Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det med avføringa til bebiser med melkeallergi?

synst legen sa at viss Nikolai fikk avføring denne uken her av å bruke nutramigen så hadde han ikkje melkeallergi, men viss han ikkje hadde avføring til fredag så hadde han melke allergi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke melkeallergi, men laktoseintolleranse. Når jeg får for mye melkeprodukter blir jeg skikkelig dårlig i magen! Må masse på do og får masse luft! Regner med det er diaré du skal se etter. Håper gutten din slipper!

Skrevet

Nå leste jeg innlegget ditt én gang til og ble veldig usikker... Jeg vet ikke hva nutramigen er fornoe, så da bør du nok se bort fra svaret mitt, tror jeg. Sorry..

Skrevet

nutramigen er en erstatning uten melkeprodukt

Skrevet

Okay, da blir det kanskje rett likevel, da!? :)

Skrevet

skjønner bare ikkje hva legen meinte med at om han hadde avføring så hadde han ikkje melkeallergi og viss han ikkje hadde avføring så hadde han melkeallergi

Skrevet

Nei, den var litt vrien den der. Jeg går da på do selv om jeg ikke får i meg, melk, lissom! :/ Kan ikke hjelpe deg, desverre. Får satse på at det kommer noen andre luringer her og leser dette :)

Skrevet

Melkeallergi kan visstnok gi utslag i veldig hard mage, eller diare, begge deler er vanlig. Vi har et barn med veldig hard mage som ble utredet for mulig melkeallergi (itilfelle det var årsaken til den harde magen). Vi prøvde soyabasert melk i 4 uker (barnelegen mente effkten av kumelken kunne påvirke tarmen så lenge etter at man hadde kuttet den ut, så det var viktig å holde barnet unna kumelk så lenge) for å se om magen ble mindre hard av det.

Det å kutte ut kumelk hadde ingen innvirkning på den harde magen, problemet var like stort som mens vi brukte kumelk, så da konkluderte legen med at det ikke var kumelk allergi.

I vårt tilfelle ville altså konklusjonen vært motsatt av det du sier, hvis avføringen hadde vært normal (ikke hard) ved bruk av Nutramigen/Prosobee ville det være et tegn på at barnet har kumelkallergi (fordi det å kutte ut melken har bedret tarmsituasjonen) men hvis avføringen hadde vært like sjelden og fryktelig hard som før var det en indikasjon på at barnet ikke har melkeallergi.

Jeg vet ikke om dette hjalp deg noe, men, men ... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...