Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Dette høres sikkert helt dumt ut, men jeg klarer rett og slett ikke å slutte å bekymre meg for vekten på jenta mi. HUn har hele tiden ligget over igjennomsnittet. Hun er nå 6mnd og 8,9 kg. Andre jenter på hennes alder er jo mye lettere enn henne og dette tenker jeg masse på. I tillegg sier folk" Oi så stor hun er" og det hjelper ikke akkurat for min del. Er det noen her som kan berolige meg litt??
ana baroma Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Jenta mi er også stor, men ikke tjukk likevel. på 5.mnd kontrollen var hun nesten 7,5 kg, og hun er lang i tillegg. Mange mener hun er stor, men her vi bor er det to jenter som er på samme str og alder:) Ikke fokuser så mye på det, gi henne mat og vær glad for at hun ikke er tynn og skranten om hun skulle bli syk! Når hun blir større, så jevner det seg sikkert ut...
Matja Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Men i all verden; Hun høres jo ut som en sunn og god baby! I min omgangskrets har vi babyer fra veldig små og tynne, til stoore og digre babyer. Jeg har skjønt at jeg bare må stole på at helsesøster vet hva hun snakker om når jeg spør om råd, for min lille er lang og tynn. Du må bare tenke på at du gir henne mat, og at hun kommer til å bli en stor og sterk jente når hun blir stor!! Du må IKKE ta deg nær av det folk sier iallefall, da kommer du til å slite mye etter hvert, for folk skal no søren meg kommentere det meste! Stol på deg selv, og tro på at du er en god mamma som gjør det beste for barnet ditt!! Stå på! Du er veldig flink
Gothminister Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Storebror var også stor som baby. Fikk spørsmål fra eldre folk om han var overvektig!! Ha¨n er nå en helt normal 3 åring Lillebroren her er også stor,10 mnd nå,men med begge gutta så har vekten stoppet opp litt ved 8 mnd. Så ikke bekymre deg du.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 det er mange babyer som er store.. ikke det at di jente var noe stor.. er mange som er større. men hør her dei fleste går det av seg.. er jo ikke mye forbrenning i en så liten kropp
mamma til s@lma Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Min datter er 4 mnd og 10 dager, og veide 9050 g på 4.mnd kontroll hva skal jeg si da ? Dette er en stor jente, ja. Jeg tror du skal slappe av og kose deg, du har helt normal baby )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå