Nr4? 💓 Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Jeg trodde det var lurt å gi den siste maten på soverommet jeg(ammer, 3 mnd gammel) helt til jeg leste noe av karin naphaug, der det stod at alt skulle være ferdig når vi stod foran soveromsdøren, da skulle det bare være inn og natta og ut igjen.. Her sovner jo mini ved puppen ved det siste måltidet.. hmm.. da har jeg sikkert en himmla jobb foran meg nå! Hvordan gjør dere det med maten og leggetid?
Krokka og prinsessa Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 4 mnd gammel her. Tynn velling, kveldsbad/ stell, pupp i stua, og nattinatt. Vi er inne i en periode der vi lærer henne at hun skal sovne selv i senga. Det skjer at hun ikke sovner på en times tid, og da får hun pupp en gang til, på soverommet. Men hun våkner når jeg skal rape henne, så må hun pent sovne selv i senga si....
Frk. Vable Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Lurer også litt på dette... Jeg har alltid gitt pupp på soverommet, han er 9 mnd. Men kanskje det ikke er så lurt altså? Han våkner masse om natten, så jeg er så glad hver gang han sovner greit, og det er når han får pupp. Så legger jeg han forsiktig ned i sengen sin og håper at han ikke våkner før han treffer lakenet.. Er det kanskje bedre å la han få siste måltid i stuen, altså? Kan det ha noe å si for resten av nattesøvnen?
Krokka og prinsessa Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Vi erfarte at da hun sovnet av seg selv i egen seng så begynte hun å sove bedre. Hun ligger og vrir seg frem og tilbake, men sovner til slutt. Da sover hun gjerne 5-8 timer før pupp. Da vi la henne sovende i senga etter å ha sovnet ved puppen så voknet hun etter 2 timer. ALLTID! Her var det en markant forbedring fra første dag hun sovnet av seg selv. Har en teori om at hun liksom har akseptert at hun ligger i senga si, og ikke inntil mamma og puppen. Og at hun da sover bedre.....
Maggie 80 Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg ammer på soverommet før jeg legger ungen. Rutinen er grøt, litt kos, bading og til sist amming på soverommet med dempet lys før vi sier natta og legger han i senga si. Dette har vi gjort siden han kom til, utenom grøten da;oP å det går helt fint, tror du skal følge det du mener er best for ditt barn
Sunshine2222 Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Stina er 4 måneder, og vi har alltid ammet på soverommet. Vask, stell og amming på vår sengekant, dempet (mørkt) lys og så sovne i sengen sin etter mat. Nå skal det sies at hun aldri sovner på puppen :-) Vi har også vridd litt, så hun får ofte mat rundt 17.30 og legges uten mat kloken 19.00 :-) Da sover hun til 21.30 evt 23.00.
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Halloys:) Jeg ammer også på soverommet før jeg legger ham i senga si og sier natta og slokker lyset. Og han sover så godt som bare det! Sovner ikke ved puppen da, sovner alene i senga. Men er enig i at en må gjøre det som funker best for en selv. Er det like mye våkning om natta nå da?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Jenta mi får også mat på soverommet. Jeg har prøvd å gi henne utenfor, men det er søren meg ikke lett! Tar veldig lang tid også ender det med at hun blir overtrøtt. Hun var slik når jeg amma også. Hun sovner ofte med flaska i munnen, men jeg prøver så godt jeg kan å holde henne våken. Senga hennes ligger unntil min da, så jeg kan bare skyve henne over om hun sovner.
ifie Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Her har det alltid vært nattapupp i mørket på soverommet! Da snuppen var liten sovna han ved puppen og ble lagt i senga, men det har han slutta med. Nå sovner han ikke lenger og blir lagt våken. Jeg mener også, som flere andre her, at du bør gjøre det som føles riktig for deg!
Love my kidz Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Jeg ammer alltid på soverommet fordi han er så urolig (nysgjerrig) på stua. Han sovner aldri på puppen, jeg løfter han opp mot skuldra mi etterpå og lar ham rape hvis han trenger det pluss at jeg får blikkontakt med ham når jeg sier natta og koser mye med ham før jeg legger ham nedi senga si. Brer på ham, stryker ham på hodet/kinnet og så slukker jeg lyset og går. Noen ganger sovner han fort, andre ganger ligger han og tenker og tuller litt og jeg må inn og gi smokk og bre på ham på nytt, så sovner han som regel. Snille gode gutten min =) Trenger ingen tips fra Naphaug vi nei!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Jeg ammer på soverommet i mørket/dempet lys. Han er 5 mnd gammel. Han hadde aldri godtatt å bli lagt uten pupp. Har ikke lyst til å bruke skrikekur osv. Helt greit om han ikke "finner" søvnen selv siden han er så liten. Han trenger pupp og kos og det skal han få!
Frk. Vable Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Jeg prøvde nå ikveld å amme han i stuen for så å gå opp å legge han i sengen. Det gikk IKKE!! LYS våken og ville ikke sove i det hele tatt! Så da tok jeg han med meg ned igjen, ventet litt og gikk opp på soverommet og ammet han der slik som vanlig. Nå sover han så søtt, så... Tror jeg holder meg til de faste rutinene våre, jeg. Det er safe..
MathildeC Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Jeg skjoenner ikke helt den der regelen jeg, i hvert fall ikke saa lenge man ammer?! For hvis man nattammer saa er det da himla upraktisk aa gaa ut av soverommet - om det da ikke er slik at smaatten skjoenner forskjell paa kveldpuppen og nattpuppen.. Hm. Jeg ammer i hvert fall fortsatt paa soverommet hennes jeg da. Naa er hun 6,5 mnd.
Nr4? 💓 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har heller ikke forstått det her helt, for selfølgelig ammer jeg på rommet hans når det er på natta, skulle jo ikke tro at det hadde noe å si om jeg ammet han der oppe på kvelden også da? Men han her sovener ved puppen så fort jeg snur meg vekk et sekund, må stryke over kinnet og hodet helt tiden for at han ikke skal sovne med en gang,før han har blitt mett! La han ned i senga lysvåken idag da.. han sovna etter 45 minutter.. grein ikke noe særlig, bare protesterte litt innimellom, var oppe noen ganger og fulgte godt med, skal ikke ha på meg noen skrikekur når han er så liten! Han sover enda.. la han klokka 19, krysser fingrene for at han klarer 4 timer første intervall nå! Til deg lunajenta: han har hatt et par netter som jeg aldri har opplevd maken til!!Han sov ikke hele timer engang før han skulle ha pupp.. og det værste av alt var at det var kun kosen han ville ha.. tok han opp i senga mi og amma, etter 10 sek så sov han med puppen og melka rant utover madrassen!!Lille luringen!Har visst allerede gitt han en uvane med å bruke meg som sutt, han blir jo aldri mett hvis han drikker 1 ml hver gang! Sutt skal han hvertfal IKKE ha noe av!brekker seg og blir så sinna atte,.., så nå løper jeg til postkassa hver dag og ser etter boka mi.. sov godt av karin naphaug!
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 Uff, så kjedelig...! Har du prøvd forskjellige typer smokk da? Han her ville absolutt ikke ha noe smokk, kjøpte flere typer før vi endelig fant en som han syntes var grei, og det var selvfølgelig den aller billigste, hehe;) Det er jo gjerne sånn at de våkner opp like mye for kosen sin del, og da er det jo kjedelig at han ikke vil roe seg med smokk.. Blir jo så slitsomt for deg når du må fram med puppen heeele tiden! Vi har vært veldig heldige mht søvn, synes jeg, han sover kjempegodt om natta enda, og nå merker jeg at det blir lengre mellom hver gang han vil ha mat om natta og. Deilig! Men han har selvfølgelig netter hvor han skal ha mat hele tida han her og... Heldigvis slutta han å bruke meg som sutt helt av seg selv, er altfor nysgjerrig til å sovne ved puppen nå Det kan jo forsåvidt bli litt plagsomt i lengden også, han slipper jo puppen med en gang han ser eller hører noe som han vil sjekke ut nærmere.. Derfor synes jeg det funker bedre å amme på soverommet, der er det ikke så mange ting som distraherer. Men som sagt, en må bare finne ut av hva som funker best for en selv. Håper dere får suksess med boka da, jeg krysser fingrene for dere! Og du, ikke blås bort i dag da;) Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå