Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 Nå har det seg sånn at jeg er atter en gang sykemeldt, å jeg kan aldri gå tilbake til mitt nåværende arbeid. Det er meget innskrenket i hvilke typer jobber jeg kan jobbe med. Spørs om det finnes noen i det hele tatt. Siden mitt barn er født på "feil" tid av året så har jeg ikke villet sendt han i barnehagen i løpet av min permisjonstid. Å få han i barnehage nå er umulig før høsten kommer. Skal i møte med nav i dag, finne ut hvilket mål jeg skal ha, hvilken jobb jeg kan jobbe med etc etc. Jeg kan få prøve å jobbe praksis i forskjellige jobber for å teste dem om det er noe. De kan også sende meg på kurs eller ta kurs hjemme via nett hvis det er noe. Problemet er at jeg har jo ikke barnehageplass til mitt barn før høsten! Å jeg vil ikke ha han til dagmamma. Kan de tvinge meg til det alikevel? Hvis jeg nekter, og heller vil vente til høsten, mister jeg da retten til sykepenger?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Så sant du er ferdig med vanlig permisjonstid så kan vel nav stoppe pengene dine om du ikke vil gå med på det de foreslår. Men, om du er sykemeldt så er det vel ikke nav som bestemmer om du skal få penger eller ikke.. Da kommer det vel an på om legen din er villig til å sykemelde deg eller ikke. Er ikke helt sikker på dette altså, men tror de er blitt ganske strenge de siste årene.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Dette burde du kanskje tenkt på før du fikk barn. De aller fleste er i sånn situasjon at de må tilbake i jobb, når fødselspermisjonen er over. Barna må jo være et sted. Hvis man ikke får barnehageplass, så er vel alternativet stort sett dagmamma vil jeg tro. Hvorfor skulle det være annerledes for deg enn for oss andre?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 De kan kreve at du finner barnepass iallefall tror jeg. Du må være villig til å gjøre det du kan for å komme ut i jobb igjen. Ganske harde krav de kan stille... Kjedelig, men hør først hva de har å si til det. Prøv å fortell dem hvordan det er, kanskje du prater med noen som er allrighte:o) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Hvis mitt barn skulle ha hatt barnehageplass..så måtte jeg betalt for den plassen i mange MANGE mnd før barnet skulle ha begynt. Å det nektet min sambo på, å sjansen for at jeg skulle gå hjemme pga min sykdom etter permisjonstid var 100% sikker omtrent. Nå la ikke jeg dette innlegget ut for å få høre "dette burde du ha tenkt på før du satte barn til verden etc etc " Jeg lurer KUN på om de kan tvinge meg til det, og hvis jeg ikke vil om jeg da mister mine sykepenger. Jeg går nå sykemeldt og kan ikke gå tilbake til min nåværende jobb. HI
henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 du kan forsatt søke på barnehageplass til høsten fristen e 1feb
lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 ja de kan nok det ja. hvis du skal få penger. jeg skal melde meg arbeidsledig, og da må eg jo selvfølgelig ha barnepass, ellers er det jo lite troverdig at jeg faktisk vil ha jobb, fo rhvis det dukker opp noe så må jeg jo kunne ta det og ikke si nei takk for jeg har ikke barnehageplass.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 De sier jo seg selv at de ikke kan tvinge deg til noe som helst. Hvis du ønsker å motta noe fra dem, så må du gjøre det som de krever. Det er ditt ansvar å finne noen som kan ta seg av barna dine, mens du evt er i praksis eller hva det nå var. Du kan ikke føre dette over på NAV. Det er du som har satt barn til verden ikke NAV.
askeladda Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Varierer nok litt den fristen. Mange steder er det 1.mars, og da har man enda lenger tid på seg! Har ikke søkt ennå, jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Jeg kan ikke skjønne at de kan tvinge meg siden jeg går sykemeldt og er syk. Hadde jeg vært arbeidsledig hadde det vært en annen sak. Men tok kanskje feil der da.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå