Gå til innhold

Hvor mye har dere Å LEVE for i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk ut programmet "Luksusfellen" på tv3 i kveld, jenter. Mange av dere har kvalmt mye penger å sløse med:-)

Ikke misunnelig, jeg, nei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan med hånda på hjerte si at vi tjener fett, men sløser aldri!!!

Vi er som onkel skrue vi :P

Bruker penger på det vi må, ikke kjipe, ungene får det de trenger osv, men vi sløser aldri.. Sparer til dårligere tider :)

Skrevet

Nå som jeg får fødselsstipend har vi kanskje 4000 igjen etter alt er betalt..

Jeg mister stipendet neste mnd.. Da har vi sambos stipend på 6000 og barnetrygd... Vet ikke hvordan vi skal klare oss jeg da.. Har heldigvis klart og sette av noe av grunnstipendet jeg fikk den 15, slik at vi har noe og ta av...

Skrevet

Vi har totalt felles økonomi. Det må vi for å få hjulene rundt. Nå er det ganske trangt da vi betaler på byggelånet og husleie, i tillegg til et lite forbrukslån min man har og billånet.

Så sånn økonomien er i dag har vi ca 500-1000 kr ekstra i mnd, til mat, bensin, og om vi hadde hatt råd, klær, sko, sosialiteter og moro. Det har vi selvfølgelig ikke råd til.

Vi har et barn på vei da, så ingen utgifter der. Når vi flytter i huset blir det mye bedre. Da har vi sikkert 5000 ekstra i mnd. Det blir som å komme i himmelen. Av dette går 2000 til mat og 1500 i bensin. ( det er det vi bruker på dette hvis vi har råd)

Da har vi 1500 kr til kos. Det har vi ikke hatt råd til på gud vet hvor lenge. Og klær... sukk. Barneutstyr, og kanskje en kinotur...

Så jeg skjønner ikke hva dere som har over 10000 ekstra i mnd, bruker pengene deres på. Vi klarer oss (nå, snart blir det veldig bra) og når vi har 1500 igjen etter mat og bensin er betalt føler vi oss rike!

signerer med anonym, da dette er litt for privat

Skrevet

Min samboer er i 100% jobb og jeg i 50%. Vi sitter vel igjen med ca 5000,-. Det går akkurat, skulle gjerne hatt et par tusen ekstra i måneden, så vi kunne kjøpt oss litt nye klær.

Skrevet

Han har ca 14000 inn i mnd

Jeg har ca 7000 inn i mnd

= 21000

utgifter; husleie: 8000

strøm 2000 (gjennomsnitt)

internett 500

billån 3500

huslån 3000

mobilene 1000

forsikringer 500

forbrukslån ? (varierer så husker ikke nøyaktig)

div ? (varierer jo hva som er ekstra og)

utgifter 18500

18500 pluss de to ?tegn postene

21000 - 18500 = 1500 i mnd, som skal dekke mat, bensin, kos og forbrukslån og div andre regninger.

signerer anonym, da dette er litt for privat

Skrevet

13 000 kr til over er MYE...........

Vi har tilsammen 20 000 kr i inntekt i måneden, 1 barn..

Faste utgifter kommer på ca 13-14 000 hver måned.

Blir vel en 1000 lapp mer i måneden nå hvis vi kjöper leilighet.

Da har vi ca 5000 kr å leve av..mat, klär, bleier, kos..

DET er ikke mye tro meg..Som oftest er vi blakk ca en uke för lönna kommer..det er töft... :(

Skrevet

Med 13 000 har dere vel mer enn nok!! Da kan dere virkelig LEVE :)

Skrevet

tja.. har vel ca 30.000 utbetalt ++ og så betaler vi 7000 i lån... resten går til mat og regninger... og skal vi si 5-6 tusen i snitt i regninger pr mnd...

Prøver å spare litt hver mnd men burde spart mer.. aner ikke hvor pengene blir av...

Skrevet

Vi har rundt 15000 etter alle regninger er betalt. Vi har bare en inntekt da + 2500 jeg får fra Laanekassen. Men vi klarer oss veldig bra vi da. Har ett barn og eier leilighet.

Skrevet

Hmm...

Jeg har utbetalt 22500,-

Han har gj.sn. 27000,-

Laan paa: 1,8 mill (12000 pr mnd)

Husleie: 3000,-

Studielaan: 3000,- pr mnd

Stroem: ca 1000 pr mnd

Sparing til Sofie: 1000 pr mnd

Ja pluss annet smaateri, abbonementer paa div, bensin osv....Men la oss si totalt regninger for 24 000,-

Saa da sitter vi igjen med endel ser jeg....huff vi bruker altfor mye. Vi flyttet for ikke lenge siden, saa har brukt vanvittig mye penger hver mnd paa moebler, babyutstyr, oppussing osv..saa har egentlig ikke oversikt over hvordan en "normal" mnd vil se ut.

Men vi er kjempeheldig og har det veldig bra.

Skrevet

Inntekt:

Samboers 20 000,- ca

Meg 16 000,- ca

sum inntekter 36 000,-

Utgifter:

Huslån 8500,-

Husleie 2200,-

Mobil 800,- ca.

Internett 350,-

Bil m forsikring 2500,-

Forsikringer 500,-

Forbrukslån 1300,-

Div 2000,-

Støm gjennomsnitt 500,-

Sum utgifter 18 650,-

36 000

- 18 650

= 17 350

Så vi sitt igjen med 17 350 til mat/klær/stasj/underholdning/kos.

Men vi bruker enormt mye penger på mat, ca 8000,- i mnd.

Unner oss sikkelig god mat!!:)

Skrevet

Vi har fra 17000 til 20000 i mnd,så vi har det godt:)

Skrevet

Unskyld meg men hva er det dere som sitter igjen med 13 til 30 tusen kroner etter alt er betalt i mnd JOBBER MED???

Jeg og kællen jobber begge to.

Han sveiser og ligger på ca 325000 i året g jeg sliter meg ihjel ihjemmesykepleien, vi sitter ihvertfall ikke igjen med så mye etter alt er betalt...

Har vel normalt med utgifter ellers, sløser ikke akkurat heller.

Mn sitter ikke igjen med mer en ca 6-7 tusen som skal brukes på mat, bleier, bensin, klær osv.

Hadde jeg hatt 13tusen igjen ver mnd så hadde jeg jublet HØYT!!!!!

:)

Skrevet

selvfølgelig handler dette om prioritering. selv hadde dette kun holdt for dagligvarene våre...

Skrevet

Sitter igjen med ca 14.000, og har en inntekt på totalt 28.000 i mnd.. tjener ca 14.000 hver.. eier hus, men har ikke bil... har 1 baby, 1 katt og 1 bonusbarn som er her 2 helger i mnd.

Klarer oss fint!!

Skrevet

jobber forresten i butikk, samboer er student.....

huslånet er på 8000 i mnd, og utenom det er det telefonregning på ca 2000, og strøm på mellom 500-1000 i mnd.. så setter vi 5000 kr på en matkonto hver mnd.

Resten av pengene bruker vi på det vi vil, stort sett går det meste i favør av babyjenta vår da :)

anonym 13:57

Skrevet

oi jeg må jammen si dere har mye penger. her lever vi egentlig i minus. en gjennomsnittelig familie skal ha ca 10000 kr å leve på etter strøm osv i følge sosialkontoret. vi har denne mnd 10000 kr sammen jeg og sambo. med husleie,kommunale avgifter,strøm,forsikringer osv så har vi ikke mer enn noen kr å leve for. å vi har 1 barn og en bil. men håper på bedre tider, bare jeg får meg en jobb, noe som ikke er enkelt her vi bor.

heldig dere, men sikkert andre som har det værre enn oss også.

jeg vet hvordan det er, er ikke lett å måtte snu på hver kr å ikke kunne unne seg noen ting

Skrevet

i dag på butikken måtte jeg begynne og velge bort varer i kassa, fordi den ene varen kostet mer enn jeg hadde slått inn på kalkulatoren (ja bruker kalkulator i butikken, for å vite jeg har nok)

Det er sykt flaut. Nei ta vekk, den du, ja og ta vekk gulrøttene ja, og ta vekk.. Herregud jeg skjemmes.

Nå har jeg minus 9 kr på kortet. Mannen har 12 kr pluss og vi får lønning den 12.

Hadde akkurat råd til middag i dag. Hvem vet hvordan vi skal ha til mat frem til lønninga.

Mange av dere aner ikke hvor heldige dere er, som har så mye penger til overs

.

signerer anonym da dette er litt for privat.

Skrevet

dette høres jo helt forfærdelig ut...!!

Men jeg fatter ikke at det går ann når begge to jobber???

Da bor dere enten ALT for dyrt?? Har gjeld fra tidligere som dere driver å betaler på eller .... ja jeg vet ikke..??

Men hvordan kan dere ha 3 kroner i pluss som skal vare på 12 dager???

Jeg fatter det bare ikke...

Hva gjør dere resten av tiden da? De neste 12 dagene...

Syns du ikke synd på barnet ditt som må sulte hvis dere ikke får orden på økonomien til h*n blir gammel nok og skal ha mat??

Aldri kan få starte på fortball for det koster noe??

Gå med tissebleie for bleier er for dyrt???

Skrevet

Hi her ;-) Må si det var mange som hadde svart...

Men har dere noe helt SINNSYKT i lån?

Vi tjener 20 000-21 000 TILSAMMEN i måneden (og der er ikke all verdens synes jeg...Er mange som får utbetalt 20 000 HVER her!)

Vi har husleie på 7000 kr i måneden (er med strøm), har regninger på ca 500-1000 kr, mobilen dekker jobben, og bilen er nedbetalt. Virker som dere spiser dere opp i huslån, forbrukslån osv?

Jeg TRODDE vi hadde ganske lite med penger, men ser jo her at jeg burde virkelig sette pris på at vi har så mye ;-)

Men hvis dere bare har 2000 kr i måneden til mat, bleier osv...? Klarer dere dere bra ellers? Er jo dyrt for bleier...vaskemidler osv.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...