Mammaen til Lillegutt Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har hypermesis og bruker medisiner mot dette. Den gjør at jeg ikke spyr så vannvittig mye, men kvalmen og brekningene er der konstant. Spyr ennå mye, men men... Hva spiser dere? Jeg klarer ingen mat da alt smaker for jævlig og det kommer iretur. Så redningen min har vært kjeks og farris. Men jeg begynner å blir rimelig lei av dette etter å ha spist det i 4 uker. Klarer innimellom å få i meg litt knekkebrød.. litt eple... men hva spiser dere? Tar gjerne imot tips siden jeg ikke finner noe som er fristende eller som holder seg i magen. Et lite hjertesukk fra
En engel i mitt hjerte Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har hatt hyperemesis to ganger tidligere, og da var det svært lite som fristet. I starten gikk det på knekkebrød med kremost, men det er ekkelt å kaste opp. Blir liksom så deigete. Føles som du kveles... Så det ble det slutt på etter en stund. Vann med isbiter i var godt. Cola var godt i første svangerskap, men det orket jeg ikke i andre svangerskap... rart! Vet at en bør unngå for mye sukker, men når en spyr i måned etter måned, så er alt bedre enn ingenting... Kjeks med kremost var ok, frukt som f.eks. druer, gule epler og pære var ok. Agurk og gulrot var godt å knaskre på. Skjær agurken i tykke skiver. De inneholder masse vann også, og det er bra. Potetskruer er ok som snakcs, og mentos er godt. Kommer ikke på noe mer nå. Håper du fikk noen tips i allefall...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Når jeg ser tilbake så skjønner jeg ikke hva jeg spiste...husker ikke noe annet enn at det var så mye jeg ikke greide å spise. Men jeg greide vel middager med brunsaus...kjøtt, poteter, syltetøy og saus. Fikk også i meg pizza. Ellers levde jeg på sjokomelk og tyrkisk pepper.
Nordlyspar♥ Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 her gikk det i Billys... da slapp jeg samtidig å stå oppreist for lenge (ble kvalm da), er jo bare å putte i micro å vente på plinget.... men gurimalla hvor lei jeg ble av Billys etter 1 mnd, hehe
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Forrige svangerskap tvang jeg meg til å spise normalt(men mindre) til alle måltider selv om jeg viste det kom opp etter 2-30min. Det førte til at jeg klarte meg rimelig bra til tross for oppkast helt frem til fødsel. Nå har jeg fått skikkelig sperre, slik at alt jeg vet er vondt å kaste opp klarer jeg ikke å få meg til å spise. Bananer er ikke så ille å kaste opp, det prøver jeg å spise. Ellers er ikke appelsinjuice vondt å kaste opp heller så det prøver jeg å drikke litt av. Potetgull slik at du får salt er faktisk ikke så ille å kaste opp, ikke sjokolade heller. Om du spiser noe du vet er vondt å kaste opp pass på å drikke mye til, da blir det ikke fult så ille. Dette er mine erfaringer iallefall, ikke sikkert det er slik for deg. Lykke til!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Det eneste jeg holdt på som middag var joikaboller og potetstappe. Av andre ting så levde jeg på cola og eple stort sett. Er heldigvis begynt å roe seg her, formen er stigende Håper det gjelder for din del snart også! Klem
hot-mama Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Nå har det endelig gitt seg...men jeg levde på sure epler (Pink Lady), eplejuse og sure bomber.
Frk. Molly Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 eplemost, nektariner, litt banan.....ellers noe junkmat.
*Willow* Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Jeg klarte å spise tomatsuppe i starten, dessuten er den ikke så ille å spy opp heller;) Etterhver ble det bare kiwi jeg klarte å holde nede og helt til slutt salte lakrisdrops.
CB-BabyBoy Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Siden juni har vel maten min gått i mariekjeks, druer, nektariner, tomatsuppe med makaroni, grønne epler uten skall,salinas kjeks med gulost, noras tørst juice med eple og guava, vann og cola Herlig... Jeg kan spise litt middag også, forsøker hver dag, men porsjonene blir jo minimale da. Sjokolade kan gå an (kun twix), men har fått sjokoladekake på retur 1 gang og aldri igjen.. Moreller smaker omtrent likt opp som ned. Etterhvert så tar du deg i å tenke på du kan like så godt kaste pengene du bruker på mat i do for det ender der likevel hehe. Og man legger opp maten etter hvor lett den er å kaste opp Når jeg fikk matforgiftning i Asia, så gikk det i tørr toast, ris og minibananer. Cola dempet kvalmen, men drakk også tilsvarende farris for å unngå dehydrering. Etterhvert fikk jeg søt te, det hjalp også. Mannen min fikk alltid havregrøt når han var dårlig, jeg klarer ikke lukta, så for meg er det utelukket. Men det funker for noen og metter magen hvert fall. Og ikke bekymre deg for at minien din ikke får det den skal; den gjør det. Kroppen sender all næring til den, så den som taper her er deg. Jeg har gått ned under hele svangerskapet, men junior har det så fint som bare det og har vokst. Han blir ikke noe stort barn, men nå var jeg selv veldig liten og er heller ikke stor nå. Håper det går bedre etterhvert, det er utrolig kjipt å ha det sånn
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Nå er det veldig lenge siden jeg var kvalm (mimre mimre), men de første 14 ukene var grusomme. Det eneste jeg fikk ned var faktisk feit middagsmat - pizza, lasagne o.l. Lykke til, håper det går over snart!
Simbasa Skrevet 1. februar 2008 #13 Skrevet 1. februar 2008 Jeg spiste knekkebrød, eple og nudler. Nå orker jeg ikke tanken på noe av det, men gjorde jo at jeg fikk i meg litt næring den verste tiden. Ellers fikk jeg beskjed om å få i meg sukker og salt da jeg lå på sykehuset. Sukkeret hindrer at kroppen skiller ut fettstoffer (ketoner) og gir rask næring. Salt binder væske. Derfor anbefales det for de med hyperemesis selv om andre gravide får stikk motsatt råd. Så etter det ble det tyrkisk pepper, farris med eplemost, syrlige drops og klubber (kjærlighet på pinne) - særlig blåbærkiss og gomp. Spiste også melon, plommer og mango, og av alle ting vaniljesaus. Viktigste kvalmestillende for meg var imidlertid væske - vann med mange isbiter (vanlig vann fungerte ikke), solrik barnejuice og tropisk nektar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå