunne gå i barnehagen om det fortsetter sånn som nå.....for hun er i full fres igjen..og har spist godt.... men vi får se det an i morgen...feber har hun ikke hatt..så da er det den der oppkasten hun hadde før kl 08.30 i dag tidlig.....sukk er ikke lett å være skvist mellom jobb og å ville gjøre det beste som mamma!

Skrevet

Hadde også sendt henne i barnehagen i morgen hvis formen forsetter å være like bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...