Gå til innhold

Hvor ofte bader dere barna deres, og hvor gamle er de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er akkurat tre uker idag, og jeg kunne tenkt meg å bade henne hver kveld før siste måltid, i håp om at hun skal sove bedre om natta (hun sover mye bedre etter et bad). Men sambo sier at det er for ofte å bade henne hver dag. Er det det? Bruker ikke shampo, kun litt babyolje i vannet.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg bader Nikolai annenhver dag, han er 2,5mnd gammel

eg skulle gjerne bada han hver dag om eg hadde hatt tid for han elsker å bade :D

Skrevet

men eg ville ikkje ha bada ho hver dag så tidlig nei

Skrevet

snuppen er 6 mnd og vi har hele tiden prøvd og bade hver dag. gjort det til en slags legge rutine. bade først så kvelds mat også sove... det funker i alle fall for oss. har merka når vi bader han blir han fortere trøtt for han sliter seg ut i badekaret:):):):) he he

Skrevet

Hei! :-)

Jenta mi er 6mnd nå og vi bader henne hver kveld før hun legger seg. Det gjør at hun sover bedre. Det er ikke skadelig at du bader henne hver kveld. Vi gjorde det da hun var like gammel som jenta di. Så bare bad dere...:-)

Skrevet

Snuppa er 3 uker og vi bader henne 1 gang i uka,blir oftere hvor eldre hun blir:)

Skrevet

Jeg har bada han to ganger i uka helt siden han ble født. Nå er han 5 mnd

Skrevet

Da snuppen vår var helt ny, bada vi hver kveld for å få inn god leggerutine. Vi brukte også kunn litt olje i vannet.

Nå er han 8 mnd, og vi nøyer oss med bad hver andre-tredje dag. Tror han var 5-6 mnd da vi slutta å bade hver kveld.

Det er jo absolutt ikke nødvendig å bade et nyfødt så ofte, og mange kan bli tørr i huden av det, så selv om vi gjorde det vil jeg ikke anbefale det for noe annet enn kosen/innføre kveldsrutine.

Skrevet

Vi bader tulla på 5 uker annenhver dag og gjerne både fredag, lørdag og søndag...vi har gjort det til en felles "aktivitet" og alle tre er like glade i badingen..er jo så artig å se hvordan hele ansiktet hennes lyser opp når hun kommer nedi badekaret sitt!

Skrevet

Jenta vår er nå 9 uker og vi har akkurat starta med å bade jenta vår hver kveld, for å prøve å få litt rutine på leggetidene, samt få henne til å sove på natta. Har slitt med mye våketid på nettene...

Når vi føler at rutinene med soving på natta er skikkelig etablert, kommer vi til å kutte ned på badinga, og holde det til 2-3 ganger i uka.

Tror kanskje jeg ville venta noen uker til hadde jeg vært deg. Vann tørker også ut huden, selv om man ikke bruker såpe i vannet.

Hva med å være veldig nøye med å skille på natt og dag, ved å ikke prate til babyen på natta selv om man ammer den, holde seg inne på rommet der det er mørkt og gjerne litt kaldere enn i stua osv. Og ikke la babyen sove på rommet på dagen. Heller i vogna eller i en kurv eller vugge på stua. I tillegg amme ofte på ettermiddagen, selv om ikke babyen signaliserer at den er sulten, slik at den spiser seg opp til natta og dermed kanskje sover både bedre og lengre.

Skrevet

Annenhver dag, Leah er snart 6 mnd:) Men jeg prøver å unngå å bade henne rett før hun skal legge seg, hun blir bare mer våken av å bade..:)

Skrevet

Vi bader Thea hver dag.

Hun er straks 6 mnd. Bader kl18,deretter kvelds,så kosen times tid og litt flaske legger seg 19.30, da sover hun til 4-5,putter i smokken og hun sover videre til mellom 7 og halv9.

Skrevet

he he oj goldenticket så gøy og lese... vi har akkurat samme rutiner og de samme tidene:):):)

Skrevet

Gutten vår er snart 4 mnd, og vi bader han 1 gang i uka.

Skrevet

Ca hver 3.dag.

Bruker klut flere ganger om dagen.

Han er 7,5 mnd.

Skrevet

Prinsessa vår er 7 uker og vi har frem til nå badet henne 2 ganger i uken, med olje i vannet. Men hun fikk utslett, røde områder på brystet og ansiktet, + veldig tørr hud i ansiktet, og da fikk vi beskjed om å kutte ned til bare 1 gang i uken. Fikk anbefaling om en krem ('miniderm'- bor dog i Sverige), kuttet ned på badinga og nå er utslettet borte.

Skrevet

7 mnd, bader en gang i uken. vasker med klut og vann hver dag.

Skrevet

Her bader vi gutten 1-2 ganger i uken.... han er 6,5 mnd

Skrevet

her bader gutten min på 2 1/2 mnd 3 ganger i uka ca, noen ganger mer dersom han har gulpa mye eller bærsja mye=)

er vel ikke bra å bade for mye heller, bryter ned kroppens egen bakterieflora..

Skrevet

Vi bada jenta vår to ganger i uka ca frem til hun var 3 mnd. Etter det har hun bada hver kveld. Hun elsker å bade da, koser seg masse! Har aldri brukt såpe, bare olje.

Skrevet

Vi bader gutten vår på 7 uker ca annenhver dag. Vi starter mellom 19 og 20 på kvelden med litt pupp, så et bad (han elsker å bade!). Etter badet har vi litt massasje. Han liker å ligge på magen på stellebordet mens vi masserer han lett. Tror han blir litt roligere i magen også av det. Når vi så er ferdige er det litt mere mat og så i seng.

Bruker forresten også kun litt olje i vannet. Bruker litt shampoo av og til for han har så masse langt hår. Men det er av den helt milde typen.

Han hadde forresten litt tørr hodebunn og da smurte jeg litt olivenolje der og nå er det gått over:-)

Skrevet

Vi bader jenten vår hver annen dag..hun er 4 måneder straks:)

Skrevet

jenta vår bades 2-3 ganger i uka

fordi hun har så tørr hud stakkar..

uansett om vi badr henne i masse olje og smører huden med krem så er det like tørt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...