Gå til innhold

Hadde dere betalt 100 kr i timen til barnevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt ei jente på 19 til å passe barna mine hver mandag fra 16 til halv åtte ca. De har vært her hjemme hos meg.

Hun sa hun skulle ha 100 kr timen. Og jeg gir henne selvfølgelig det altså!

Men tenker at jeg har ikke råd til å ha henne til bv så veldig mange ganger..

Hun passa guttene en lørdag før jul, fra halv elleve på dagen til halv seks. Det skulle hun ha 1000 kr for.

Burde jeg finne meg ny barnevakt eller bare betale siden det er det det koster?

Tilsammenligning betaler jeg 1000 kr i bhgavgift for ett ban i mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du murlighet til og få noen billigere så burde du jo gå for det. men om du ikke får noen billigere så har du i grunn ikke så mye valg....

Skrevet

Hmm.. synes det var litt i overkant.

Skrevet

Hehe, du vet hvordan min situasjon er ;) Ikkemye valg her i gården nei..

MEN så kom jeg til å tenke på kanskje nav dekker 64% av disse utgiftene også? På mandagene har jeg hatt kveldsundervisning så det er skolerelatert. (ikke den lørdagen, den var til julehandel)

Jeg vet ikke altså, bare en tanke som slo meg nå. Jeg får jo stønad til barnetilsyn fra før av for å dekke bhgavgift.

Skrevet

Men hva syntes du var i overkant?

1000 kr for lørdagen eller 100 kr timen for å passe på ettermiddagen?

Jeg trenger innspill! For en helg skulle hun ha 2-3000. Da skulle barna være hos henne. Det har jeg hvertfall ikke råd til selv om jeg TRENGER det!!!!

Skrevet

Om kvelden ligger jo ofte barnevakt prisen når vakten er over 18 år på 80-100 kr. Jeg tok det selv, men ga avslag om det var over lenger tid t.d overnatta jeg og tok barna om morgenen.

På dagtid tok jeg mye mindre. Det er jo svart og en 19 åring tjener jo ikke så mye i en vanlig jobb heller. Synes 1000 kr er for mye for en dag. Da passer jeg glatt barna dine:)

Skrevet

vet om folk som har fått det dekket ja. så lenge du er på skolen så tror jeg de skal hjelpe deg

Skrevet

Det svidde å betale de pengene (1000 kr for 7 timer på dagen), men jeg trengte barnevakt da. Jeg har aldri barnefri nemlig unntatt når jeg er på skolen. Vi har intet nettverk her og barnefar er ute av bildet (lang historie)

Nå trenger jeg fri fordi jeg har en stooor eksamen om 2 uker og trenger å lese døgnet rundt, og det eneste alternativet jeg har er hun barnevakta somtar 100 kr timen.

KJIPE PENGER! Skulle ønske jeg hadde familie her :(

Kjenner jeg blir deppa av denne situasjonen.

Skrevet

Tibbit - du ha PM:)

Jeg synes for øvrig 1000 kroner hørtes litt mye ut for noen timer - i forhold til hva andre her betaler... Men er det en god barnevakt, ville jeg betalt det selv, da.

Skrevet

Synes det var mye med 1000,- for 7 timer. Nesten så jeg vurderer å bli barnevakt jeg ;) 100,-/timen er jo også bra betalt da mtp at det er svart. Men det er kanskje ikke så lett å finne noen andre, -og man skal jo helst være fornøyd med, stole på og like den man overlater barna sine til.

Skrevet

Begge deler er i overkant, men de få timene på lørdagen er jo ripoff!!

Jeg tror ikke jeg ville betalt mer enn 75 kr. timen, eller 500-600 for en hel dag. Men nå er vi i en heldigere situasjon når det gjelder valgmuligheter på barnevakt....

Skrevet

Det forstår jeg veldig godt! Vi er jo to om barna, men uten familie her vi bor. Merker at det til og med sliter litt på. All sympati.

Ikke akkurat tidspunktet å bytte barnavakt kanskje, men jeg hadde virkelig vurdert det. Kommer jo an på barnas alder, men finnes det ikke en litt yngre og flink tenåringer rundt deg?

En venn av meg er forresten med i en gruppe med aleneforeldre og studentforeldre i regi av kirkens nødhjelp. Der bytter de barnevakt tjenester, og det er i lokalene til åpen bhg. Fungerer så bra. Kanskje noe for deg på sikt? Eller så ringer du mine foreldre. De er bonusbesteforeldre til to barn i småskolen, og har barna annenhver lørdag på dagen og mer i eksamenstida. Tror du trenger noen sånne:)

Lykke til på eksamen uansett, og det er rart hvor mye som går inn på kort tid:)

Skrevet

Tingen her er at hun er mitt eneste alternativ!

Samme jenta har spurt om hun ikke kan passe de noen helger fordi hun vil være avlastningshjem, men barnevernet mener at jeg ikke har behov for det, derfor finansierer de det ikke.

(Skulle vi ta det privat skulle hunha 2-3000 kr/helga)

De mente at jeg ikke hadde behov for det selv om vi bor sør for Oslo og familien (som forsåvidt er min far..) bor i nord-norge. Og barnefar glimrer med sitt fravær og uinteresse. Synes det er rart, men hva kan jeg gjøre? Ingenting..

Skrevet

hei Tibbit.

huff, skjønner deg godt. Kan ikke være lett å være i en sånn situasjon..

Jeg personlig pleier selv å få 100kr timen, når jeg sitter barnevakt.. Dette gjør jo at jeg får MYE mer lyst til å sitte barnevakt, men hadde det vært ett fast oppdrag hver mandag på så og så mange timer, så må jeg jammen meg innrømme at da hadde jeg blitt litt flau for å ta så mye penger.. :|

På mandager synes jeg 200kr gangen er Nok..

En helg.. Du må ikke finne på å betale såååå mye... 3000kr er MYE mer enn hva jeg får betalt som BESØKSHJEM...

Jeg ville bedt om 1500,- max for en hel helg, og da skulle de fått være hos meg, med lørdagsgodt og mat inkludert.. ;)

Nei, du må nok finne deg en annen, eller fortelle henne situasjonen..

Send meg en mail dersom du bor inærheten av buskerud, og trenger litt hjelp innimellom.. [email protected]

Skrevet

Og forresten.. Er vel ikke alltid man kan ta timesbetalt? 1000kr for en lørdag med shopping? Da kan man jo likegjerne droppe shoppingen da.. :P

Men hadde det vært feks. 4-5 timer en lørdagskveld (noe som ikke ville rippet deg) da hadde jeg ville gitt 100,- timen, for å kommet meg ut litt innimellom.. Men på sånne nødvendige ting.. Kan jo ikke sitte å telle timeantallet gjennom døgnet og få betalt deretter vell?

24 timer, jo da skal jeg ha 2400 kr.. :| Huff, det kan jo ikke være lett å være alene om barna idag gitt..:(

Føler med deg..

Som sagt, ta gjerne kontakt, på msn eller mail

Skrevet

Sandyy, jeg var desperaaaaaat...... :) Jeg måtte ha barnefri da. Det er forresten den eneste gangen jeg har hatt barnefri på hmm..3 år?

Den lørdagen var herlig for da fikk jeg kjøpt julegaver uten 2 unger på slep. Så jeg betalte 1000 kr i ren desperasjon.. :P

Men jeg legger deg til på msn, en kan dessverre ikke prate i kveld.. har eksamen om noen timer.. :S

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Hadde du bodd i Bergen hadde jeg gledelig hjulpet deg - gratis! Håper du finner en som kan hjelpe til en billigere penge!

Skrevet

Syntes den lørdagen var drøy..

100 kr timen i 7 timer er jo 700. Og ofte gir barnevakten litt "avslag" når det er over så mange timer.

Kan du ikke si at du ikke har råd til det, så enten må hun gå ned litt i timespris eller så må du finne en annen barnevakt.

Alt fra 60 - 110 er vanlig.. 70-90 er mest normalt tror jeg..

Hun fikk altså nesten 143 kr timen den lørdagen og det skattefritt..

riste på hodet* høres ikke ut som hun har et realistisk forhold til penger / arbeidsmarkedet.

Skrevet

Oj, det var mye!!

Jeg har vært barnevakt mange ganger før jeg fikk barn selv.

For ei helg der jeg passet 2barn fikk jeg 1000-1500 og syntes det var mer enn nok!

For en kveld fikk jeg 200-300kr

Hadde aldri tatt imot så mye som 2-3000 kr for ei helg og hadde nok "kastet" pengene etter foreldrene igjen, hehe

Skrevet

Greit å betale 100kr timen hvis det er en time eller 2 men syntes det burde være en makspris. 1000kr for å sitte barnevakt en dag er faktisk veldig mye.

Skrevet

50 ,- timen her, og 500,- for en hel kveld. Overnattiing = + 200,-

Skrevet

Og jeg trodde jeg betalte godt, noen år sida dette( 5-6,) jeg betalte 500kr for en helaftens lørdagskveld, 19.00-03.30...hehe....da jeg satt barnevakt for 10-15 år sia fikk jeg 100-150 kr... :-D

Skrevet

Hva med å ta kontakt med studentsamskipnaden eller fakultetet du studerer ved, og få de til å sende ut mail til alle studentene for å høre om det er noen som kan tenke seg å sitte barnevakt eller om noen vet om noen... Jeg får sånne mail en gang i blant som er masseutsendt fra skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...