Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Er førstegangs. Gravid i uke 23. Har ikke kjøpt noe utstyr enda. Vi ville vente litt og se hvordan det gikk. Har hatt to SA før. Er mine foreldres første barnebarn, men mine svigers tredje. Likevel er svigermor helt over ivrig. Hun sa til de to barnebarna på seks og ni her om dagen, at nå kunne vi få låne vogna de har brukt og seng osv. Det har ikke kommet fra min svoger og svgerinnes munn selv da. Min svigerinne har faktisk antydet her tidligere at hun har lyst på et barn til. Dessuten tenker jeg at de kanskje ikke har lyst til å låne bort noe utstyr. Ikke for at jeg absolutt må ha alt nytt og finest, men jeg hadde faktisk tenkt at vi skulle kjøpe nytt noe, og eventuelt kjøpe brukt. Har faktisk ikke så lyst til å låne. Ikke fra den siden av familien. Vil jo bruke det pent, men ting kan bli ødelagt.. Dessuten er det faktisk hyggelig å kunne slå litt på stortromma denne gangen. Håper å få et barn til, og da blir vi vel å bruke det samme som nå. Eventuelt selger vi det. Er jo bare snilt av svigermor, men hun kan da ikke love bort noe som ikke hun selv har. Men hvis det blir slik at min svigerinne også tilbyr oss å låne utstyr, hva sier man da? Er sikkert pent brukt, men kanskje litt slitt også da, siden det tross alt er ni år siden det ble kjøpt..
2 fine små Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Kjoep det du har lyst paa nytt. Kjoep det du har lyst paa brukt. Takk ja eller nei alt etter hva som passer DERE best, og spesielt av familie. Vi kjoepte vogn av broren min og svigerinne, ikke noen flott vogn men et klenodium for dem, siden de bare fikk et barn og ikke kunne faa flere. Vi betalte bare 1000 men den ble litt klamp om foten for oss. Hadde den med til utlandet (USA) og noen ville kjoepe den, jeg vaaget ikke selge og sambo syntes jeg var helt skrullete.... Jeg kunne jo kjoept noe fint til nevoeen min for pengene for eksempel. Saa vi drasset den hjem igjen, svaere bagvognen. Den ble litt skjev av den turen faktisk, og vi maa nok betale 500 for aa faa rette den opp igjen. Et aar etter den turen saa svigerinnen min, "dere kunne jo bare solgt den..." Det var da mannen min maatte ut en liten tur.....hehe. Bare vaer hoeflig og si at det er utrolig hyggelig at de tenker paa deg og at du skal se det litt an, dere har ikke helt bestemt dere for hvordan dere vil gjoere det. Man kan jo bli litt svett av aa bli "prakket paa" ting ogsaa, fordi de som har brukt det selv, syntes det var saa fint. Min enestaaende svigerinne paa mannen min sin side hadde smaa for 20 aar siden og har gitt oss masse skrekkelige klaer fra 80tallet. Hjelpe meg, de har ikke passform en gang, hahaha..... Men hun forstaar det selv da, og gjorde det litt for moro skyld. Ellers har jeg en venninne og vi laaner klaer av hverandre og det har vaert oekonomisk og fint. Du er ikke forpliktet til aa laane av svigerfamilie, det maa du vite... ;o))
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Jeg skjønner deg godt. Da jeg fikk min sønn sist valgte jeg å kjøpe det meste, men mye fra fretex! Det er jo kun ting som er i stand til å kan brukes på nytt som selges der. Jeg kjøpte bl.a. en kjempefin vogn til 400kr (kombi som vi brukte til han var vell 2 år) og lekegrind. Dette har jeg tatt vare på og venter nå nummer to. Lekegrinda og en del andre ting som jeg kjøpte (vuggeseng) skal jeg bruke på nytt, men vogna trenger jeg en ny av siden den ble sølt mye væske og sånn i når han ble eldre som jeg ikke var så flink å vaske vekk... Glad jeg ikke lånte den! Forklar til din svigermor og ta heller i mot det de evt vil gi er mitt tips. Sikkert folk som er uenig, men dette er iallefall min mening Håper ellers det vil gå fint denne gangen! Du har kommet langt så jeg tror nok det
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Ikke vuggeseng, men vippestol mente jeg...
junijente fikk julijente Skrevet 31. januar 2008 #5 Skrevet 31. januar 2008 Her må det vel være lov til å takke ja eller nei etter hva som passer for dere :-) Men synes ikke svigermora di kan love bort ting, selv om hun sikkert mener det godt. Mine foreldre har lovet å kjøpe vogn til oss (fordi den de hadde til meg og broren min for 25 år siden visstnok var helt forferdelig, så de vil at vi skal ha en ordentlig). Svigermora mi har ikke like god råd, men har sagt hun skal hjelpe til med noen småting - babystol ol (hun bor også nærmere enn mine foreldre, så hun blir sikkert benyttet mer som barnevakt også). Og så har svigerinna til samboeren min tilbudt oss å låne en vugge/seng, og søsteren hennes har tilbudt oss å låne seng (denne ungen skal visst sove mye...). Samboeren min har en sønn på 12 fra før, så vi kommer til å se igjennom hva som kan brukes på nytt av det som er igjen av hans babyutstyr, låne noe, få noe, og kjøpe noe. Vi har ikke så veldig god råd selv, så for oss er det greit å ikke måtte kjøpe alt. Men jeg og kommer nok til å kjøpe noe mer enn nødvendig, fordi jeg synes det er koselig å ha noe eget ;-) Og så vet vi jo ikke om det kommer flere små... Hadde vi vært bestemt på at vi skulle ha flere barn hadde vi nok kjøpt mer selv, men for øyeblikket kan det se ut som det blir denne ene, og da synes vi ikke det er nødvendig å investere så alt for mye :-)
Smånetta 14.mai Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Med din historie i forhold til å bli gravid, er jeg sikker på at svigermoren din og svigerinnene din skjønner at dere har lyst til å slå på stortromma. Hun tenkte sikkert ikke over det der og da. Hvis de spør, så forklarer du bare at dere har lyst til å kjøpe noe nytt til et etterlengetet barn. Jeg er overbevisst om at hun skjønner hva du mener.
smuppemor Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Bare si at dere vil kjøpe egne ting, nytt eller brukt, siden dette er første og dere mest sansynlig vil ha flere barn...skulle tro d er noe alle ville forstått, og uansett er d deres valg:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Dette må du velge selv hva du føler for. OG ikke takk ja til å låne utstyr før evt den som eier det har spurt deg i alle fall! Vi har fått tilbud om å låne en del og har takket ja. MEN det er vårt valg. Selvfølgelig har vi kjøpt noe helt nytt også for det er artig å handle litt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå