Gå til innhold

sex hver dag 1 uke før EL..dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette dumt?tenker på kvaliteten..har jo hørt at man skal "spare" opp minst 3 dager..hehe.Men har vært så gira på å klare det så det har blitt hver dag..Hvis det ikke klaffer er det kanskje bedre å ta annenhver dag neste pp? Noen erfaringer og tips til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt er det vel ikkje!!!;-) Å spare ville hvertfall ikkje ha funka for oss,men ifht 2.kvar dag seies da å vere bra for enkelte...For nåken funker ein ting for andre nåke heilt anna..

Skrevet

Å spare opp er visst anbefalst hvid set er påvist litt redusert sædkvalitet hos mannen.

Denne suklusen var det fullt kjør hver dag fra 6 dager før EL og i 4 dager etter. Vi ble litt slitne av dette, men har i dag testa positivt- så da har det nok lønt seg :)

Bare kjør på !!! Og lykke til :o)

Skrevet

Hei :-)

Forrige mnd var det fullt kjør hver dag i over en uke, for å være sikre på å treffe den mest fruktbare perioden.. men det viste seg å ikke funke.. ganske slitsomt også....

denne mnd er det annenhverdag fram til el-test viser stigende lh-hormon, da blir det daglig sengekos noen dager... får håpe det fungerer nå.. neste mnd skal jeg til syden med min søster akkurat når jeg tror el er.. så da blir det en mnd ekstra å vente hvis det ikke klaffer nå. meeeen.... veldig digg å komme ned til varmen!! (",) gleder meg stort til det!

klem

Skrevet

Jeg tror ikke det er dumt, vi er veldig gira på å bli gravide NÅ vi oxå så vi kjører på hver dag vi. Litt slitsomt, men hvis vi blir gravide er det jo verdt d :-) Så får tiden vise om IKM kommer eller ikke den 10 februar :-)

Uansett, lykke til og kos dere med kozzzzen :-)

Skrevet

da fortsetter jeg med hver dag denne perioden jeg;) Så krysser jeg fingre og tær for at det klaffer for oss. Lykke til alle sammen=)

Skrevet

jepp da er en i alle fall sikker på at en har gitt "jernet" 100 % liksom og hvs ikke det virker så kan en jo prøve en annen "teknikk" neste prøveperiode (annen hver dag f. eks.).... :-)

min mann er i alle fall kjempe fornøyd med denne prøveperioden... hihi :-)

Skrevet

ja prøver nok annenhver dag neste pp,men håper vi slipper begge to:) men samboer er fornøyd da.hehe;p

har ikm 14 feb,så jeg håper på en fin valentines gave til samboeren;)

Skrevet

åhhhh ja det hadde jo blitt en fin valentinesoveraskelse :-D jeg har IKM 10 februar, da er vi ikke så langt fra hverandre i syklusen :-) Blir spennende fremover ja :-)

Skrevet

ja det blir veldig spennende..tida går veeldig tregt om dagen synes jeg.. har nedtelling til når jeg kan teste.hihi;) Vi får følge med hverandre og håper på at det klaffer for oss begge.Lykke til;)

Skrevet

Ja det må vi gjøre vetu *krysser fingrene* :-) Er det første dere prøver på? Eller har dere flere :-)

Ja tiden går i sirup!!!!! gleder meg til vi kan begynne å teste :-)

Skrevet

ja er første;) Så er veldig spent på hva som venter meg fremover.har du fra før eller? :)

Skrevet

Å du har mye å glede deg til, det skal jeg love deg :-D :-D Jeg har 2 nydelige små jenter (ei som nettopp fylte 2 og ei på 4)... Gleder meg masse til å bli gravid igjen å gi dem ei lillesøster eller lillebror :-)

Skrevet

å så koselig da:) alltid gromt å få søsken vettu;-) Jeg ser frem til å bli gravid,gleder meg veldig,samtidig som jeg er litt småredd for å bli dårlig..håper jeg slipper unna kvalmen den første tiden..den høres ikke god ut.Men er glad uansett da,bare jeg blir gravid så er jeg fornøyd;)

Brukte dere lang tid for du ble gravid de forrige gangene eller?

Skrevet

Ja det er kjempe stas å få søsken (de to jentene har veldig stor glede av hverandre og jeg er utrolig glad for at vi fikk dem tette, selv om det er travle tider...hehe)

Vi brukte ikke lang tid. Førstemann brukte vi et halvt år på (men da hadde jeg gått på p-piller i mange mange år). Andremann kom etter 2 prøveperioden :-) Håper jeg er like heldig med nr. 3 :-)

Ja den kvalmen er pyton, men som oftest hvis du får den, er den over etter de 3 første månedene (men for de fleste er det kun "uggenhets følelse, sjelden en ligger å spyr hele dagene liksom selv om du hører tilfelle om dette oxå).... Tror nok d går helt fint jeg :-D

Skrevet

Er travle tider ja,det tror jeg på.Men er da så koselig da;)

Håper du er like heldig som med andre jenta di da,krysser fingra for deg;) Har selv gått på p-pilla i mange år..men satser på at jeg er en av de som det klaffer for fort.. er også i 2 pp nå:)

Når den gjelder kvalmen så håper jeg det går bra.pleier aldri å kaste opp men,er vel derfor jeg er litt redd for det tenker jeg,men ikke noe å bekymre seg for ennå det da.Får ta det som det kommer;)

Skrevet

Ja det er ikke annet å gjøre, umulig å forutsi om en blir kvalmen eller ei (jeg har hørt at det er mannen som bestemmer om du blir kvalm eller ikke)... Dette kan sånt sett stemme da jeg kjenner ei som har 2 barn med en mann og 2 barn med en annen. De første barna var hun ikke kvalmen med i det hele tatt, men med de 2 siste var hun kvalmen hele svangerskapet.... men vanskelig å si om dette stemmer eller ikke, har bare hørt det..... hihi...

Ja får håpe det klaffer snart for deg, ventetida blir laaaang når en går sånn å er så spent og vil at det skal klaffe :-) Det trenger ikke å ta lang tid selv om du har gått på pilla lenge. Det tok oss 6 mnd med førstemann, men da gikk vi ikke såååå inn for det slik som nå. Visste knapt nok hva EL var for noe.... hehe...

Vi får i alle fall følge hverandre her inne :-) Hadde vært supert hvis begge kunne tatt neste skritt inn i 1. trimester :-)

Klem fra meg :-)

Skrevet

Til oktoberbaby :-)

Har en mann som roper på meg, skal legge seg (og hvis det skal bli noe på meg må jeg vel springe.... hehe....)

VI SNAKKES :-)

Skrevet

hihi;) Ja vi får krysse alt som er for at vi kan gå til 1 trimester sammen da:) Det prøves iallefall så hardt vi kan.hehe.

Koselig å ha noen å følge.Vi snakkes:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...