Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Håper dere skjønner hva jeg mener:-). Hvor mange dager sparer dere opp mannen sæd før dere trår til verks? Har fått høre at man bør spare opp minst 3 dgr, men ikke lengre enn 7 dgr. Hva er deres erfaringer?
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. januar 2008 Sparer dere ikke opp?....
☆twinkle twinkle Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 har aldri hørt at det skal være bra..tenkte ferskest mulig jeg da...hvor har du hørt dette?
miss gunnilla Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Stork anbefaler i hvert fall å spare opp tre dager.
☆twinkle twinkle Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 åja, jeg visste ikke det jeg...forseint nå tror jeg...
Truseprinsesse Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Jeg sparer ikke og det trenger man ikke om spermen er optimal i utgangspunktet.
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har hørt nå at hvis det er mindre enn 3 dager kan antallet bli for lite. Mer enn 7 gjør at de "hoper seg opp" og kan bli abnormale i utseende og det er heller ikke bra. Men et sted midt i mellom kanskje...
☆twinkle twinkle Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 syns dette ble litt vanskelig jeg siden jeg ikke vet akkruat hvilken dag jeg har el...Skal jeg stole på babyverden så er det den 5 `feb men..Andre som stoler på babyverden?
*tornerose* Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Her er det ingen sparing :-) Tror ikke dette er nødvendig så lenge sædkvaliteten er bra :-) Jeg stoler så og si på babyverden (men en må beregne noen dager fra og til tror jeg)... Jeg fikk opp at EL-dagen min kom til å være 27 jan, men tror den fant sted den 25 jan (etter kroppens symptomer å bedømme) :-)
☆twinkle twinkle Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 ok, da tør jeg ikke spare opp i tilfelle vi skulle misse el liksom...Jeg er som sagt veldig usikker på når den kommer...satser på å ha sex hver da..lurt eller? skjønner ikke hvorfor det skal hjelpe å spare liksom...
blirjegsnartmamma Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Prøver å ikke tenke så mye på det, bare kose oss som vanlig.. Blir vel annenhver dag, noen ganger hver dag,, Kjedelig å være i kjempehusmør, også bare "nei, vi må nok vente 2 dager"
*tornerose* Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Jeg tror det er lurt å ha sex hver dag. Litt slitsomt, men absolutt verdt det hvis det skulle klaffe mener jeg :-) Hvis ikke det fungerer så har en ihvertfal prøvd og da går d jo ann å finne en ny "teknikk" neste prøveperiode :-) Uansett, LYKKE TIL :-D
blirjegsnartmamma Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Også vil det jo bli mer gøy å prøve på den måten også da Vi prøver å leve naturlig.. Er man sliten og trøtt en dag, så venter man bare til dagen etter.
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 31. januar 2008 Takk for svar. Mannen har litt dårligere kvalitet enn vanlig og vi ble anbefalt å spare opp. Men det er vanskelig siden min EL kan variere med 3-4 dgr. I går hadd jeg EL (3 dgr tidligere enn sist....) og derfor kun 1 dags oppsparing. Så får vi prøve det også.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå