gulda Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Leser så mange spørsmå av typen: "hvem skal føde på A-hus?", og sånt. Er det mange steder å velge mellom i Oslo? Ligger Storken der, eller hva er det? Kan noen kort oppsummere hva som er spesielt med f.eks A-hus? Har lest navnene så mange ganger nå at jeg ble rent nysgjerrig..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 A-hus(= Akershus Universitetssykehus) ligger i Skedsmo kommune. Så er det Ullevål pg Rikshospitalet for de som bor i Oslo. Hva som er spesielt med det aner jeg ikke. Men kan vel ha noe med hvem som bor i nærheten av sykehuset. Og om man er fornøyd. A-hus ser (etter min mening) veldig slitt ut, og det har hørt mye dårlig om det. Men Nå har det blitt til et av de beste sykehusene, etter det jeg har forstått... De har ikke pasienthotell og har bare flermanns barselrom...Så null sjanse for at far kan overnatte..(tror det er enkeltrom også..Husker ikke) Storken ligger vel i Bergen, hvis jeg ikke tar feil...(kan godt hende det=o).. Storken er vel noe av det samme som ABC klinikken på Ullevål... Eller så aner jeg ikke...Kan jo hende jeg er skikkelig på bærtur her..=oD...
gulda Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2008 Er Storken i Bergen??? He he. da er jeg uansett myyye mer på bærtur enn deg!!! Takk for svar iallefall. Lærte noe nytt.. )
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Greia er at Ahus ligger på Lørenskog rett utenfor Oslo. Det er mange mange mange mennesker som bor i Oslo Nord og de sokner til Ahus. I tillegg er det jo mange som faktisk bor i Akershus også da som havner på Ahus. Man har jo Riksen og Ullevål i Oslo, samt den fødeavdelingen som er på gamle riksen (husker ikke hva den heter). Det er jo fritt sykehusvalg og vi som bor i og rundt Oslo har flere å velge på. Det er fryktelig mange som sokner til Ahus og sykehuset er under utbygging. Nå er det så overfult at det er nesten helseskadelig.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Ahus er også gammelt og slitt og man ligger ofte på 4 manns rom.
anne* Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Og så har en jo Bærum også som mange ender på. Har visst kjempebra fødeavdeling, men ikke så bra barsel - etter det jeg har hørt i alle fall. Storken ligger i Bergen ja. ABC-klinikken, er samme type avdeling på Ullevål. Føderiket tror jeg det heter på gamle riksen i sentrum. Har visst ikke hatt så mange fødsler der enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå