Gjest Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Vi skal dit en helg sammen med et vennepar, lurte på hva som er verdt å se/oppleve der:) Blir veldig glad for tips:)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Kopierer noe jeg fikk som svar...men jeg aner ikke åssen det er for jeg har ikke vært der enda! Tja, det kommer jo litt an på hva du har lyst å gjøre og været. Noen går fra bar til bar, mens andre forsøker å få med seg alle severdighetene. Hvis dere er interessert i det siste er KGB-muséet et must, dernest en tur opp til Øvre slott (der det er innredet et museum i et gjenværende borgtårn) for å nyte utsikten over Gamlebyen. Kirkevandring i den russisk-ortodokse Ausros vartai kan gi litt eksotiske opplevelser. Et besøk i Katedralen og St Johanneskirke kan også være verdt det. (I St Johanneskirken som er universitetskirka i Vilnius) satte kong Harald V opp en plankett til minne om "sendelektor" Kloster-Lasse som jobba der på 1600-tallet etter at han hadde blitt kasta ut av Danmark-Norge.) Blir det varmt i været anbefales det å ta en tur til slottet i Trakai. Hvis dere vil spise på et litt idyllisk sted anbefales Restaurant Belmontas (eller kneipa ved siden av) i Belmontu g. 17.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Takk!!! Blir nok litt bar til bar kjenner jeg mannfolkene rett, men vi må jo se litt kultur også når vi først er der:) Flere???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå