Gå til innhold

Hvor lenge sparer dere opp "kruttet" før EL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper dere skjønner hva jeg mener:-). Hvor mange dager sparer dere opp mannen sæd før dere trår til verks? Har fått høre at man bør spare opp minst 3 dgr, men ikke lengre enn 7 dgr. Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparer dere ikke opp?....

Skrevet

har aldri hørt at det skal være bra..tenkte ferskest mulig jeg da...hvor har du hørt dette?

Skrevet

Stork anbefaler i hvert fall å spare opp tre dager.

Skrevet

åja, jeg visste ikke det jeg...forseint nå tror jeg...

Skrevet

Jeg sparer ikke og det trenger man ikke om spermen er optimal i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg har hørt nå at hvis det er mindre enn 3 dager kan antallet bli for lite. Mer enn 7 gjør at de "hoper seg opp" og kan bli abnormale i utseende og det er heller ikke bra. Men et sted midt i mellom kanskje...

Skrevet

syns dette ble litt vanskelig jeg siden jeg ikke vet akkruat hvilken dag jeg har el...Skal jeg stole på babyverden så er det den 5 `feb men..Andre som stoler på babyverden?

Skrevet

Her er det ingen sparing :-) Tror ikke dette er nødvendig så lenge sædkvaliteten er bra :-)

Jeg stoler så og si på babyverden (men en må beregne noen dager fra og til tror jeg)... Jeg fikk opp at EL-dagen min kom til å være 27 jan, men tror den fant sted den 25 jan (etter kroppens symptomer å bedømme) :-)

Skrevet

ok, da tør jeg ikke spare opp i tilfelle vi skulle misse el liksom...Jeg er som sagt veldig usikker på når den kommer...satser på å ha sex hver da..lurt eller? skjønner ikke hvorfor det skal hjelpe å spare liksom...

Skrevet

Prøver å ikke tenke så mye på det, bare kose oss som vanlig..

Blir vel annenhver dag, noen ganger hver dag,,

Kjedelig å være i kjempehusmør, også bare "nei, vi må nok vente 2 dager"

Skrevet

Jeg tror det er lurt å ha sex hver dag. Litt slitsomt, men absolutt verdt det hvis det skulle klaffe mener jeg :-) Hvis ikke det fungerer så har en ihvertfal prøvd og da går d jo ann å finne en ny "teknikk" neste prøveperiode :-)

Uansett, LYKKE TIL :-D

Skrevet

Også vil det jo bli mer gøy å prøve på den måten også da ;)

Vi prøver å leve naturlig.. Er man sliten og trøtt en dag, så venter man bare til dagen etter.

Skrevet

Takk for svar. Mannen har litt dårligere kvalitet enn vanlig og vi ble anbefalt å spare opp. Men det er vanskelig siden min EL kan variere med 3-4 dgr. I går hadd jeg EL (3 dgr tidligere enn sist....) og derfor kun 1 dags oppsparing. Så får vi prøve det også.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...