Gå til innhold

Får fnatt av trilleturene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini trives tydeligvis ikke i vogna. Han sover max 20 minutter før han våkner. Og deretter går det 10 minutter før han begynner å vri seg og gråte (sint gråt) for dette gidder han ikke mer.

Han "brent meg" mange ganger på at jeg har vært for langt hjemmefra når dette skjer og det blir bare stress og kaos.

Jeg trodde jo de små skulle sove ekstra godt og lenge når de ble trillet?

Noen som har tips til hvordan jeg kan snu trenden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Jenta mi var lik da hun var ny frem til ca 2,5 mnd. Kunne ikke dra noen sted nesten. Dette var sannsynligvis fordi hun spiste så hyppig og ble fort sulten... og da var det ikke så stas å ligge i vogna. Nå er hun 3,5 mnd og kan godt ligge våken i vogna. Hun sover aldri mer enn 30 minutten ( med få unntak) uansett, men det funker iallefal å drasse rundt på henne selv om hun ikke sover.

Altså ingen gode råd, men en solidarisk bemerkning;-)

Skrevet

Jenta mi hater også vogna... Har ALDRI likt å ligge i den, så det der har jeg gitt opp. Hun er 3 mnd. gammel, og jeg prøver iallefall 1 - 2 ganger i uken. Går ikke noe langt, sånn i tilfelle hun begynner å hyle... Holder meg rundt i nabolaget. Nå gidder jeg ikke mer, selv om jeg ikke kommer meg ut med henne. Tviler på at hun tar noe skade av det iallefall...

Skrevet

Tydelig at flere har samme problem... Jeg har vært så fortvila for at ikke tulla ville ligge våken i vogna.. Så nå skal vi ta på sportsdelen heller, sånn at hun av og til kan sitte oppe litt. Kanskje det vil hjelpe. Jeg ELSKER jo å gå turer, men det har blitt ett mareritt rett og slett. Håper at det vil bli bedre etterhvert. Vet jo at noen barn hater å ligge i vogn, men det går seg vel kanskje til.

Skrevet

Sånn har det vært her også. Aldri likt å ligge i vogn og sover heller ikke noe særlig i vogn.

Vet jo ikke hvor gamle barna deres er, men fikk et kjempefint tips av fysioterapeuten ang dette. Hvis de ikke kan sitte selv ennå, kan man legge de på magen med hodet vendt mot fotenden, slik at de kan ligge og se ut av vognen og på deg som triller. På denne måten får de jo god trening også...

Ikke sikkert dette går i alle vogner, men kan jo være verdt et forsøk.

Vi har ikke prøvd det, har ikke så egnet vogn til det og han ligger så veldig urolig (måtte hatt på sele selvfølgelig)...

Skrevet

det blir oftest bedre når man begynner med sportsvogn sånn at babyen får sett litt mere :o)

Skrevet

Han er 4 1/2 mnd og problemet har bare økt gradvis.

Tror kanskje det kan ha noe med at det ikke er så mye å se på, for om jeg må ha regntrekk på så klikker han i alle fall.

Han er nok ikke sulten for jeg passer godt på at han er mett før vi går. Men i går så tenkte eg at jeg skulle teste det.. Når han ble sur så satt jeg meg ned på en benk og prøvde å amme han. Ingen suksess, han ville ikke ha, men det var mye spennende å se på plutselig....

Når kan man ta i bruk sportsdelen da?

Skrevet

Det høres kjent ut, vesla her også hata å ligge i vogna. Høylydt skriking fra ende til annen, helt siden hun ble født. Jeg som gleda meg til å gå lange turer, det ble til at jeg grua meg og ikke turte å gå langt. Det som hjalp oss var Babybjørn. At noe så utskjelt kan fungere så bra! Hun hang der til jeg kjente at hun ble trøtt i kroppen (det tok kanskje bare 10 minutter) og så var det ned i vogna for å sove. Og sportsdelen da hun ble 4-5 mnd. Hun likte tydeligvis å se hva som skjedde. Så kanskje BB kan være et tips?

Skrevet

Høres kjent ut dette her ja... Snuppa virkelig HATET vogna da hun var liten........ Men etter vi kastet ut bagen og gikk over til sportesdelen ble det som natt og dag!!!!! Nå elsker hun vogna og elsker å gå på tur!!!!

Skrevet

slik var puttegutt også...hatet å ligge i bagen på vogna...hyyyylte hver gang.....så jeg og gubben grudde oss hver gang vi skulle på senteret eller ut å gå turer.....så da han var rundt 4 mnd så byttet vi over til sportsvogna og da ble det noe helt annet......nå elsker han å sitte i vogna og han kan sove der.....nå er han 6,5 mnd.

Skrevet

Helu!

Har det på akkurat samme måte. Og det blir faktisk verre og verre.

Kjøpesenter-vogn-ligging har vært uaktuelt fra dag 1, men tur har vi da kunne gått og hun har kanskje!! sovet i en time. Men nå er det hvis vi er heldig en lur på 20min, og etter det er kaoset begynt.

Var på tur på søndag og da vi var ca 15min hjemmenifra begynte hun å hyle/vri og vende på seg. Hysterisk. Så da måtte jeg bære henne hjem og dytte verdens tyngste lånevogn (uten svingbare hjul) hele veien hjem. I tillegg har bor vi i 5etg uten heis så dere kan jo tenke dere resten.

Hun er 3 og en halv mnd og jeg skal ta i bruk sportsdelen når vi får den tilbake fra rep. Skal ikke la henne sitte hele tiden og det er heldigvis full liggestilling og vognen er vendt mot meg. Satser på at det blir en hit!!

HÅPE ;-)

Ellers bruker jeg også bæresele hvis jeg skal handle etc. Der får hun sett og blir ikke så urolig! Men det blir jo tungt i lengden da..

Lykke til folkens! ;))))

Skrevet

Jeg har et ord til dere, jenter: BÆRETØY!

Og da snakker vi ikke BabyBjørn som man kun kan bruke 20-30 min om gangen med små babyer (kjekt til sitt bruk, men går fort ut på dato for den lille).

Mei Tai, Ergo, Beco, vevde sjal, alt dette er bæretøy som babyen kan sitte i leeenge hvis det er satt på riktig. Det er også behagelig for mor/far å bære med. Litt større babyer som har god hodekontroll kan også sitte på ryggen.

Disse gir god støtte for ryggen, barnet kommer opp og ser samtidig som det er nær mamma/pappa og den tryggheten det gir. Veldig mange barn sover mye bedre i bæretøy enn i vogn.

www.tettinntil.no har masse info om forskjellig bæretøy.

Det er litt dyrt å kjøpe nytt, men det finnes et ganske stort bruktmarked. Det er også noe som kan brukes i flere år og til flere barn.

Du slipper å styre med vogn på tog/buss/trikk. Tar liten plass i bagasjerommet. Kan ha det liggende i vognen hvis barnet vil opp.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ble kvitt dette problemet etter at jeg begynte å bruke vognen inne.. Nå sovner hun etter bare noen få meter på tur. Ikke sikkert det hjelper for andre, men det er deilig å endelig kunne gå lenger enn rundt hushjørnene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...