Gå til innhold

Tegner alle forsikring på barna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal alle sammen tegne forsikring på barna....?

Og hva er fordelen med de?

Vi har jo fri sykehus og legeordning uansett.

Noen som vil utdype litt!!

Og jeg ser at hvis vi setter inn hele barnetrygden i postbanken så får man gratis forsikring? Kan man da ta ut penger fra denne kontoen hvis nødvendig?

Og får man spm fra de nav trygd om hvor/hvilket kontonr vi vil barnetrygden skal utbetales til, eller blir det automatisk overført til samme konto som foreldrepengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett endel på dette, og tror egentlig bare det er noe tull. Kan lese litt om det på dinside.no og forbruker.no. Virker som om de fleste krever at barnet blir 100% invalid før de betaler ut noe, og det skal sinnsykt mye til før et barn blir kategorisert som. Summene som betales ut er heller ikke spesielt høye. Så en tabell på hva selskapene tjener inn kontra hva de betaler ut på barneforsikring, og summen de tjente inn var ca 400 millioner. Det de betalte ut var under 20 millioner, så er nok fett for forsikringsselskapene.

Når det gjelder postbanken, er forsikringssummen man får kr 600 000 ved 100% invaliditet. Og det er jo egentlig ikke så mye penger, om man tenker på at det skal rekke et helt liv... Man kan ta ut fra kontoen.

Skrevet

Vi er av samme oppfattning og har ikke tegnet forsikring, enda.

For at man skal få utbetalt forsikringsum, må altså barnet bli klassifisert som 100% invalid. Det er nesten ingen leger som vil gjøre det, fordi det nettopp er snakk om barn - å konstatere at noen er 100% invalid i en alder av 4 år er drøyt når mye kan skje på 20 år (eks).

Skrevet

Vi har forsikring på begge våre, og kommer til å ha det til nr 3.

For oss er det viktig at om det skulle skje noe så vil babyen slippe å leve på uførepensjon resten av livet. Vi benytter storebrand, og der får man en tilleggsutbetaling hver måned om man skulle bli ufør. I tillegg får man utbetalt en engangssum om man skulle bli skadd, og foreldrene får "lønn" om barnet hav ner på sykehus. Føler en ekstra trygghet med forsikringen jeg. I norge er flere som forsikrer hundene sine enn barna, det er litt underlig synes jeg.

Skrevet

Er det bare til hjelp ved 100 % invalid.....

Det er jo idiotisk,hva med om barnet blir alvorlig syk i en alder av 4 til 10?Det må jo være noe som dekker eller skal hjelpe ved sykdommer som kreft eller lignende?

Skrevet

Dette gjelder ikke vår forsikring i alle fall (storebrand)

Skrevet

Hvis barnet ditt havner på sykehus, så regenr jeg med at du eller far eller begge blir sykmeldt slik at dere kan ta dere av barnet!

Og da får man jo lønn uansett!!

Grunnen til at det er flere som forsikrer hundene enn barna sine er vel fordi at dyr ikke har noen form for gratis ordning når det gjelder vaksine, undersøkelser, operasjoner.

Mens barn og voksne har i norge gratis sykehus og lege ordning!!

Hvis dette ikke hadde vært tilfelle så ville forsikring på barn/voksne vært mye høyere enn i dag!!

Skrevet

Alle må selvsagt gjøre hva de synes. For oss er det en trygghet å ha forsikret barna. Ganske kjipt å måtte leve på minstepensjon hele livet om de skulle bli ufør som barn.

Skrevet

Vi har alltid hatt forsikring på barna våre. Dersom barnet skulle blir skadet, og/eller invalide, så får en utbetalt en sum, som kan gjøre at man kan få div operasjoner i utland, som Norge kanskje ikke dekker, eller utstyr ol som gjør ting lettere.

Har aldri tenkt at man ikke forsikret barna faktisk.....

Skrevet

Hei!

Jeg jobber i bank og selger barneforsikring. Vil bare si følgende: tegn forsikring! Jeg begriper ikke at ikke alle gjør det. Det er forskjell på slike forsikringer, men de fleste på markedet gjelder ikke bare invaliditet, men mange forskjellige typer sykdommer. Også hvis barnet blir lagt inn på sykehus i flere dager i strekk kan det løpe på mye kostnader for en familie. Ja, vi har fri sykehusordning, men hva med foreldrene som må ta fri fra jobb og dermed går glipp av arbeidsinntekt? Forsikringen er også ment for dette, at familien ikke skal lide økonomisk tap ved barns kritiske sykdommer, invaliditet, sykehusopphold, og mye mer.

I tillegg skal forsikringen dekke barnet i fremtiden ved skade/sykdom som fører til arbeidsuførhet. Tenk hvilket liv barnet får hvis det ikke har mulighet til å være i arbeidslivet før uførhet, da er man dømt til minstepensjon resten av livet. LITE penger å klare seg for, lite trolig man får boliglån f.eks. Hvis man ikke finner en livsledsager med god inntekt da. Nei, dette ville jeg revurdert dere tvilere!

Jeg kommer ikke til å tørre å la være og forsikre mine nurk, og det er skikkelig billig også. Kun 120 kr per mnd. Det har vi råd til! I Norge er det mer vanlig å forsikre sine hunder enn sine barn, helt opp-ned spør du meg.

Skrevet

forsikring på barnet er viktig... hva om barnet blir sykt og må ligge på sykehuset i mange uker / mnd.. er jo da greit å ikke måtte gå på jobb...

Skrevet

Phantom 31 uker: Hva slags forsikring har du i Storebrand? Var inne og kikket litt på hjemmesidene og lurer på hvor mye bør man ha..?

Skrevet

Vi har forsikring for vårt barn i Skandiabanken. Her finnes to typer forsikring:

Standard barneforsikring (kun kr 82,- per mnd) dekker følgende:

medisinsk invaliditet etter sykdom eller ulykke

behandlingsutgifter ved ulykke

dagpenger v/langvarig sykehusopphold

ombyggingstøtte

refusjon av merutgifter ved langvarig pleie

engangssum ved død

Barnets Beste (kun kr 123,- per mnd):

Dekker det samme som en standard barneforsikring pluss engangserstatning ved;

kreft

leddgikt

diabetes

multippel sklerose

cystisk fibrose

Skrevet

Ja, mitt barn er forsikra....

Grunnen til det er jo hvis noe skal skje..

Kan jo ikke forsikre noen for en skade som allerede har oppstått..

Da jeg selv skulle livsforsikres, var det mange ting jeg ikke ble forsikret for. De undersøker legejournalen din gjennom de siste 5 år,å hvilke skader du har hatt da...

Jeg feks kan ikke få penger hvis ryggen ryker..(vært sykemeldt pga ryggplager)

Min samboer får hverken for synet(fikk en liten metallbit inn der en gang, men synet er 100%) ikke for ryggen(kilte seg da han løftet feil her en gang),venstre bein fordi han datt på ski osv...

Dette slipper du når du forsikrer barnet fra det er født!!

Da er de friske fine og garantert forsikret om noe skulle skje!!!!

Vi fikk livsforsikring til vår datter i dåpsgave av mine foreldre helt frem til ho er 18.... Utrolig greit...

Skrevet

Jeg har vært veldig i tvil om dette, leste en artikkel på dinside.no hvor de ikke anbefalte det

http://www.dinside.no/php/art.php?id=360053

Forbrukerrådet er tvilende;

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/strides_om_barneforsikring_og_forsikringsnekt

Jeg tror det beste er å snakke med de forskjellige forsikringsselskapene, se på priser og få en oversikt over hva de dekker, hvilke krav de setter og hvilke summer det er snakk om når det gjelder utbetalinger.

Det har sikkert noe for seg, men det er så mye ute på markedet og mange utnytter usikre foreldre. Forsikringsselskapene er kun ute etter å selge dette, så dermed er det opp til oss å undersøke og få riktig informasjon.

Skrevet

vi har forsikring ja,å skal ha det på nr 2 å.

Skrevet

Men dere, jeg har forstått det slik at forsikringen ikke gjelder før barnet er 3 mnd. Er det pga risk for krybbedød?

Skrevet

Jeg prata med ei i banken, som kunne fortelle følgende:

Forsikringene gjelder som oftes ikke før fylte 3 mnd, fordi det kan bli oppdaget kroniske/ medfødte sykdommer ved 6 ukers kontroll. Forstod det slik at ved 6 ukers kontroll ble slike sykdommer "luket ut", og en kunne tegne forsikring. Jeg lurer også på om en må levere "helse erklæring" for barn, slik en må dersom en skal forsikre voksne. Tror ikke det har noe med krybbedød å gjøre, men jeg er ikke sikker.

Skrevet

En del av barne forsikringene f.eks gjensidige sin , vil om barnet utvikler cølaki eller astma eller lignende og man har rett på hjelpestønad fra folketrygden , gi dobbelt beløp pr mnd over en viss periode. Min sønn utviklet alvorlig astma og fikk hjelpestønad sats 2 fra folketrygden kr: 2100,- pr dags dato. Forsikringsselskapet betaler ut dobbelt beløp pr mnd i en 3 års periode , under forutsettning at han i denne perioden også har krav på dette fra folketrygden..................Det er vanskelig å være i full jobb med et barn med 120-150 sykedager i året. 6.300 skattefrie kr pr mnd forenkler jo situasjonen noe..................

Skrevet

Foreldre har ikke krav på sykemelding ved sykehusinnlegelse av barna. Man må faktisk bruke av syktbarn dager om ikke jobben er grei og gi deg velferdspermisjon med lønn..

Forsikringer er ikke tull i mine øyne. Man kan få dekket så utolig mye mer enn bare 100 % invaliditet.

Les vilkårene for en del forsikringer så ser du at de betaler ut mye mer enn hva det offentlige gjør.

Skrevet

Skal neppe det. ser ikke poenget.

Så jeg skal få masse penger om barnet mitt dør?

Skrevet

Du kan IKKE livsforsikre barn i Norge ! Om du har tegnet forsikring og barnet dør får du max 50.000 til begravelse osv......... Men om barnet blir ufør gpa sykdom eller ulykke , kan det jo være greit og få litt penger så ting går lettere rundt. Det er ikke mye staten og kommunene stiller opp med om ditt barn blir 100% ufør og trenger deg hjemme............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...