Gå til innhold

stygge tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått stygt belegg på tennene....: ( Glad i kaffe. Blir noen glass rødvin i helgene, og noen røyk. I tillegg har jeg litt spiseproblemer, og kaster opp innimellom.... Var hos tannlegen og slipte bort litt for en stund siden. Men nå ser det ganske stygt ut igjen... Er det noen som har noen tips for å rette opp dette? Bortsett fra de mest innlysende tingene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok bare gå til tannlegen igjen.. Så kan du jo sette som mål at hvis du klarer å slutte med å kaste opp (vet det ikke er enkelt) så kan du kanskje bleke tennene dine? Kanskje det motiverer deg til å i hvertfall tenke på å slutte? Tenner er jo ganske viktig for selvfølelsen..

Skrevet

Nature's own har en fantastisk god tannkrem som har salt i seg. Dvs, den sliper tennene.

Ikke bruke den for mye, men et par ganger i uka gjør susen :)

Skrevet

Bulimi gir syreskader på tennene, så da er virkelig ikke tingen å skrubbe løs på tenna.

Skrevet

Skyll med fluorskyll når du har spydd. Du kan også pusse tennene med bakepulver, men det bør være noen timer etter å ha spydd.

Skrevet

Vet om en som brukte Jif Skurekrem på tennene! De ble kjempefine og hvite... men om han hadde noen emalje igjen og hadde ødelagt tennene for resten av livet etterpå er en annen sak... Luringen!

Skrevet

Ellers kan jeg anbefale clinomyn... funker fint på meg som bøtter i meg kaffe og tar en røyk i ny og ne! :)

Skrevet

Nei, som en annen anonym sa: du må IKKE skure tennene med noe som helst som har slipeeffekt hvis du har bulimi. Da forsvinner emaljen, og det er jo det som allerede er i ferd med å skje som som har gitt deg stygge tenner. Bakpulver, Jif, slipetannkremer: STAY AWAY!

Fluorskylling er det beste.

Skrevet

Bruk el-tann børste. De er kjempe fine til å pusse tennene med, og blir alltid ren og pen.

Skrevet

Alt som tåler vann tåler milo

Skrevet

Ahhh, seff.... Tenkte ikke på at emmlajen ikke er helt god når man spyr nei.... Ok, da har jeg ikke noe gode tips til deg desverre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...