Solmamma Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Vel, det er her vel spørsmål som har dukket opp mange ganger men håper noen likevel vil svare: Jeg skal jobbe nå noen uker da pappaen skal ha permisjon. Babyen vår er snart 8 mnd og får omtrent bare morsmelk. Kanskje en halv grøtporsjon fordelt på to måltider. Spørsmålene er: - Hvor mye må jeg pumpe ut til henne for ett måltid når hun også skal få litt grøt. (hun ammes 4 ganger om dagen). Holder det med 150 ml? Selvfølgelig så er det vanskelig å svare på -men sånn ca. -Hvordan skal jeg avkjøle melka? Rett i kjøleskapet med det, holde flaska under rennnende kaldt vann? - hvor lenge holder det seg i kjøleskapet?
eggedosis Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Holdbarhet på morsmelk: Fersk ubehandlet morsmelk holder 6 timer i romtemp (19-22 grader). 3-5 døgn i kjøleskap (ikke i døren). Fryser (minus 18 gradere) 3-6 mnd. (Opptint melk som ikke er oppvarmet holder 4 timer på benk og et døgn i kjøleskapet). NB! Oppting melk må ikke nedfryses igjen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå