Gå til innhold

Samboeren min har 41 i feber!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg igår om 38,2 var høy feber på en voksen mann, men nå har han 41 og han er vieklig dritsjuk, ringte legen, men de sa at han skal drikke masse, og at det høyst sannsynlig er influensaen.

Hvordan har deres influensa vært i år??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med han tar paracet, og at dere prøver å kjøle han ned hvis ikke han fryser. Viktig med mye drikke, og da litt variert drikke. Helst litt farris eller buljong i tillegg til brus og vann, for han mister mye salter med svetten og pusten nå.

Og hvis han blir værre, ringer du legen igjen. Pass på om han ikke klarer å bøye nakken, og om han får utslett.

Her har ikke influensaen kommet enda, og håper den ikke kommer heller.

God bedring til gubben.

Skrevet

Han hoster så han får vondt i ryggen og klager over at øynene er veldig vonde.

Skal gi han farris og buljong. I tillegg til vann.

Takk for hjelpa Fru Gyldenkron.

Skrevet

Ta ham med til legen du så får han sikkert penicillin.

Skrevet

Vel man bør ikke ha 41 i feber over veldig lang tid, så dere må prøve å få den ned..... Hvis ikke den går ned må dere bare ringe legen på nytt..... Jeg jobber på infeksjons avd og 41 i feber kimser man ikke av..

God bedring:-)

Skrevet

Høres ut som influensa, og da virker ikke antibiotika. Men pass på lungebetennelse, hører det er mange som får det etter influensaen i år.

God bedring

Skrevet

Hvis han har mål feberen under armen viser det mindre enn i rumpa. Tror du skal være obs fremover. Over 41 i feber på en voksen er mye. God bedring til mannen din.

Skrevet

Takk for hjelpen damer.

Jeg driver og ringer legen nå, men det tar så himla lang tid før de tar den.Dessuten så åpnet ikke det legekontoret nå før 08.40 (det var også en tid :) )

Han har hatt over 40 i feber siden i går kveld selv med febernedsettende.

Skrevet

Bra du ringer, bedre med en gang for mye. Har selv hatt så høy feber noen ganger, og man føler seg ikke noe særlig....

Skrevet

Huff da. Sist sambo var syk hadde også han over 40 i feber. Det eneste vi gjorde var å pakke han godt ned når han frøs...... selv om han var glovarm, stappe Paracet, drikke masse vann og ellers passe på at feberen i det minste går ned en grad 15 minutters tid etter Paracetten. Bare la han sove, men pass på :)

Nå har han i hvert fall lov å klage og være syk.... he, he. Mange som har 38 i feber og "dødssyke".... :)

Masse god bedring. Håper du har fått snakket med legen igjen nå da!

Skrevet

Uff, god bedring til mannen din!

Jeg er jo kake bare jeg har 39 i feber :/

Skrevet

Da har han vært hos legen.

Og det er influensaen som har kommet...blærk...jeg vil ikke ha det!!!

Hanfikk besksjed om å ligge i senga til han var bra og fikk sykmelding ut uken.

Skrevet

Ok. Bra det ikke var noe "verre". Ille nok med influensa....! Huff. Får håpe feberen gir seg fort da! Og spis C-vitaminer o.l. og kryss fingrene for at dere andre ikke blir smittet!!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...