Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det "klamt" å stille opp i Se og hør? Litt sånn spekulativt?

Trenger deres synspunkt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forlang i såfall en fet sum for å gjøre det:-)

Leste nemlig boka til Melnæs i julen og det er gode penger å tjene der:-)

Men sånn helt ærlig, så er det jo litt spesielt med akkurat det bladet........Men, som sagt. Om dere kan få en sydentur eller noe annet som kan være hyggelig for hele familien etter en tøff periode så GO GO GO!!!

Og det er helt sikkert noen der ute som sliter med det samme og da er det jo positivt at det blir skrevet om:-)

Jeg heier uansett jeg:-)

Kjekk og grei:-)

Skrevet

usj og usj. Jeg hater egentlig publisitet..De ville skrive litt om superdupergutten... Og jeg tenker som deg, at det er positivt å spre litt kunnskap om det. For kanskje det er noen familier som sliter uten å ha fått diagnose...

Samtidig hater jeg de reportasjene om "stakkars oss som har hatt d så tøft"

vi vil ikke at han skal fremstilles som en stakkar, ser dere.. For han er jo kjekk og full av liv og humor. Og fungerer godt og normalt. Det er bare maten, ikke sant. Jeg vil ha en positiv reportasje. Om gladgutten som får det til... E

Skrevet

Hehe.. bare pass på at evnt. historie blir moderert til det minimale. For det er jo en kjent sak at Se og Hør legger på litt tjukt!

Skrevet

Herregud, jeg fikser det ikke... ikke tale om... klarer det ikke.. Tror det blir nei... Wæhhh.. Vi synes nemlig det er sjitklamt... Uff og uff...

Skrevet

Hehe, forstår dere godt!!!

Jeg bestemte meg i grunnen for aldri mer å lese Se & Hør etter å ha lest boken til Melnæs........men men.............:-)

Tenk dere godt om før dere svarer:-)

Skrevet

Tja - det kommer an på hva budskapet ditt egentlig er. Husk bare på at det ikke er mye man kan få gjort med vinklingen i ett inturvju i etterkant.

Her er noen nyttige tips som vi på jobben har fått i forbindelse med kommunikasjon. Kan jo være noe å tenke på før du bestemmer deg?

Du har rett til:

Å få vite premissene for intervjuet

Samtidig imøtegåelse

Tilsvar

Du har ikke rett til:

Å trekke tilbake et intervju eller utsagn i et intervju

Å bestemme vinklingen i reportasjen eller hvem journalisten skal snakke med

Du bør sikre deg rett til:

Å godkjenne egne sitater

Lykke til med valget, og som klatten sier; ta godt betalt!

:o)

Skrevet

Samtidig imøtegåelse og tilsvar. Hva ligger det i disse begrepene?

Jo, takk, har ligget hele natta og fundert på hva som er rett for oss. Jeg er i grunnen ikke begeistra for tanken, men hun skulle ringe meg i dag, så får jeg si hva vi ønsker med en slik reportasje..

Skrevet

møtegåelse og tilsvar? Rett og slett at du skal ha anledning til å imøtegå journalistens uttalelser. Hvis hun hevder et eller annet som du ikke er enig i eller har fakta som er basert på feil så skal din versjon med.

Går uansett utfra at du har et budskap siden du vurderer intervjuet. Så da er det bare å balansere supergutten opp mot sakligheten slik at journalisten ikke lager det til en skikkelig snørrogtåresmørjeartikkel.

Har du bestemt deg?

Skrevet

Jeg synes ikke det er "klamt", men jeg skjønner deg godt hvis du sier at du hater publisitet..

Mener å ha lest noen slike reportasjer i Se og Hør, og de kan jo kanskje vinkles i den retningen du vil? Hvis du sier at du ikke vil ha sånn "stakkars oss" så kan de vel bare fokusere på fakta rundt barnets sykdom?

Det er nå uansett mange som leser Se og Hør (men ingen kjøper det he he), så hvis det kan hjelpe andre i samme situasjon så er jo det godt...

Lykke til iallefall

Skrevet

Jeg synes det er helt greit, men er helt enig med dem over her at reportasjer á la "Uten ben og armer, men lykkelig likevel" ikke er noe særlig :)

Hvis du får styre budskapet og er helt klar på dette fra starten av, kan det være til god hjelp for andre i samme situasjon.

Jeg leser Se & Hør og er ikke flau for å si det heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...