Gå til innhold

Kjøper dere mammaklær? Hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper ikke mamma klær. Synes de er stygge og finner ingen jeg har lyst på. Er nesten desperat. Må jo ha klær på kroppen.

Hva gør dere? Kjøper mammaklær? Merker at anbefale? Lei av at føle panikken hver morgen, hva klare jeg og presse meg ned i idag.

Har kjøpt 3 vanlige kjoler i litt større størelse enn vanligt og håper de holder lenge, men regner ikke med magen kan være der evigt. Og 3 anntrekk er uansett veldig litt at skifte imellem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe veit åssen du har det.Var heeeelt lik.. Prøvde olabukse på hm noe jeg ikke ville..fordi de var stygge.. Men fy faen så fin den var på.satt som støpt. og super behagelig. Topper og gensere kjøper jeg som normalt..:)

Skrevet

Hæ, det er jo sååå mye fine mammaklær for tiden!?!? Har et par tips, først og fremst, ta deg en tur på HM - MED ÅPENT SINN!!! Det er faktiskt en del fine basisplagg der, gensere og enkle topper, og den olabuksa som de har der nå er knallfin! Hvis du syns det bare er stygt med mammaklær så kan jeg love deg at det ikke er særlig penere med bukser som trykker på feil sted og gensere som ser ut som de sprenges. Dessuten ødelegger man jo genserne også...

Men det er jo veldig mye fine modeller i vanlige klær som du kan bruke som mammaklær da. På Cubus er det hvertfall en del.

Nei, et annet tips som jeg bruker veldig mye - kjøp deg en del topper/singleter som sitter litt stramt, også bruker du cardigan, en liten strikkejakke utenpå og f.eks knepper bare de 2 øverste knappene, eller slik du føler deg mest vel. Det syns jeg er veldig ålreit. I tillegg kan du variere litt hvis du har forskjellige farger på toppen under. :)

Lykke til!

Skrevet

veldig fornøyd med de klærne fra HM. de sitter kjempe fint på å er både søte og enkle :)

Skrevet

Eg har kjøpt meg et par mammabukser og bruker vanlige topper forløpig, bare kjøper litt lange modeller, funker fint...

Var også skeptisk til mamma buksene først, ser jo ikkje særlig fine ut, men mange sitter faktisk veldig fint på, som noen nevnte over, PRØV, er som oftest mye finere på.. På Lindex har de faktisk noen fine bukser, smale i modellen, ser ikkje ut som mammabukser når du har de på!

Eller er eg enig om at det er mye kjedelig, spes topper og sånt på HM, kjedelige farger og rare fasonger, har liksom laget plass til magen isteden for å lage plagg som ligger fint inntil..

Skrevet

Jeg er ganske enig med deg, men du har ikke noe valg, veit du! Jeg syns det er greit å kjøpe så billig som mulig, og arve av hverandre etterhvert.

Skrevet

går med tigths og lange topper fra bikbok, er i uke 25 og har stor mage men det fungerer supert. er kommet masse nytt til våren i topper som er vide i magen. bruker også skjørt og shorts som er moderne med tigths under.

tror ikke jeg trenger å kjøpe mammaklær. syns heller ikke jeg kan se noe fint i hm osv..

Skrevet

skjønner hva du mener...

der er mange steder de kun selger telt....

jeg har ikke lyst til å skjule magen..vil vise den fram til alle..hehe..

og ikke ha på meg noe som ser ut som hjemmesydde gardiner eller omsydd telt....

men som flere andre her sier så har de faktisk fått inn en del fint på HM nå....

ellers så har jeg handlet en del lange gensre på salg på hm...

kjøpte bare en str større så passer de bra :)

det vil sikkert ikke funke når mangen blir veldig stor,men når magen blir veldig stor er det vår og da har jeg en del "store" tunikaer og liknende fra sist sommer som jeg tenkte jeg skulle bruke :)

Skrevet

Enig i alt over. Men jeg er superfornøyd med buksa jeg fant på Lindex. Bare synd at det bare var ei igjen i min størrelse. Men Lindex kan altså være et godt tips. Fikk kommentar på jobb om jeg ikke snart trengte å gå over til mammabukser? Så den ser ut som ei helt vanlig bukse!

Skrevet

I mitt forrige svangerskap handlet jeg og ei venninne på motherhood.com (USA). Vi måtte jo betale frakt og toll, men prisene er ganske gunstige og vi fikk klær så og si ingen andre hadde. Blir jo mye H&M på oss gravide :) Dersom man skal bestille er det lurt å spesifisere at man skal ha alt i en pakke....det gjorde ikke vi og fikk en del ekstra i fraktkostnader :(

PS! Visse av buksene hadde litt snodig passform, topper og kjoler var supert. Fikk kjempefin kjole til 17,mai og venninna mi fikk masse fint jobbtøy.

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av Halden så har de en butikk med barneklær på Tista senter som heter Giraffen der har de pene mammaklær.

Skrevet

www.mamasita.no

Der har de kvalitet og klær som er på mote nå og ikke for seks år siden!

Jeg deler på alle måter din frustrasjon HI! Topper er greit, for der tillater moten at man kan gå i det som vanlige folk går i.

Men bukse er ikke noe kjekt å prøve å finne! Det er alt for dårlig utvalg, og kvalitet og utseende er helt på tryne for min smak...

Skrevet

Indiska har en del kule tunikaer til gravide. Også er det rimelig der og. Du bruker jo bare klærne en kort periode. Også er det jo så trendy med bukser med høyt liv om dagen. Kjøp de i litt større str enn du bruker til vanlig, så har du kul gravid-bukse! Sist jeg var gravid kjøpte jeg nesten ikke noe mamma-klær. Bare vanlige klær i større str. Fant amme-bher i grå og svart silke på h&m her en dag og ble kjempe glad! Det så ut som vanlig undertøy. Svart ammebh med svarte blonder går an ;-)

Skrevet

jeg sliter også med mammaklær.... men er det noen som har noen erfaring med mammaklær fra polarn o. pyret?

Skrevet

Hei, jeg fikk et godt tips av en som jobber på veromoda.

På baby shopen fører de et merke som heter mamalicios. Det er samme designere som veromoda. Ola bukse er veldig fine de ser helt vanlige ut og du får de i tommer så det er lettere å finne riktig st siden de har mange flere av de.

Det er også 30% nå. Prisen er heller ikke gal. ola bukse kostet 399 -30%. Kjøpte en bukse,knebukse og ola skjørt veldig fornøyd.

Har ikke kjøpt mammagensere har ikke funnet noe som har falt i smak. har bare kjøpt vanlige gensere en st større funker bra det ;o)

Skrevet

Jeg handler på La Vida i Haugesund! De har veldig fine klær der, både for gravide og ikke gravide. (Har en del ikke-gravid-klær som også passer gravide). De har nettbutikk.

Har i tillegg kjøpt en genser på salg på polarn o pyret =)

Skrevet

Klær av merke Mamalicious er supre, jeg har 2 bukser fra det merket og de ser ikke ut som mammabukser..

Jeg kjøpte den ene av dem på exit..

Ellers gjør jeg som mangen andre over her, kjøper gensere/topper som har litt lengde på seg, var heldig denne gangen for fikk noen kjempe fine klær fra svigerinna mi som hu brukte når hu gikk gravid som ikke er mammaklær men som passer kjempe fint når magen vokser..

Har heller ikke funnet noe spes på HM, kjøpte ei dongeribukse på nettbutikken dems men havna midt i mellom 2 størrelser så den ene var akkurat passelig og den andre var for stor og det var ingen størrelse mellom så den er litt ubrukelig akkurat nå, men gjør som de over her sier, prøv klærne før du sier huff nei stygge, det gjorde jeg heeeele sist svangerskap og endte opp med nesten ingen mammaklær og gikk for det meste i joggebukse, hadde ei finbukse som jeg brukte om jeg skulle ut av huset :-P

Skrevet

H&M. De har noen helt greie gobukser, og gensere.

Skrevet

Jeg fikk min første mammabukse i dag..... jeg bestilte fra mamasita. Jeg HATER mammaklærne på hm, kapphal, lindex osv. Jeg er 25 år, er jobber i butikk. Dermed blir man veldig påvirket av moten.(desverre av å til) Bestilte ei dongeribukse, som er tight, smale bein, mørk blå.....KANON KUL...man kan ikke se at det er ei mammabukse i det hele tatt. Å den ER så behagelig... Den var litt dyr 820,- Men den er verdt hver ei krone.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har kjøpt noe mammaklær på HM. Varierer veldig fra butikk til butikk om de har noe som faller i smak, men synes de har en del fine klær jeg. Blir mest bukser av mammaklær.

Gensrer og topper er det så mye fint i som man fint får plass i med gravidmage :-)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med det jeg har kjøpt av BOOB klær. Har ett svart skjørt derfra som har plass til magen, høy midje og som kan brettes ned når babyen er ute. Også sitter det som ett skudd!

Mammakjolenen fra H&M er også fine:-) Ellers har Svangerskapet i Oslo mye fint. De har BOOB klærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...