Gå til innhold

Synst dere det er dyrt med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to små barn (1år og 3år). Synst ikke det er så dyrt....

Men lurer på om det vil bli billigere.....

Blir det billigere når de slutter med bleier og div. barnemat? Eller merker man ikke så mye på økonomien at barn vokser opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi sluttet med glass ble det litt billigere, men de pengene blir jo borte uansett. Nå er bleieforbruktet mindre, snart slutt, men da får vi en nye en :-) termin om 5 uker.

Jeg føler at hvis vi klarer å spare inn noen kroner ett sted, så forsvinner de bare et annet sted.

Skrevet

Synes personlig ikke det er spesielt dyrt med barn, men så er vi glade i gjenbruk, arving osv også da.

Når det er sagt så må jeg si at den perioden dere er i nå er den billigste faktisk. Det blir dyrere etterhvert som barna vokser til.

Skrevet

Våre barn er like gamle som deres. Foreløpig synes jeg ikke det er dyrt. Det som det blir penger av er jo barnehagen.

Jeg tror ikke det kommer til å bli billigere. Normalen er vel at ungene koster mer og mer til de blir gamle nok til å greie seg selv. Det er i hvertfal det alle budsjetter jeg har sett legger til grunn.

Skrevet

Jeg synes overhodet ikke det er dyrt! Vi er begge studenter og har en gutt på snart 2,5 år og venter en til i mai/juni.

Ettersom vi er studenter, og lån/stipend ikke lenger regnes som inntekt, får vi bhg.plass til kun 230 kr måneden! Og han stortrives i barnehagen, så det er i egentlig et tilbud vi godt kunne betalt mer for. Men rett skal være rett, studielånet er tross alt penger vi må betale tilbake, så det skulle bare mangle om vi ikke fikk moderasjon på bhg.

Vi var veldig flinke til å kjøpe brukt utstyr til førstemann, og har fått voksipose og tripp-trapp stol av mamma. Dessuten er det jammen ikke alt av utstyr man MÅ ha heller... Man trenger ikke ha det aller nyeste, eller alt som "alle andre" har.

Nå har vi begynt å bruke litt mer penger på utstyr til ungene, fordi vi ser vi har råd til det og ønsker å investere i utstyr som varer litt lenger. Blir ny vogn, bilstol og litt mer utstyr til denne babyen, siden vi solgte unna det vi hadde etter førstemann.

Er forberedt på at økonomien vil bli trangere etterhvert, for til høsten skal vi finne oss en bolig vi kan eie, ikke leie, og bhg.plassen blir nok dyrere da samboern ikke lenger er student til høsten.

Men det ordner seg!

Skrevet

Egentlig tenker jeg ikke over hva de koster... Kjøper det jeg trenger og mere til... og det er vel det som gjør at barn koster.. fordi vi bruker penger på masse til dem som vi ikke må ha...

Skrevet

Blir vel bare dyrere og dyrere å ha barn. Når de blir litt eldre er det leker dem skal ha, og så er det klær og fritidsaktiviteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...