Gjest Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Hva har dere gjort? Skiftet etternavn eller tatt mannens etter deres etternavn? Er så i tvil hva jeg skal gjøre.... Kan legge til at jeg ikke føler meg særlig vel i hans familie så kommer nok aldri til å føle meg som en av dem uansett.... Huff vanskelig det her... Kan jo bare beholde som det er nå eller er det sært?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har beholdt mitt etternavn og har bare det. Barna våre har hans etternavn. Jeg er ikke tilhenger av å ha flere etternavn.
BettyBoob Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 skal ikke gifte meg med det første, men blir det med gubben jeg har nå skal jeg IKKE skifte navn. Vi har omtrent like etternavn, og høres helt idiotisk ut å sette dem sammen, og så vil jeg jo ha samme navn som sønnen jeg har fra før mamma og pappa er gift og har alltid hatt hvert sitt etternavn. Ser ikke noe problem med det jeg da, men så er jeg jo vokst opp med det
Prins&Prinsessa Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Gjør det du syns er best og det du føler deg tilpass med Ett navn betyr veldig mye, og vist du ikke føler deg som en del av hans familie er det vel ikke riktig å "blande" seg. Vist du skjønner? Vi skal agifte oss og jeg skal ta hans etternavn. Men jeg føler meg virkelig som en dal av hans familie, har gjort det siden vi ble sammen. Også ønsker jeg at min famlilie skal ha samme etternavn, blir liksom mer sammenhørende da. Så vår sønn har kun hans etternavn og jeg tar det når vi gifter oss. Men det er det som føles naturlig for meg. Ville ikke gjort det om ikke det hadde vært for det.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg byttet til min manns navn. Fordi det er mer sjeldent enn mitt. Synes det er greit at hele familien har samme etternavn, da jeg har vokst opp med det selv. Men om jeg heter det eller det er et fett...
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Jeg valgte å beholde mitt etternavn. Kunne ikke falt meg inn å bruke mannen sitt etternavn... Mannen min valgte å ta mitt etternavn etter hans, og mini har bare mitt etternavn.
pandabjørn Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 jeg skal ha mitt etternavn som mellom navn og sambos etternavn slik har barna våres det også.....synes det er greiest å skifte etternavn når man gifter seg.. har ei venninne som ikke tok mannens etternavn pga da måtte hun fornye førerkort,bankkort, pass osv og det gadd hun ikke.....herregud sier jeg da....greit at det er mye styr, men så er det sikkert bare en gangstilefelle også
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har mitt etternavn som mellomnavn og mannens etternavn også Samme har Junior
høstbarn:) Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har mitt gamle etternavn som mellomnavn og mannen min sitt etternavn som etternavn. Han heter det samme som før. Gutten vår heter det samme som meg, altså begge etternavnene. Vi syntes dette var den beste løsningen. Vil at gutten skal hete det samme som meg. Jeg har heller ingen sterk tilhørighet til svigerfamilien, synes enkelte sentrale medlemmer er helt fjerne faktisk;) Men jeg velger å tenke på min manns etternavn som hans, og ikke hans families navn. Og når jeg bruker begge navnene så blir det jo et annet navn tilsammen. Men vi velger bevisst å bare ha et fornavn på vår gutt, og eventuelle søsken. Slik at han/de faktisk kommer til å bruke begge etternavnene. Gjør det du føler deg mest komfortabel med. Ikke la noen "presse" deg til noenting, du skal faktisk leve med dette valget en god stund;)
♥ DAME Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Jeg vil ha "mannen min" sitt etternavn. Synes også det er veldig fin Du kan vel ta hans etternavn før ditt etternavn? Altså ditt etternavn til slutt..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Jeg hadde et sjeldent etternavn og han at veldig vanlig. Valgte likevel å bytte til hans etternavn når vi giftet oss. Ville være fru XXXXX og da måtte jeg bytte:) Har ikke angret en dag:) Flyttet mitt etternavn til mellomnavn da, så da kan jeg velge om jeg vil bruke det eller ikke. Har jo blitt litt mer anonym siden jeg nå har et vanlig fornavn og etternavn og det passer meg heeeelt perfekt:))
enpå6årogeipå9mnd:) Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Jeg skifta til mannen min sitt etternavn, begge barna våres har også bare det...Er ikke tilhenger av to etternavn.
solstråle69 Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Jeg kommer til å ta mannen sitt etternavn, snuppa har det også. Synes det har mye å si for "familiefølelsen" at ikke postkassa "renner over" med navn.
Pampers123 Skrevet 30. januar 2008 #15 Skrevet 30. januar 2008 Jeg tok mannens navn, og det har ungene og. Jeg synes det er naturlig at vi som er en familie heter det samme.. Men, det er vell opp tilenhver
Gjest -<<- Skrevet 30. januar 2008 #16 Skrevet 30. januar 2008 Tok konas etter mitt opprinnelige. Det er finere, og jeg ville ha samme etternavn som ungene - som vi igjen bare ønsket å gi ett etternavn, siden de har to fornavn. Det er ikke det minste sært å beholde sitt eget. Helt vanlig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2008 #17 Skrevet 30. januar 2008 Jeg kommer til og ta sambo sitt navn når vi gifter oss, da har jeg i det minste samme navn som et av barna..
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #18 Skrevet 30. januar 2008 Jeg tok mannen min sitt navn. Men så her jeg blitt "adoptert" av hans familie fra første stund :-) Jeg beholdt mitt mellomnavn og droppet etternavnet mitt til fordel for gubben sitt. En av årsakene var bl.a at jeg ville at vi to og barna våre skulle ha samme etternavnet. (ingen av oss har særkullsbarn). Mamma ventet 20 år før hun tok pappa sitt etternavn, hun sa at selv om vi barna vikk hennes etternavn som mellomnavn syntes hun det var kjipt å hete noe annet enn resten av familien.
kompemor Skrevet 30. januar 2008 #19 Skrevet 30. januar 2008 Ungene hadde begges etternavn. Men etter vi giftet oss heter vi alle hans etternavn. Er navnet på en plass både han og datteren vår har odel på, så det er jo litt spesielt. Men jeg sliter enda, etter ett år med å venne meg til det.
1liten&1små Skrevet 30. januar 2008 #20 Skrevet 30. januar 2008 Jeg beholdt etternavnet mitt da vi giftet oss, men jentungen har etternavn fra begge to. Hvis jeg skal skifte etternavn blir det for å ha samme som jentungen, og jeg vil da også at mannen min skifter til det samme (dvs tar mitt navn som mellomnavn). Jeg så ikke noe poeng i å ta navnet til mannen min da det bare var oss to.
♥abaya og kosegutten:o)♥ Skrevet 30. januar 2008 #21 Skrevet 30. januar 2008 Vi tok etternavnet til olderfaren min fra Danmark vi. Så fikk vi føre den danske delen av familien min videre. Byttet da også navn på sønnen min som jeg hadde fra før , og som hadde pappan sitt navn med mitt som mellomnavn. Nå heter jeg og mannen og alle de 3 barna det samme. Ryddig,- synes jeg;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå