vibu2 Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Jeg er nå 21 uker gravid. Slet i forrige svangerskap med høy hvilepuls ca fra uke 25. Føler meg kvalm og uvel når dette skjer. Har nå begynt å få dette igjen, selv om pulsen nå ikke er så høy som sist. Kan få det helt plutselig, når jeg sitter stille på kontoret eller ligger på sofaen hjemme. Noen med lignende erfaringer? Har dere blitt sykmeldt pga dette?
**Oktober-mamma** Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Jeg sliter også med høy puls, noen dager verre enn andre.. Min ligger rundt 80-90slag/min normalt også.. Veldig ubehagelig men om det er farlig vet jeg ikke.. Tror det er normalt når en er gravid at pulsen er noe høyere fordi det er mer blodstrømning rundt om i kroppen.. De sier også at det er normalt med hjertebank/at det hopper over et slag i den sammenheng. Jeg er ikke sykmeldt, men når det står på som verst kunne jeg godt tenkt meg å vært hjemme å slappe av:) Er 26+5 idag.
vibu2 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2008 Godt å høre det er flere enn meg som har det sånn, og at det egentlig er normalt med økt blodgjennomstrømning. Jeg er litt paranoid også, siden jeg endte opp med alvorlig svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. Men tror ikke slik tachyardi (høy puls) hadde noe med det å gjøre da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå