Gå til innhold

dere som har slutta og røyke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

åssen i helvette greide dere det?! :( prøvd sååå mange ganger nå! :(

røyka ikke når jeg var gravid, men var dum nok til å begynne igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være 110% innstillt på å slutte ellers blir det tøft.

Jeg brukte sikkert 6 mnd på å forberede meg på å slutte. Nå er det 5 år siden og jeg har ikke planer om å begynne igjen. Les "røykeslutt" boka,(av Allen Carr, er det ikke det han heter) den funka på meg. Jeg leste den 6mnd etter at jeg slutta, og den fikk meg til å ikke begynne igjen. (-:

Du klarer det hvis du vil..

Skrevet

Jeg begynte også igjen etter forrige graviditet(etter 6 mnd) Veeeeldig lurt. Jeg klarte heller ikke slutte før jeg ble gravid igjen (i fjor sommer) MEN den gangen her skal jeg ikke begynne igjen, den saken er helt klar. Har igrunnen ingen tips til deg, du må bare hoppe i det og ta en dag om gangen.. Skriv ned posivite vrs negative ting, skriv opp hvor mye penger du sparer og kjøpe deg noe fiiiint! Eller dra p en deilig ferie for pengene du kunne ha røyka opp.

Ta en dag om gangen, det viktigste er at du starter! Masse lykke til:-)

Skrevet

Jeg kuttet ut kaffien da den gjorde meg ekstra røyksugen.

Ellers så gikk det mye i frukt, og oppskåret gulrot og kålrabi sto klart på kjøkkenbenken til en hver tid.

Gikk maaaange turer når det var på det verste med suget..og tyggis,pastiller og drops i store mengder, helst sterke drops slik det ikke frister med en røyk.

Det er ikke enkelt, -det er helt sikkert, men umulig er det ikke :)

Skrevet

Jeg syntes det var INGEN problem, sier det med hånden på hjertet, det er myyye vanskeligere å slutte å spise sjokolade:)

Jeg slutta den dagen jeg ble gravid, snart 3 år siden, da røyka jeg 20 til dagen og trodde aldri jeg skulle klare det. Har vært på fest og røyka, og har ingen problemer med det, at jeg får lyst på mer.

Skrevet

jøss.. fins det bok om det også ja! smart! :D

men jeg blir så sinnsykt sinna når jeg prøver.. når kommer det til å gå over?

jeg og mannen prøvde for litt sida, men vi bare kjefta og smalt uten noen spesiell grunn egentlig. så fant ut at vi måtte ta en røyk for det der nytta ikke..

Skrevet

i følge en viss person her inne igår, så er det "bare" å bruke tyggis eller plaster! hihi!

Skrevet

Det var eit h..... Det gjekk kun på viljestyrken. Særlig på sosialrøykinga. Når alle andre stod og røykte og eg tygde tyggis. Det var hardt å holde seg da. Eit par tilbakefall hadde eg, men no har eg vert heilt røykfri i fire år. Eg fekk tilbake litt røykesug etter at mallo vart fødd, men har klart å holde meg.

Skrevet

Viljestyrke, viljestyrke, viljestyrke og tanken på barnet mitt gjorde at jeg klarte å slutte. 5 år siden snart nå.

Skrevet

Hehe jeg kan skrive under på det med sjokoladen.. DEN klarer jeg nemlig ikke slutte med.

Jeg sleit med å slutte, var sint, gråt og alt som hører med. Men mannen min slutta for 1,5 år siden og for ham var det kjempe enkelt. Så vi er forskjellige (-:

Jeg holder meg unna festrøyk, tør ikke. Men har smakt ett par ganger. I starten var det like godt(skummelt), men sist jeg prøvde smakte det helt j....

Skrevet

Hehe, det var ikkje nikotintyggis nei. Eg var egentlig aldri avhengig av nikotinen. For meg var det vanen som var vanskeligst. Røyken på skulen med kamerater var verre å gi opp enn røyken heime aleine.

Plaster og nikotintyggis er oppskrytt.

Skrevet

Sluttet når jeg ble gravid for 4 år siden. Synes det var ganske lett siden jeg hadde en liten en i magne. Værre å slutte med snop ja. Fikk litt smaken på røyk i sommer, men ble gravid igjen så da slapp jeg å begynne med tullet. Har ingen planer å begynne igjen. Men ser at jeg må kutte røyken helt. Altså overhode ikke begynne å festrøyke. Lykke til. Leste også den boken det var snakk om her. Den er bra!

Skrevet

Jeg slutta å røyke nå på fredag, det blir mitt siste og endelige forsøk siden jeg sprakk da jeg var ferdig med å amme.. Er veldig på og av med røyken men denne gangen er det for godt!!

Jeg har faktisk snusa litt og brukt litt nikotin tyggis. første dagen er et h###, da hjelper det å snuse syntes jeg. Sånne mini porsjon snus. Det gir litt samme følelsen som røyk. Så snuser jeg et par 3 dager før jeg går over til tyggis. har gått veldig "fint" egentlig. Fint i anførselstegn, for det er aldri noe hyggelig å slutte med røyken.. Men forsøk snus i noen dager, bare ikke gjør det til den nye uvanen :)

Skrevet

Sluttet for ca 5 år siden.

Brukte røyketyggis i en overgangsperiode (ca 1 uke), men så er det verste fysiske suget borte. Da er det alle vanene som må brytes...

Nå kan jeg ikke fordra røyk ;-)

Skrevet

tror jeg må kjøpe den boka der jeg.. eller satse på å bli gravid igjen snart;) hehe..

planer om å begynne prøving til sommern, da slutter jeg uansett. meeen.. bare jeg ikke er dum nok til å begynne igjen da..

skikkelig missunelig på dere som har greid dette, det er jo så vanskelig! :(

Skrevet

kanskje jeg skulle finne et bilde av en skikkelig svart lunge å hatt som bakgrunn på telefonen :P

Skrevet

Jeg slutta for 2 år siden. Da hadde jeg bestemt meg for at jeg ville prøve å bli gravid innen 3 år, og ville ikke redusere sjansen for å bli gravid, har PCO og.

Brukte plaster i 3-4 uker (husker ikke helt). Innbilte meg at jeg kom til å få nikotinsjokk og spy og sånn hvis jeg tok en røyk i tillegg til plasterne. (hater å spy)

Når røykesuget kom så drakk jeg et stort glass med vann.

Enda kan jeg kjenne røykesuget, selvfølgelig veldig sjeldent nå, men dog. Vann er godt!! :)

Lykke til!! Finn din motivasjon!!

Skrevet

Du klarte å slutte når du var gravid, for da hadde du den rette motivasjon. Jeg slutta og ved første graviditet, og var så dum å begynne igjen. Prøvde å slutte flere ganger, og sprakk så det suste. Og dermed røyka jeg gjerne enda mer...

Men så en dag bestemte jeg meg, at nå er det nok. Og det var det. Hadde rett motivasjon, da var det ikke vanskelig for meg. Det som er vanskelig er å bryte vanen. For et år etter jeg slutta, tok jeg meg i å strekke meg etter røypakken til gubben som lå på bordet, for å komme på at, nei, jeg røyker jo ikke lenger.

Ser jo at ikke alle klarer det på lik måte, gubben klarer ikke å slutte. Hører det er mange som klarer det med den boka du er blitt anbefalt

Lykke til, dette klarer du

Skrevet

Aner ikke, men bare slutta. Kunne ikke drikke alkohol de første 2 mnd. Fikk sånn røyksug at jeg holdt på å dø. Trente, holdt meg i aktivitet, og skydde mine gamle røykevenner:)

Skrevet

Jeg slet veldig med å slutte å røyke, og må innrømme at jeg røykte til jeg var 4 mnd på vei med småtten... FYFY, vet det! Men røykte bare 1-4 for dagen da.

Så sa jeg til alle rundt meg på nyttårsaften 06/07 at nå var jeg sluttet å røyke. Har det inntrykket av at hvis man sier til nok mennesker at man har sluttet, føler man seg mer tvunget til å holde det...

Sambo sluttet å røyke en mnd etter gutten vår ble født, da var han lei av maset mitt og den dårligere samvittigheten jeg la på ham...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...