Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før man får svar fra nav ca??? Var litt sent ute med å sende innpapirene mine!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor i landet du bor. Men jeg fikk beskjed om å levere inn søknaden om foreldrepenger seinest tidlig i januar og da gikk jeg ut i permisjon 19 jan.

Vi leverte inn søknaden 21 des og fikk svar noen få dager etter at permisjonen startet.

Bor forøvrig i trheim.

Skrevet

Hvor lang tid det tar før du får svar vet jeg ikke..det er nav vi snakker om..

Men for din egen del er det greit å levere dem 1 mnd før. Du kan også levere dem etter fødselen, men da kan det ta litt tid før du får pengene (du får selvsagt etterbetalt) men du kan jo risikere å gå 1 mnd uten lønn.

Skrevet

jeg fikk beskjed fra nav om å sende inn senest de første ukene i feb, når permisjonen starter i april..

Skrevet

bedre å være for tidlig ute enn for sent, så vet du at du får prnger når du skal og at alt er i orden

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var 6-8 ukers behandlingstid og jeg leverte 9 uker før permisjon. Likevel har jeg hatt et helvete med NAV, fordi de sendte meg brev etter 8 uker og påstod at de aldri hadde fått papirene fra meg. Jeg var til og med nede med papirene personlig og fikk dem stemplet med "Mottatt" etter at de tidligere både har rotet bort en sykemelding og et inntekts- og skatteopplysningsskjema :-(

Nå har jeg pratet med NAV daglig i tre dager og det er ingen som skjønner opp-ned på noe. Så jeg må antagelig levere på nytt og vente i enda 8 uker. Det er helt utrolig!

Skrevet

sendte inn papirene i november en gang og fikk et svar etter 14 dager om at søknaden ville bli behandlet i løpet av februar...

Skrevet

Behandlingstid og svartid vil variere frå NAV-kontor til NAV-kontor. Dei fleste kontor prioriterer søknader som er sendt i siste liten, og dette pluss at dei vil vente til rissikoen er minst mogleg for at det går gale, gjer at det gjerne vert lang behandlingstid viss du sender inn tidleg. I tillegg vil det vere variasjoner pga at i enkelte fylker er vedtak på foreldrepengar sentralisert til forvaltningseiningar. Ring DITT lokale kontor og høyr.

Helsing NAV-ansatt :)

Skrevet

Takk for svar!! Sendte de inn tidlig i januar og går ut i perm 18 februar!!!

Håper alt går greit og nå skal sykemeld papirene sendes inn selv også!! Får håpe det blir litt penger der også!!! Hihi..

takk takk damer

Skrevet

I asker får du ikke svar før etter du har født... Men jeg fikk mammapenger denne måned allikevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...