Gjest Rebel m/jente Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Samboeren min vurderer det. Men hvilke fremtidsmuligheter har man etter en bahelorgrad i markedsføring? hvilken lønn kan man forvente? Er studiene vanskelige? fortell, fortell :-)
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Utdanner meg nå... Så jeg kan ikke svare på alt, men iallefall kan man forvente 300 000 minimum. Studiene er ikke vanskelige, faktisk overraskende lette. BI er noe tyngre enn der jeg går dog. Man kan jobbe som alt fra selger, til markedsfører eller med brand management, markedsledelse, markedsundersøkelser, eller innenfor den strategiske prossessen i en bedrift, det er 1000vis av alternativer med en slik utdannelse.
cherry coke Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Jeg holder på med årsenhet i markedsøkonomi med sikte på bachelor i markedsføring. Har mest lyst å jobbe med eksport markedsføring. Jeg tar det på BI, og studiende er både og. Markedsføringsfagene er lesefag, og veldig gode fag, mens man ma ha statistikk og bedøk som jeg synes er litt verre (men det er ikke alle som synes det er ille.) Jobbmulighetene er store, spesielt om man bor i de største byene, men også på plasser de satser my på fisk (laks, ørret etc)., kystbyene, er det store muligheter for jobb. Lønnen er veeeeldig variabel, er ikke sikker på hva grunnlønnen er, men vet om folk som fort tjener 7-800 000 (da gjerne fastlønn+ provisjon) og dette er da mellomstore bedrifter.
Gjest Rebel m/jente Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Ok, det høres jo bra ut da :-) Han tenker på BI, da...
Gjest Rebel m/jente Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Takk for svar! Noen med flere konkrete ting man kan jobbe som? hva må f.eks til for å bli markedsdirektør? forstår jo at man må ha mye erfaring da, men holder det med bachelor liksom? Fant bare det, markedsassistent og markedskonsulent på jobbfeber.no
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Det er en fordel å være siviløkonom for å bli markedsdirektør. Det gjeveste er jo Handelshøyskolen i Bergen, men BI i Oslo (merk Oslo) kommer etter. De som jobber på markedsavd. der jeg har jobbet driver med salg (telefon), tar imot kundeklager, er prosjektledere (det som het prosjektsekretær) der de har en ad eller annen sjef over seg, kundekontakt (følger opp avtaler og kontakt med kunder som sjefen har forhandlet frem)... En kan jobbe seg opp selvsagt, men en ender ofte i mellomposisjoner er mitt inntrykk. Lønnen starter sikkert på 300 000, kommer an på selskapet. Det er jo mange som kommer fra utlandet med bachelor, men mitt inntrykk er at de norske utdanningene har et fortrinn. Mannen min har nettopp ansatt en med bachelor som sin "sekretær". Hun følger opp kunder og andre avtaler for han, og kommer sikkert på sikt å få mer og mer kundeansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå