Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #1 Skrevet 30. januar 2008 ..noen total overvurderer studiene de går på? Får det til å høres såå tidkrevende og komplisert ut..., så går de på lærerhøyskolen, sykepleier ol. enkle studier... Skulle ønske de kunne få prøve bare en dag av medisinstudiet, jusstudiet, teologistudiet eller lignende tunge studier, så skulle de fått sett hva komplisert og tidkrevende er... Blir bare så oppgitt noen ganger...
Northernlights Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Synes det er både tidkrevende og meget komplisert å være mamma,jeg.
KaMa Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Og siden du kan uttale deg, så har du altså forsøkt deg på medisin, jus, teologi,osv, i tillegg til sykepleie, lærerutdanning m.m. Ser ikke helt at det er noe pluss for din del. ..for ellers hadde det vel vært litt vansklig å uttale seg, eller...?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 vel min oppfattnign eg vel heller det at de fleste studier er tidkrevende og kompliserte. det som forenkler dem er din egen interesse for faget. jeg har selv gått et såkalt enketl studim. et slikt andre ikke mener ervanskelig. likevelvar det flust av de som strøk til eksamner. og fler av disse jobbet hardt. selv hadde jeg så stor interesse for fagene at det ble gøy å spennende å gjøre de nødvendige oppgavene. og jeg vet at hadde jeg gått juss også hadde jeg klart dette. fordi dette også intereserer meg. men fårstår hvor du vil henn, du sikter til disse oversiktene over hvor mye tid studenter bruker til studier på de forskjellige studiene. det er vel opp til hvær enkelt hvor seriøst de tar sin utdanning. selv brukkte jeg omlag 50 timer i uken. dette inklusiv forelesnoinger. for meg var dettenødvendig for at jeg skulle bestå og faktisk kunne bruke det jeg lærte. ikke varrjeg på fester, jeg hadde også da mann og barn. dette krever sitt. så natten ble brukt til studier ja. men hadde ikke interessen vært der så haddejeg ikke vært motivert for å jobbe slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå