3tettesmå Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hvor mye malt kan man gi pr. døgn? Er det ok å gi en t-skje malt i hver flaske? Flaskene med malt er nemlig favoritten:-)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Om du gir for mye malt så får ungen diare :s Mener jeg har lest at det er en teskje for dagen... Mulig jeg tar feil, men du kan jo gi bare pittelitt i hver flaske?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 vi bruker 1ss i hver flaske vi da... ikke noe diare her i alle fall.. men så fort jeg bruker mindre blir han kjempe hard i magen og bæsjer ikke på flere dager.. er forskjellig fra unge til unge.. prøv deg fram den 1ts først og se hvordan det går. blir h*n hard i magen øker du bare mengden. malt er jo ikke farlig. er jo bare vitaminer omtrent:)
*Villekulla* Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Fra 1-150 ml tok jeg en halv teskje i hver flaske. Fra 150-210 tar jeg en stor teskje pr flaske
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 3 teskjeer pr. dag er anbefalt mengde. da vi trengte malt brukte vi en halv teskje i hver flaske eller en hel teskje i annenhver flaske. malt er i tillegg full av sukker så det er ikke sunt akkurat. og må man bruke store mengder av dette for å unngå magetrøbbel bør man heller gå over til apotekmidler. microlax, dupholac etc. ev. kontakte hs/lege
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 og forresten.... for store mengder malt vil kunne ha motsatt virkning enn ønsket. (ikke for alle da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå