*Wimsey* Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 jeg blir gal.. fulstendig gal, gjør så vondt. er 34+0 i dag og har fått kraftig bekkenløsning. klarer ikke sitte lige stå. ikke noen ting..... tok 2 paracet, har gått i sirkel i stuen siden 4. kan ikke stoppe, eller sette meg ned. da gjør det jævlig vondt. og jo mere jeg beveger meg, jo flere kynnere får jeg.... åååå... hva skal jeg gjøre. noen som kan hjelpe meg? står og går forann pc nå og leser..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Det hørtes ille ut!! Sikker på at det ikke er noe annt enn BL? Hva med å legge deg i badekaret/ta deg en dusj..?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Har det slik jeg og! Ta en paracet til og still deg i dusjen! Ta dusjhodet og dusj deg med skikkelig varmt vann rett på bekkenet!! Dusj deg og der du har vondt! Stå så lenge du bare klarer (eller er tomt for varmtvann hehe,........) tro meg, det har gjort det at jeg fortsatt er i live nå 3 uker før termin! I de verste periodene så har jeg tømt varmvannstanken 4 ganger daglig!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Om det er så kraftig bl eller at det er så vondt som du sier så ville jeg tatt kontakt med lege å fått henvisning til behandling. Du har kanskje allerede gjort det? Jeg er ingen ekspert på dette (glad for det i grunn), men du kan ikke gå sånn å lide.
AnitaTrymLucasFrida Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Få tak i en rispose( eller sy selv) og legg over bekkenet etter den er godt varmet opp.( helst så varmt at det brenner på huden, tar da bort smertene i fra bekkenet) Er gjennom tredje svangerskap og risposen er min store venn for å komme meg gjennom svangerskapene. Lykke til
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 jeg bruker å fylle badekaret med varmt godt vann å ligge der en halvtimes tid når det er som værst spesielt på kveldstid.. Det hjelper iallefall en stund etterpå.
BlåklokkaVest Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har kjøpt meg rispose hos fysioterapeuten, og den er absolutt helt nydelig å ha når man har så vondt! :-)
*Wimsey* Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2008 hei hei.. tenkte jeg skulle oppdatere litt. Jeg hadde jo så vanvittig vondt. ringte jordmor, hun ba meg ringe sykehuset. ringte dit. de ba meg komme med en gang. gubben kom hjem fra nattejobb også kjørte vi med en gang. var på sykehuset ved 9 tiden. inn på ul og ctg.. "Bekkenløsning" haha du har rier du.... hvor langt er du... eh 34 uker sa jeg. og brått var jeg innlagt. på ul fant de ut at jeg var 33+6, så jeg fikk en pille som skulle stoppe fødsel.. riene fortsatte med jevne mellomrom hele dagen og kvelden. men ved 22.00 tiden ga de seg helt. hadde ikke vondt noen steder. =) så kl 3 på natten startet de igjen.. men ikke like vonde. tok ctg på morgenen, riene var der enda, men bare noen få, og mye svakere. ingen åpning. og jeg fikk reise hjem... kjempe deilig og ha kommet hjem. "sitt i ro" fikk jeg beskjed om. så nå kan jenta vår komme fra i dag av og helt fram til termin. ikke godt og se.. men har lært hva en rie er da i alle fall.. =)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #9 Skrevet 31. januar 2008 å kjære deg!!! så bra at du snakket med jordmor! fikk tårer i øynene og ilinger langs ryggen når jeg leste det. lykke lykke til, håper du får knepet sammen så lenge som mulig.
*Wimsey* Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2008 jeg må si jeg var ganske nervøs. men det gikk over når noen fikk fortalt meg nøyaktig hva som ville skje.. jeg håper hun blir inne en stund til.. =)
mamiladi Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Oi... Så dramatisk :-S Takk for at du forteller!! Håper jenta di holder seg inne en stund til :-) og, det er heelt sikkert unødvendig å skrive, men ta godt vare på deg selv!!
*Wimsey* Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. januar 2008 ja nå skal jeg slappe av og roe helt ned her hjemme. hun kommer ut når hun kommer. men håper hun venter i 2 uker til =) men vi får se hvordan det går. tar en time av gangen..
grand danois Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 hvor hadde du vondt henn? jeg har bjynt å få så vondt framme på beine,men d er ingen som vill sjekke om d er noe som er i gjere:/
*Wimsey* Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 31. januar 2008 jeg fikk vondt inne i rompa.. eller altså den "skinka" som man sitter på. det kjentes ut som at det skulle dette ned liksom.. at det inne i skinka skulle revne.. veldig vanskelig og forklare, men hvis jeg ikke hadde kommet dit i går, så kunne jeg faktisk hatt jenta vår i armene nå.. er en liten tanke vekker =) og mens jeg fikk vondt der, så ble magen stram..
grand danois Skrevet 31. januar 2008 #15 Skrevet 31. januar 2008 oj... sjit.. ok. d er ikke sann vondt jeg har. jeg har vondt framme på benet jeg. tenk at d faktisk var fødselen som hadde bjynt...har d roet seg nå da?
*Wimsey* Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 31. januar 2008 nå har det roet seg vettu. har noen sammentrekninger i ny og ne.. men ikke vonde.. =) så vi får håpe det fortsetter sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå