Gå til innhold

Rutiner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når legger dere og står opp m babyene deres? Hvordan ser dagen ellers ut? Noen som har begynt å få grøt selv om de ammes resten av dagen?

 

Ha en kjempefin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår dag ser omtrent slik ut:

engang mellom kl.06-07 våkner og får pupp på sengen.

engang mellom kl.08-09 våkner, får pupp igjen. Stelles.

Ligger så i lekegrinden å leker litt, helt til han stortsett sovner i halv ti/ti tiden.

Ca.kl.11: Våkner, får mme på flaske.

Leker under babygymmen eller i vippestolen fram til ca. kl.12:30

Sover da igjen en liten blund, fram til ca. kl.13:30

Leker litt mer

mellom kl.14:30 og 15:00. Får han pupp igjen.

Er våken litt mer, til han sovner en liten blund til.

Får pupp igjen i fem tiden.

Er da våken igjen til ca. kl.18, å så sover han 15-30min.

Så er det mer lek/kos.

Helt til han får flaske med mme ca. kl.19:30.

Legger seg da, å sover helt til neste morgen :D

 

Inni mellom er vi ute å går tur på dagen, da legger jeg han i vogna etter flaskemåltidet kl.11. Å da kan han sove fram til kl.14 ute i vogna.

Soverutiner på dagen, har vi ikke fått helt perfekt enda. Han sover stortsett når han er trett. Men så lenge han sover hele natta, så er jeg fornøyd :D

 

Har ikke begynt med grøt enda, men han har fått noen smakeprøver :)

 

Ha en fin dag du også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er vår dag:

 

Våkner rundt halv 7, får deretter morgenstellet, leker litt sammen på gulve,t får mat for så å sovne igjen rundt halv 8.

 

Halv ti våkner hun igjen. Får mat og leker med henne på gulvet. Rundt kl 11 får hun mat igjen, og så kviler hun igjen.

 

Våkner rundt hal 1. Steller henne og gir henne mat før vi tar en trilletur på rundt 1 time. Som regel så sovner hun litt i vogna også, men bare rundt en halv time. Da vi kommer hjem er det mer lek/trening.

 

Rundt kl 3 får hun mat igjen og så kviler hun til 4-halv 5.

 

Dertetter er hun våken til rundt kl 7. Før hun sovner er det lekestund, så får hun kveldstell (mellom 6 og halv 7), får mat og så sovner hun.

 

De siste ukene har hun fått en dårlig uvane med å våkne igjen etter bare en time på kvelden. Men prøver å holde henne i sengen, ikke leke og ikke snakke sammen, Tar henne bare opp for å gi mat og legge henne igjen, Det er ganske slitsomt innimellom, og ofte sovner hun ikke for natten før rundt kl 11. Hun skal også ha pupp to ganger i løpet av natten enda,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt her er ca tider.

 

06.00 våkner og får mat (flaske)

10.00 mat (flaske) + litt banan

13.00 mat (flaske)

16.30 mat (flaske)

19.00 mat (grøt + flaske) legger seg ettepå.

Sover da til neste dag rundt kl 06.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår står opp som regel med pappaen kl 7. (Jeg elsker å få sove litt ekstra, til ca. 07.40 når han skal på jobb). Hvis ikke han har tatt stellet så gjør jeg det når jeg står opp. Får mat i 9-9.30 tida. Sovner litt rundt 10. Neste måltid får han som regel mellom 12.30 og 13. Etterpå går vi ut på trilletur i ca. 1 time. (Trikset mitt for å komme oss ut hver dag er at jeg hører på lydbok på mp3 spillern mens jeg triller, så blir det ikke så kjedelig med de samme gatene hele tiden). Spiser i 3-4 tiden, og en ny lur rundt 4-5 tiden. Mellom 19.30 og 20 legger vi han for kvelden. Da sover han som regel til 5, får mat, og sover igjen til 7.

 

Vi plagdes ei stund med leggingen i et par ukes tid. Følte meg litt teit da helsesøster foreslo at han kanskje ikke var helt mett da han ble lagt om kvelden. At jeg ikke forstod det selv! Hehe, hadde bare gitt ene brystet for hvert måltid helt siden han ble født og har hele tiden hatt nok. Men da hadde jeg jo litt i reserve da. Så vi går for fullamming en stund til.

 

Ble visst litt langt dette =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...