maritmora Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Jeg var hos spesialist i går. Siden jeg har melk i det ene brystet mistenker han at jeg har høyt prolaktinnivå. Skal inn på fredag (var visst viktig at dette skjedde på dag 21 i syklusen), og ta masse blodprøver. Han så også noe han ikke likte på livmora mi som han ville undersøke nærmere, så er nå henvist til hysteroscopy. Greit at det skjer noe. Denne gynekologen har jeg brukt når jeg har gått gravid tidligere, og han syns det var rart jeg slet med å bli gravid, siden jeg har blitt gravid bare ved å knipse(nesten) tidligere. Lurte på om jeg hadde byttet ut gubben, men det har jeg jo ikke, holder meg til det gamle og kjente!!=)
soleia Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Uff, dette var ikkje kjekt å høyre! Håpar du får time til hysteroskopi snart, så du slepp å gå lenge å lure på kva dette er for noko. Bra at du kom deg til spesialist for å finne ut av det.
Dotten Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Bra de tar deg til en grundig undersøkelse. Vi får krysse fingrene for at det ikke er noe alvorlig!!! Kanskje du nå blir lett gravid igjen, når de får "rotet" litt rundt og tittet Masse lykke til Klem
mollymamma Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Så greit å få en skikkelig sjekk - håper du kun trenger en liten justering før spiren sitter som et skudd Jeg har time hos spes. i begynnelsen av mars. Med lillemor ble jeg gravid på første forsøk, og nå som vi prøver på nr. 2 har jeg hatt 2 SA og flere pp uten antydning til spire. Har hatt noen sykluser med småblødninger rundt EL det siste halvåret, noe som bekymrer meg litt siden jeg aldri har opplevd dette tidligere. Vel - det blir godt å få svar på noen spørsmål. Håper at alt viser seg å være i orden for oss begge, og at vi snart får hver vår hybelboer klem
maritmora Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2008 Hallo Soleia, Dotten og Mollymamma. Ja, greit at jeg nå er inne i systemet. Har 3 friske, flotte barn, så har ingen panikk om jeg ikke får en til (selv om jeg virkelig ønsker det). Det viktigst nå er å få klarhet i om det er noe galt, og evt hva som kan gjøres med det. Legen sa det ikke så ut som det var noen gode forhold for et foster i livmoren min, så tenker vi tar en lite pause fra prøvingen til vi vet sikkert hva det er. Fortsetter alikevel å være her inne og se hvordan det går med dere andre. Takk for støtten!
optimist.. Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Hei på deg,maritmora:) Dette var jo en grusom beskjed å få da:(( Hvordan undersøkelse var det du tok så de kunne se noe sånt da? Er det den samme undersøkelsen som HSG? Jeg har tatt den, men de kunne ikke se noe inne i livmora, bare egglederne?! Hadde du narkose?
maritmora Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2008 Nei da, optimist. Har ikke tatt prøvene enda. Legen min så på innvendig ultralyd at livmoren min så "rufsete" ut, kunne ligne på polypper flere steder, men virket ikke som han trodde det var det. Derfor ønsket han å ta hysteroscopi av meg, for å finne ut hva det er. Nå får jeg bare vente på videre undersøkelser. Er ikke veldig redd, bare greit å finne ut hva det er. Trenger ikke narkose for hysteroscopien heller, bare beroligende og lokalbedøvelse. Dersom de ikke finner ut noe da heller, var neste skritt "tittehulls-inngrep", da må jeg evt i narkose. Takk for omtanken...
Kine71 Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Heia Maritmora! Bra at du får det sjekket opp. Det er jo mest sannsynlig ikke noe, men alltids best å finne ut av det! Lykke til nå da!
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Hei Maritmora! Nå er sikkert prøver vel overstått og de venter på resultater... Det er jo bra at spesialisten tar affære slik at du kan fortsette prøvingen med enda større optimisme! Vet du når du får time til hysteroscopy? Jeg er i samme bår som deg ang. tidligere graviditeter: Ble gravid 3 ganger uten nesten en eneste p.p. (siste gang var et "uhell" som endte i MA for 2 år siiden). Gynekologen min kan ikke si meg hvorfor jeg ikke blir gravid nå (etter 22.pp) for alt ser bra ut på prøver og UL, men eggene blir vel ikke yngre de heller? Jeg har gått til akupunktør i ett år og nå prøver jeg også homeopat... bruker rundt 2 000,- hver måned på Pergotime, Crinone, EL-tester, legetimer, akupunktur, homeopatiske legemidler og timer osv... Mannen min bruker mye mobiltelefon og det har jeg fått høre er fy-fy (han har den ofte i bukse- eller jakkelomme). Nå har jeg forlangt at den skal ligge i pc-vesken heretter :-)! Jeg ser av og til at noen er innom siden og sier at "vi må slappe av" og ikke tenke på prøving - da sitter den... Vel, det er lattere sagt enn gjort når den biologiske klokken høres ut som kirkeklokker pga høy alder! Jeg håper du får mange positive svar i tiden fremover, jeg heier fortsatt på deg fra sidelinjen vet du!!!
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 ops, så "fin" jeg ble i målet gitt! Jeg mente selvfølgelig "du" og ikke "de" i første setning!!!! Lider av slurveleksi... :-)
maritmora Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. februar 2008 Hallo gammel (p)røver. Setter pris på at du er litt formell, og bruker de til meg=). Sånn skal det være, vet du...Nei da. Har vært og fått tatt blodprøvene, har ikke fått time til hysteroscopi. Reiser snart på ferie, og blir borte 3 uker, så får vel ikke tatt det før etter det. Har også hørt at det med mobil i lomma ikke er så bra, greit å gjør det man kan for å bedre forholdene. Skjønner du gjør det meste du kan, og da blir det dyrt ja, men det er jo så inderlig verdt det dersom det fører til graviditet, og en liten bebis! Hvordan går det an ikke å tenke på prøvingen, det skjønner ikke jeg. For hver mnd som går, blir vi jo et år eldre, og håpet litt mindre. Vi får heie på hverandre her inne. Denne siden er et trygt og godt oppholdssted, her kan man spørre om det meste uten å få spydige tilbakemeldinger.
*emeline* Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Hei maritmora! Jeg er ny her inne og sliter med å bli gravid. Har 3 barn fra før, slet også med nr. 3 (med ny mann). Nå har vi prøvd i 1,5 år..... Blir 37 senere i år. Bare en liten ting jeg merket meg da jeg leste meldingen din her oppe. Ikke for å være spydig altså, men jeg må bare kommentere det; "For hver mnd som går, blir vi jo et år eldre, og håpet litt mindre." Du mener vel at vi blir 1 mnd. eldre vel? Ellers er ikke håpet så veldig stort hvis vi blir 1 år eldre for hver mnd Vel, ønsker deg og alle andre som sliter lykke til med prøvingen. Jeg gir ikke opp, skal bruke jerntabletter og slimløsende hostesaft denne gangen og håper på at det kommer en liten spire og klorer seg fast. mvh emeline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå