Gå til innhold

utbrent etter bare 3 uker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har begynt på skole igjen etter 1 års permisjon. Går almenn påbygg.

fra dag en på skolen begynte stresset, masse å gjøre i tillegg til at jeg ikke hadde forberedt meg særlig... har 5 i snitt fra første året, så jeg krever mye av meg selv.

Nå er jeg trett, problemer med innsovning, har dårlig apetitt, ganske ustabil i humøret, er pessimistisk og føler at jeg enten klarer minimumskarakterene eller stryker, føler meg rett og slett dum på skolen, føler meg som en dårlig mor i og med at jeg er ganske trett de få timene jeg er sammen med henne om dagene...

akkurat nå er alt tungt, kan jeg være på vei til å bli utbrent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utbrent er vel en diagnose som kommer etter lang periode med stress og for mye arbeid, og det tar jo mnd. å komme seg. Gikk det bra til du begynte?

Jeg synes det var svært tungt å returnere til skolebenken etter endt permisjon, og jeg var overveldet av hverdagen og arbeidsmengden. Du må senkte kravene til deg selv litt, og gi hjernen din tid til å ta seg inn igjen. Høres rart ut, men jeg var helt tom i hue og hadde vanskelig for å lære da jeg returnerte. Var altfor lenge borte fra skolearbeid. Ble liksom bare barn og pupp:) Sist hadde jeg 6 mnd. permisjon og da var det deilig å returere.

Trenger du hjelp med skolearbeidet så ta kontakt med noen som kan hjelpe deg og be familie/mann om å ta litt unna for deg nå i starten. Ikke lenge til vinterferie, og du får koselese litt og slappe litt av.

Ordner seg. God klem

Skrevet

Stresset ja, sliten ja, men utbrent tror jeg ikke det er mulig å bli på 3 uker. Da er det noe annet som ligger bak slik at det bare er nå det tippet over.

Snakk med studieveileder eller liknende på skolen. Da kan du sikkert få en del tips. Det er heller ikke uvanlig å være frustrert og sliten når man nettopp har begynt å studere igjen. Kan hende det bare er en tilvenningsfase men det er sikkert lurt å prate med noen om hva det er lurt å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...