mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 er 19+6 i dag... sliten og lei, og gleder meg ikke i det hele tatt... sambo ødelegger mye av gleden tror jeg... ved å ikke hjelpe meg når jeg trenger det, erbare sliten, og ønsker ikke å være gravid mer egentlig... har en sønn fra før med en annen... gutten er fire år og krever sitt... men har ikke mye energi til han siden jeg og sambo krangler mye... ikke med skriking, men stille krangler... han tror han kan gjøre som han vil... reise ut når han vil.. sitte forran pc hele dagen, mens jeg leser hjemme over nettstudier... sambo er sykmeldt, men ikke syk... har en vond fot han skal operere siden benet ved stortåa vokser... men alt han liker er han ikke syk til, men andre ting da klager han på foten... jeg sliter allerede med bekkenløsning... enkelte dager må krykkene frem ellers klarer jeg ikke gå... men sambo mener jeg må gjøre like mye som før.. han er jo syk.... dette var den korte historia... kan forsette med mye annet.. kjenner hatet bygge seg opp i meg... vurderer å kaste han ut... han har ikke tatt seg bryet med å melde flytting en gang... så han bor jo egentlig ikke her da... ' hva skal jeg gjøre.... jeg har prøvd å prate med han men han skjønner ikke... hjelp
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. januar 2008 ble kanskje litt langt og forvirrende... men måtte bare få det ut... makter snart ikke mer... vet bare ikke hva jeg skal gjøre... bli alene med to når den ene er nyfødt? (er vel i grunn nesten alene nå og)
Piken på landet Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Regner nesten med at det må ligge mer bak dette enn det som kommer frem i innlegget ditt? I tilfelle syns jeg det høres drastisk ut å kaste han ut. Han er faren til barnet ditt, og det må vel kreves litt mer anstrengelse for å få ting til å fungere...? Nå er det sikkert mye jeg ikke vet om historien deres, men alle har vanskelige perioder. Nå når du er gravid er du såklart ekstra sårbar, noe som han selvfølgelig skal ta hensyn til. Du skal finne deg i alt, og viss dere ikke klarer å løse dette dere i mellom, så vil vel neste steg være å kontakte en familierådgiver. Når dere tross alt er samboere og har valgt å få barn i lag, vil jeg tro dere har sett for dere et liv i lag. Lykke til, håper det ordner seg for dere!
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Jeg synes ikke det er for drastisk å kaste ham ut. Vet hvor ille bl kan være og om gubben i tillegg er en unge som legger alt ansvar på deg blir det jo ekstra ille. Pysete og tafatt fyr høres det ut som. Du må forklare at du ikke er sikker på om du vil være sammen med ham mer. Enten skjerper han seg, ellers må han bare flytte. Man trenger ikke å holde ut i et forhold som ikke gir en noe tilbake. Du får såvidt vi vet bare et liv. Ikke kast det bort på å gjøre noe du ikke vil..
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2008 vi har ikke vært sammen lenge... bare siden i sommer... var ike planlagt dette... ble liksom bare samboere etter at vi fant det ut... vurderte abort, men maktet det ikke... hadde tenkt å gjøre det slutt før jeg fant ut at jeg var gravid... vi passer bare ikke sammen... økonomien ert og et stort problem.. han betaler ingen av de faste utgiftene jeg /vi har... jeg har igjen kanskje 3000 til mat diesel og div. han har nesten hele lønningen sin... ca 12000 etter hans utgiften, og mener alikevel at vi skal dele på mat... og at han ikke skal belale siden jeg hadde mine utgifter fra før.. (husleie, bil som vi nå deler, han har kun bil som kan brukes om sommeren,nekter å bytte den, strøm forsikringer vann og kloakk og div annet...) kan det hjelpe å be han reise bort for en stund og si at dette er mine krav ikke kom tilbake før du finner deg i det... han går virkelig over mine grenser... ble voldtatt for ti år siden... hater derfor at han kommer å bare grafser i tide og utide... uten at jeg merker han i nærheten... får nesten ikke puste.. blir hysterisk... har sagt at jeg ikke tolererer dette, men han mener at kroppen min betemmer han over siden vi er sammen.. kan ikke nekte han... blir kvalm iblandt
Piken på landet Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Uff, han høres egoistisk ut! Det er jo vanskelig utfra et innlegg der kun den ene siden av saken er representert og si hva som er riktig å gjøre. Men jo, kan jo høres ut som om dere hadde hadde hatt godt av en pause, for å finne ut om forholdet er noe dere vil satse på. Og om dere ønsker å fortsette, så vil jeg anbefale dere å oppsøke profesjonell hjelp. Igjen, lykke til :-)
Prosjekt_baby84 Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Uff stakar deg. det høres jo ikke ut som om han respekterer deg i det hele tatt da. Slik du beskriver han høres han ikke noe særlig grei ut. Hvis du hadde tenkt til å gjøre det slutt før du fant ut at du er gravid, så er det kanskje ikke meningen at det skal være dere. Det må da være bedre å være alene med barna enn å ha en som ikke hjelper og respekterer deg. Og dat at han sier at han bestemmer over kroppen din, det høres bare sykt ut. Han kan da ikke si noe sånt. Det er da ingen andre enn deg selv som bestemmer over din kropp, selv om dere er i aldri så fast forhold.. Har du ingen som kan hjelpe deg da? Om du skulle bli alene?
Miss Foster Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Bare det at han mener at kroppen din er hans når dere er sammen er faktisk grunn god nok til å kaste ham ut. Det at han ikke hjelper til med utgifter og husarbeid og slikt er jo bare "pluss" på det nevnt ovenfor. Kast ham ut , du får det bedre alene, samt tid til sønnen din som faktisk fortjener at mamma er der for ham, og ikke er sliten og lei seg pga. en egoistisk dust til samboer.
*Willow* Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Huff, han høres ut som en usympatisk og lite hjelpsom fyr. Dessuten er kanskje forholdet deres bygd på feilt grunnlag, om dere bor sammen fordi du ble gravid og du vurderte å gjøre det slutt før du ble gravid sier litt synes jeg. Det er trist at du skal ha det vondt i en slik tid, og jer blir ganske sint på denne fyren som behandler deg slik. Jeg tror jeg ville foretrukket å være alene om jeg skal være helt ærlig.. Ønsker deg lykke til, håper du finner ut av situasjonen og får ryddet opp på en eller annen måte. Synes ikke du skal ha det slik som du har det nå.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Du ville gå fra han før du ble gravid, fordi dere ikke passa sammen. Så hvorfor prøve å holde på det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå