Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hva gir dere til barna deres på 9mnd, og hvor mange måltider pr dag? Skriv gjerne tidspunkt også. Vi sliter litt om natta, jenta vår våkner å virker sulten. Vi har noen ganger måtte gi henne melk hvor hun nærmest sluker flaska. Er litt litt redd hun ikke får nok mat i løpet av dagen. Blir glad for mange svar!
2-barns mor Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Gutten min på 9,5 mnd spiser dette i løpet av en dag. Vet ikke om dette er mye eller lite. Ca kl 07 MME ca 200ml Ca kl 09 Grøt,ca 1 dl pulver, blanda med vann. Ca kl 12-12.30 1/2 brødskive, litt frukt,litt biola drikkeyoghurt og MME 120 ml Ca kl 16.00 Et stort middagsglass, evnt det vi har + vann (drikker minimalt. Ca 18.30-19.00 Grøt, ca 1 dl pulver og MME 120 ml Får ikke i han noe særlig med vann, prøvd alt fra skje, tutekopp, flaske. Ikke alltid han drikker all MME hver gang. Men han får en del væske i grøten. Får forskjellig frukt og pålegg.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Hva er vitsen med å gi youghurt?? (uansett form)... Merkelig. Tipper det kommer et svar som: gutten vår mååå ha det. Hvorfor? Pga mors fikse idé om at det er det "beste for gutten vår".
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 jeg gir yoghurt for å variere mellom måltidene.. å for at d er bra for magen.. 09.00 min får grøt eller 2 skiver til frokost me litt H-melk til. 10.30 pupp 11.00 Yoghurt evt banan, frukt mos, skive eller annen mellom måltid. og vann 14.00-15.00 middag 1 glass og vann når han står opp igjen rundt 17 får han et lite mellom måltid til. og vann. 19.00 grøt og vann evt litt H melk. så pupp før han tar kveld.. å ja jeg vet HS sier at de ikke skal ha melk.. men legen min sa jeg bare skulle gi d. Så ha valgt å gi han litt nå.. er nesten 10 mnd..
Mia_I Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Til anonym - yoghurt har mange fine næringsstoffer som babyen trenger, spesielt hvis man ikke ammer så mye mer. Sier i alle fall vår HS. Og dessuten er det jo ofte bra å gi babyen noe som både er sunt, og som den liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå