anlej Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Fikk tlf fra bhg i dag. Lillegutt hadde nyst og nyst og vært i dårlig form, så de hadde tatt tempen på han. Da var den 38. "så han har det best hjemme" fikk jeg beskjed om. Da jeg kommer for å hente han i bhg ser jeg en gutt som ser veldig opplagt ut. De hadde nettopp tatt han og 2 andre barn ut i et rom sammen med en vikar, og da ped leder ser meg sier hun til gutten min. "Der er mamma" og så lukker hun skyvedør igjen rett foran ansiktet mitt! Må si jeg ble litt paff.. Da jeg spurte vikaren, som er utenlandsk og ikke skjønner så godt norsk, om han hadde vært slapp kunne hun ikke svare meg. Jeg går da etter ped leder og spør henne. Hun sier at jeg virker sint på henne, og jeg svarer at jeg var ikke det, men at jeg ble så paff da hun lukket døra rett foran ansiktet mitt. Da unnskyldte hun seg med at de skulle dele ungene - og "dessuten er det ikke slik at vi kommer og snakker med dere med en gang dere kommer inn døra!" Kjenner jeg blir litt amper og reagerer på dette. Hva mener dere?
anlej Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. januar 2008 dytter før denne kommer for langt ned
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 hadde blitt veldig irritert om det her skjedde de jeg har lillegutt i barnehagen! u har all rett til å være sinna!
Gjest irismor Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Jeg hadde reagert på hennes oppførsel og faktisk ringt avdleder og spurt om dette er vanlig praksis i barnehagen.
Salat Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg skjønner ikke helt hva det er å reagere på. Du kom, ped.leder sa til barnet at der er mamma og lukket skyvedøren til det rommet hun var i, men ikke barnet ditt var i. Det er midt på dagen og de var vel i en eller annen aktivitet.
anlej Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 Den er på en måte grei den Salat, og det sa jeg til ped leder og. Men det jeg blant annet reagerer på er at hun påstår jeg er sinna bare fordi jeg spør om han har vært slapp??
HalvMaraton Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Slik som historien kommer frem her virker det kanskje som om dere kom litt skeivt ut i den situasjonen? Hun syntes tydeligvis at du virket sint da, og kom i forsvarsposisjon. Det var jo dumt, men hun hadde vel en dårlig dag da. Skjønner at du syns det er dumt, men kanskje best å ikke lage det større enn det er?
Stor_smil Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Hmm.. litt imøtekommenhet er jo ikke å forrakte. Spesielt siden de har ringt ddeg, fordi sønnen din er syk. I forhold til det så er de jo ikke sjelden at barn i ene øyeblikket kan virke kjempedårlig, og i neste er i "toppform". Men hun kunne ha hilst på deg og fortalt hvordan det sto til med han. Når det er sagt.. mulig hun hadde en dårlig dag.. mulig hun er slik av person.. osv.. hadde blitt litt irritert og overrasket selv, men ikke gjort noe mer ut av det!!
anlej Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2008 Poenget er at hun har en dårlig dag hver dag... neida, men hun kan være litt kort i svarene stort sett hele tiden. Ble slik etter at jeg tok opp en bekymring i bhg. Man må jo kunne ta opp bekymringer uten at man skal bli uglesett resten av tida.
HalvMaraton Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Joda, hvis det er sånn at hun er sånn hver dag er det selvsagt ikke bra. Men jeg tenker at det er best for alle hvis du klarer å heve deg over det, hvis hun ellers gjør jobben sin (med ungene) bra. Tenk på at hun sikkert føler at du er veldig kritisk og stiller fryktelig høye krav (siden du tok opp bekymringen), og føler at du ser etter feil hos henne. Og da føler hun seg dum og svarer med å bli kort. Du syns jo sikkert ikke at situasjonen er sånn, men hun har kanskje vanskelig for å ta kritikk? Og da er det jo egentlig litt synd på henne, og du klarer vel å være grei med henne da? Nå setter jeg det litt på spissen, jeg bare syns det er lettere å takle folk som er spisse i tonen hvis jeg tenker sånn. Nei, det er sikkert ikke pent å heve seg over andre, men hvis det fører til at jeg faktisk er hyggeligere mot dem så er det da godt for noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå