Gå til innhold

Sjefen blir sur ved sykdom...flere som har slike sjefer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min blir dritsur når noen på jobben blir syk, det er som oftest jeg (som nest-leder) som må ta meg av dette og finne vikarer, men vi er veldig få ansatte, og ekstrahjelpene har ikke førerkort så disse kan vi ikke bruke når en av de med førerkort er syk (må være minst en person med førerkort på jobben til enhver tid).

Nå har sjefen ferie, og jeg styrer alt, og det har ikke vært noe problem fram til nå. Guttungen min er blitt syk og har kastet opp i hele natt og litt i dag, jeg skal jobbe i kveld (da er sambo hjemme), men i morgen får jeg ikke til det ettersom han må være hjemme fra bhg, ringte sjefen og spurte om han kunne jobbe for meg da, og han ble dritsur fordi han har ferie, og skal ikke begynne på jobb før på fredag, og dette var mitt problem. Han er hjemme og har ikke noe å gjøre! Det ordnet seg til slutt da, med litt rullering!

Men blir så irritert når han oppfører seg slik, forrige uke sa han at han kunne stille opp, men når ei ble syk ble han dritsur, og truet med å gi henne sparken.

Hvordan skal man holde ut med slike sjefer som tenker kun på seg selv, og driter i alle andre?? (han får andre til å jobbe for seg når det er fotballkamp på tv, og blir sur om ingen har anledning...)

Sutre-innlegg, som ble ganske rotete da! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvordan slike kan bli sjefer,jeg.

De vet jo at i den stillingen de har,er det litt ekstra ansvar.Som det å stille opp når man mangler folk.

De hopper ikke i taket av glede der jeg jobber når noen er syke heller,men er man syk så er man det.

Ingen høyere opp du kan ta opp dette med?

Skrevet

Noen passer ikke som sjefer, sånn er det bare. Hva med å ansette ekstrahjelper MED førerkort? Evt, et par til, så dere ihvertfall har et par å ringe til når ting som sykdom skjer. Han burde jo fått seg en lærepenge han sjefen din.

Her er det svigers som er mine sjefer, og de vet godt hvordan det har vært her i huset med sykdom osv (heldigvis)

Skrevet

ohhhh yeah...

Du kan høre stemmen hennes skifte over til ohh... jaha... javel.. og hele tonefallet er såååååå anderledes.. Men heldigvis ikke noen som har blitt truet med sparken. Det gjør hun bak ryggen demses.

Skrevet

Jo, kan ta det opp med sjefen hans igjen da, men da blir det bare mer bråk.

Sjefen min skal mest sannsynlig kjøpe bedriften, og dette får han vite i denne uken. Og da blir det enda mere tull, for han har sagt at når han kjøper må alle gjøre som han har tenkt, og ingen har noe de skulle ha sagt.

Holder på å lete etter ny jobb jeg ja...!

Skrevet

jess! har en sjef som truer, kjefter og banner når noen er syk. I tillegg kan han prestere å ringe ned personen flere ganger i løpet av dagen for å true enda mere, slik at h*n kommer på jobb dagen etter..

Slikt er smakløst... men desverre fortsetter slike sjefer så lenge de "får lov"... Men her med oss er det ingen som tør å ta opp kampen med ham, for vi er redde ham..

Jeg for min del, skal finne meg ny jobb nå når permisjonen er over!

Skrevet

jobbet på et sted før hvor jeg følte at jeg ble skult på hvis sønnen min eller jeg var syk.... ikke noe ålreit!! en av grunnene til at jeg sa opp...

Skrevet

Ja! Husker at jeg nærmest satt med angst for å ringe, spesielt når jeg var gravid.

"Åh, sånn gravidesyke du har fått?" sa han sarkastisk ene gangen jeg ringte.

Og når jeg ringte 3 dager før jeg skulle ut i permisjon og sa at jeg rett og slett ikke kom meg opp av sengen (ryggen låste seg hele tiden), ble han kjempesint!

Nå begynner jeg igjen på jobb om 2 uker, gleder meg overhodet ikke til å ringe de gangene jeg eller småtten er syk...! Uff!

Skrevet

Blir ikke alle sjefer sure ved sykdom...:) Det har vel noe med det du nevner å gjøre, at praktiske ting må omrokkeres og dagene ikke kan gjennomføres slik som planlagt? Men en god sjef ville vel aldri tatt det ut over sine ansatte....

Jeg hadde en som du beskriver og sluttet å ta det personlig for han var egentlig bare barnslig og sur på situasjonen, ikke den ansatte, men for dum til å ikke vise noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...