lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 blør man mye? friskt blod? smerter?
Gjest Orkideen - Høygravid Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Det er oftest ingen symptomer på MA. Det er derfor det heter missed abortion. Barnet dør uten at man merker det. Man fortsetter å ha gravidsymptomer som kvalme, ømme bryster og at magen vokser selv om fosteret ikke lever lenger. MA blir som oftest oppdaget ved en ultralyd. Ved SA er det vanlig med mye friskt blod og smerter.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Fortsetter testen å være positiv ved MA?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Da jeg hadde en MA i mars i fjor,oppdaget jeg plutselig at symptomene ble borte og i tillegg hadde jeg dager med litt blodtilblandet slim og brunt utflod. Dette var i uke 6,og da jeg ble henvist på ul viste det seg at det hadde gått galt før det var blitt noe mer enn et fosteranlegg inne i livmora(uke 2-3 en gang). Tror testen er positiv fram til etter utskraping,det var den hvertfall på meg... Har du grunn til å bekymre deg,føler du?!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg mangler symptomer. Har kun ømme bryster, ikke mer kniping i magen, har heller aldri vært kvalm. Er 8+4. Har ikke hatt andre symptomer heller, kun kniping/stikking i livmoren i uke 4-5... Var på tidlig UL da jeg trodde jeg var 7+1, ble satt tilbake til 6+3. Hjertet slo da. Hadde aldri trodd jeg skulle ønske meg kvalme, men det gjør jeg..
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Skjønner hva du mener... Siden det gikk galt med meg sist er jeg glad for at kvalmen er her. Men jeg syns ikke du skal bekymre deg. Jeg har 2 gutter fra før, og de eneste symptomene jeg har hatt i de svangerskapene der var litt ømme bryster,og det var det. Der var det ikke noe galt,og de er i dag 5 og snart 4 år. Så sånn som jeg er nå skjønner jeg at jeg har vært bortskjemt tidligere;) Og husk,har man først sett et hjerte som banker er det veldig liten sjanse for at det går galt:) Så alt er helt sikkert i skjønneste orden... Lykke til videre,Skrekkblanda fryd!!
Røde Sonja Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg bøller meg inn med ett tillegsspørsmål jeg. Vet noen om HCG vil synke/stige ved en MA? Slik at det kan oppdages ved en blodprøve, og en ikke trenger å vente helt til man er heldig å komme til på UL? Unnskyld for min inntrengning i temaet, håper noen kan svare da jeg mistenker en MA hos meg. ( mine grav. symptom forsvant over natten, brun utflod dukket istedet opp. Har hatt det i en uke nå. Er kun 7 uker på veg. ) Til skrekkblanda fryd: Det går HELT sikkert kjempefint. Kvalmen kan plutselig komme ennå! Mitt første svangerskap var helt uten symptomer også. Det gikk strålende. Tjalabais.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Til Røde Sonja. HCG vil i hvertfall ikke stige sånn som det skal,og etterhvert vil det nok begynne å gå nedover da ting ikke utvikler seg som det skal... Om du har mistanke om en MA henviser vel legen deg videre til sykehuset? Det gjorde han med meg,og det på dagen... Men husk,det er fullt mulig å ha brunlig utflod og allikevel er ting som det skal;) Vært hos legen? Masse lykke til:)
Røde Sonja Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Tusen takk for svaret 2sjarmtroll-gravid. Ja, vært hos legen. Han gratulerte meg. Det var det. Jeg spurte om å få UL, men han sa at det ikke var mulig å se noe på UL før uke 22. Dette barnet er sterkt ønsket. så jeg håper inderlig at alt er slik som det skal. Hadde ikke brun utflod i mitt første svangerskap, det er vel gjerne derfor jeg har litt hetta. Utfloden har vart i en uke nå. Alle svangerskaps tegn er borte ( ømme bryst, lett kvalme, vektøkning ) I tillegg kom det idag friskt blod. Ingen smerter. Kan dette være tegn på MA tror du? Kanskje jeg burde hekse meg opp på legekontoret for å komme til på UL?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Det synes jeg du bør gjøre da ja;)!! Hvertfall om du blør også.. Behøver ikke bety noe,men klart man blir bekymret av sånn.. Legen din har ikke hørt om innvendig ul eller?! Klart man kan se noe før det!! Som sagt så var ikke mitt svangerskap kommet lenger en uke 2-3 og da var det kun et fosteranlegg,og t.o.m det så de på innvendig ul. Så det er bare TULL!! Hører ikke legen på deg tropper du opp på legevakten,der får du sikkert en ul;) Håper alt står bra til tross blødninger. Og ikke glem,det er mange som blør i svangerskapet! Er du bekymret,bør det uansett sjekkes opp:)
Røde Sonja Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Tusen takk for kjappe svar 2sjarmtroll-gravid. Skal troppe opp jeg! ( full av svangerskaps hysteria..) Det er så godt å bli litt beroliget. Lykke til til oss alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå