Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Flere her som har epilepsi? Har den endret seg etter du ble gravid? Evt hvordan?
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #2 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har epilepsi - ikke den typen med krampeanfall, men den "mildere" varianten med små bevissthetsbortfall. Jeg har gått på lamictal og vært fullstendig anfallsfri i noen år nå. Da jeg ble gravid, kuttet jeg lamictalen tvert den dagen jeg testet positivt (var vel på slaget fire uker), og har *bank i bordet* ikke hatt et eneste anfall siden! (er nå i uke 19). Tidligere, før jeg begynte på lamictal, har jeg hatt alt fra fire-fem om dagen i de gode periodene, til å være så på bærtur at jeg ikke kunne føre en normal samtale engang med mange anfall i timen (de varer alt fra noen sekunder til opp mot et minutt, og etterpå er jeg nokså desorientert en liten stund). Legen min vil ha meg inn til ny utredning etter fødsel for å se om jeg er blitt helt frisk eller om dette bare er et midlertidig utslag av hormonendringer og økt blodtilførsel til hjernen. Jeg håper jo selvsagt det er varig, men har nok egentlig innstilt meg på at den kommer tilbake etter fødselen igjen. Men enn så lenge er det deilig å slippe anfallene samtidig som jeg har god samvittighet for at jeg ikke mumser medisiner som kan være skadelig for jenta vår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå