Gå til innhold

Brannvesenet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg må ringe brannvesenet snart, da jeg brenner opp i halsen :(

Har nesten ikke sovet inatt- et par timer max, og igår natt kastet jeg opp så det holdt pga halsbrannen.. Så nå sitter jeg her og venter på at apoteket skal åpne, hvis ikke de har noe som hjelper der vet jeg ikke hva jeg gjør. :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaviscon funker på meg, iallefall... Er samboer med en brannmann, men sverger til Gaviscon, likevel:-)

Skrevet

Ja, da håper jeg for alle sin del at de har det på apoteket- når de omsider gidder åpne dørene.. Hadde håpet jeg skulle klare meg gjennom svangerskapet uten slike hjelpemidler, men nå gidder jeg ikke mer brann hehe..

Skrevet

Her funker det litt med mandler. Døtter nedpå store never. Men kanksje det er mest forebyggende, vet ikke om det funker når halsen allerede står i full brann. Jeg sverger og til Gaviscon når det fyrer som værst. Må være den flytende sorten.

Skrevet

Prøv med sitron! Vet det høres rart ut, men jeg har brukt det i flere måneder, og det funker!!! Spis helst en litt tykk sitronskive, men det virker også med sånn sitron på flaske...Jeg bruker åå ta en liten slurk vann i munnen, også dæsjer jeg på med en sprut fra sitronflaska rett i munnen, også svelger. Det er naturlov, "fett løser fett"-"syre løser syre".

Verdt et forsøk, det kan virke som det svir mer med en gang, men så gir det seg!

Skrevet

Sitron??? Det hørtes jo heeelt for j.... ut! Ikke det som frister mest nå kjenner jeg. Usikker om jeg tør å prøve akkurat det- tilfelle det skulle gjøre ting verre..

Pleier å ha med et glass melk på nattbordet, og det har funket fint, helt fram til nå. Trodde det skulle bli bedre på slutten jeg da, når ungen har kommet seg litt nedover- men det er jo stikk motsatt her :S

Får håpe h*n vil ut snart hehe..

Skrevet

Ja, det høres helt forferdelig ut, og man skulle jo tro at det gjør alt verre, men det hjelper. Mannen min er veldig plaget med både sure oppstøt og halsbrann hele tiden, og han har prøvd mye fra apoteket, men ingenting virker bedre enn sitron. Det var ei sånn gammel klok kone som tipsa han om det for flere år siden. Hvis du blande det med litt vann i munnen er det ike så ille, blir ikke så grusomt surt. Hvis du samtidig holder hodet bakover litt sånn at det holder seg helt bak i svelget smaker du nesten ingenting, for du smaker surt lenger frem på tunga... Det virker på samme måte som syrenøytraliserende midler fra apoteket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...