Gå til innhold

Flere som vurderer gravidsvømming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på Jæren jeg da.. andre som har tenkt å begynne med dette? noen med erfaringer på hvordan det fungerer, er det fysioterapaut tilstede osv? er det dyrt på gravidsvømming osv. Hvor finnes dette på Jæren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke hvordan det er på jæren.. men her jeg bor er det fysioterapauter tilstede. koster 85 kr timen her...

veldig deilig å være i vann syns jeg i allefall. var i vann masse forige svangerskap, tenkte å begynne igjen nå snart å..

Skrevet

Bor ikke på Jæren, så jeg vet ikke hvordan det er der, men det høres utrolig deilig ut. Hadde vært noe for meg. Elsker å være i vann. Ikke så mye annen aktivitet jeg gjør da jeg er fulltids sykemeldt. Godt for psyken og å være i vann. Her er det tilbud om det. Vet ikke om det koster noe. Men det er fysioterapeut som har det.

Grunnen til at jeg ikke har vært der enda er frykten for infeksjon, men jordmor sier at det får du ikke. Bare jeg som er engstelig siden jeg har hatt det før med etterpåfulgende vannavgang i uke 16. Gikk jo ikke bra. Men er nå i uke 23. Dette var ikke ment for å skremme. Var nok helt andre grunner til at jeg fikk infeksjon. Var heller ikke i basseng den gangen da, men jeg er som sagt litt engstelig. Skal høre med gynekologen min om dette. Eventuelt begynne med svømming litt senere når det ikke er veldig farlig om barnet skulle komme.

Tror forresten h*n i magen også vil like det:)

Skrevet

Takk for svar dere. Men ang infeksjon.. skal ikke den såkalte slimproppen hindre bakterier å komme inn, slik at det ikke blir infeksjon og fare for foster? bare lurer litt på det.. er jo greit å være føre var da.. trist du mistet pga infeksjon.. men gratulerer med ny på vei da:)

Skrevet

Takk:) Er jeg som skrev over. Jo, de sier at slimproppen skal beskytte ja. Går sikkert bra det. Må iallefall ikke bli skremt av det som skjedde med meg. Nyt svømmingen. Kanskje jeg og drar og svømmer etter hvert. Får se.

Skrevet

Hadde gjort det hvis det hadde vært tilbud om det her.

Men skal begynne å svømme nå på egenhånd.

Skrevet

Å svømme når man er gravid er kjempefin trening for kroppen da man ved trening i vannunngår belastning.

Svømte selv 1-2 ganger i uken i forrige svangerskap ( egentrening ).

Ble litt komisk på slutten da magen begynte å bli så stor at jeg mer eller mindre fløyt opp av vannet mellom svømmetakene :-)

Skrevet

Dytter litt til, i tilfelle det er noen fra jæren som vet om noe=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...