Mammaen til Lillegutt Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Om en dame har en ma, vil da symptomene forsvinne? Har tenkt på det de siste dagene.. (kanskje fordi man leser endel om det her inne?) Jeg er 11 fulgåtte uker nå og jeg kjenner livmoren spesielt på kvelden, for da kommer kynnerne spesielt ofte. Men jeg er kvalm og spyr veldig ofte ennå.. Men jeg synes ikke at det har vært noe voksing i livmoren på kanskje to uker. Har pannekakemage, kanskje bittelitt strammere nederst. Men det stikker og strekker seg i livmorbåndene.. Ved en ma, vil ikke da symptomene bli mindre eller forsvinne? Mener ikke å virke støtende med dette innlegget!
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Nesten alle har disse bekymringene i starten, så om noen blir støtt får de spørre seg selv om de tåler mennesker i verden i det hele tatt. Jeg tror ikke det er vanlig at man, ved å kjenne på egen livmor, kan si med nøyaktighet om den har vokst på 2 uker eller ikke. En førstegangs (og noen flergangsfødende) har som oftest ingen mage i uke 11. Den skal ikke komme opp og stikke ut på hvertfall ett par uker ennå. Noen som opplever ma merker veldig lite til det og føler seg akkkurat som før, noen slutter å kjenne symptomene, men husk at nesten alle gravide har kortere perioder uten ømme pupper og kvalme uten at noe er galt. Hvis du er veldig bekymret kan du be legen din om å få henvisning til ul (eller finne en privat lege med innvendig ulapparat) men jeg tror ikke noe er galt ut fra det du beskriver. Ønsker deg lykke til og håper du får en beroligende ul.
Mammaen til Lillegutt Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2008 Takk for svar! Jeg skal på tidlig ultralyd og gleder meg, men samtidig gruer meg for å dra dit.. r så redd for at det ikke er noe liv.. Men alt er nok i skjønneste orden og vi vil få se en sprellende babay inni magen. Kanskje det bare er fordi det virker så uvirkelig at man tenker slik *smiler*
Måånestråle Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Hei! Jeg hadde en MA i mars i fjor, og det eneste jeg hadde merket på forhånd var at jeg hadde blitt i mye bedre form de siste dagene før MA'en ble oppdaget (det ble oppdaget tilfeldig på en tidlig privat UL). Så det kan være sånn at symptomene forsvinner når fosteret dør. MEN så kan det også være at symptomene kommer og går litt... Når jeg ble gravid igjen fikk jeg litt panikk når symptomene plutselig forsvant en dag, og fikk komme på en haste-UL. Da var alt i sin skjønneste orden, og noen dager etterpå kom symptomene tilbake. Nå er jeg snart 31 uker på vei Håper du får en super opplevelse på UL! Lykke til!!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Uff, jeg er også redd for dette. Jeg har nesten ingen symptomer, kjenner ikke knipesmertene i livmoren som jeg gjorde rundt uke 4-5 heller. Eneste jeg har er ømme bryster, som er mindre ømme nå enn før. Ingen kvalme heller. Er 8+4. Tror ikke jeg hadde tenkt på dette hvis jeg ikke hadde lest om det, og hvis ikke en kollega hadde opplevd ma nylig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå