Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Innpå uke for uke her, står det til mors uke 44!! Kan man gå så lenge? Det vil jo være en mnd etter termin det.. I bøkene jeg har går det bare til uke 42.. Skjønner ikke dette jeg!!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 vet at på KK i Bergen så lar de gjerne gravide gå over 14 dager... Kjenner til 2 stk som fødte 19 dager over termin... Da fikk de tett oppfølgning på slutten da, men allikevel.. Har litt skrekk for det ja!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Ble redd for det samme jeg, så spurte jordmor.. men kan kommer på en overtidskontroll på sykehuset når man har gått 10 dager over termin, og satt igang senest 14 dager over.. så man går ikke lenger enn 42 fulgåtte uker =)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jamen, termin er jo i uke 40!? Da vil jo 44 bli en måned over!! :-O Det har jeg aldri hørt om. Her jeg bor blir man satt i gang etter 12 dager over termin..
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Har hørt folk som har måtte vente 1 måned ja,men de fleste har satt inn regel om at det blir satt igang senest 2 uker over nå trur jeg. Det blir litt drøyt å gå en måned over....Det er ikke mange som må vente så lenge nå for å si det sånn...
gulda Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Termin er vel i uke 41 (40+2), så blir vel tre uker over -men lenge nok det! Her er det overtidskontroll 14 dager etter termin. Kan visst i noen tilfeller drøye enda litt i håp om at fødselen starter normalt, men blir som regel igangsetting den dagen. Men hørte at enkelte steder praktiserer de 3 uker over termin. Det er fryktelig lenge, synes jeg altså! Men vet ikke om det stemmer, da, bare noe jeg har hørt..
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Her i Norge, er man faktisk ikke på overtid før man er 42 fullgåtte uker =/ Men har ikke hørt om at noen har måttet vente så lenge som 44 fullgåtte før de har blitt igangsatt. Det er jo ikke bra for baby å være så lenge i magen, og det er stor fare for at barnet tar skader, eller faktisk dør i magen da. Det er ikke mange land som venter så lenge som Norge med å sette igang fødselen. Hadde det vært meg, så hadde jeg FORLANGET å bli satt igang senest uke 42!! Vet jo ikke hvordan det hadde blitt mottatt da.......men jeg hadde nok ikke vært til å leke med. Synes det er horribelt å la noen gå så lenge som uke 44, når det kan være en fare for barnet.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Jeg fødte 18 dager over termin sist. Hadde det tatt 20 min til så hadde det blitt 19... Tror ikke det er sesielt vanlig siden alt jeg har møtt på av helsepersonell i dette svangerskapet reagere med vantro, og lurer på hvordan i alle dager de kunne la meg gå så lenge. Hører med til historien at jeg ble satt igang 16 dager over og at det tok tre dager da...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 bare for å ha nevnt det så er man ikke på overtid før man har passert 14 dager etter termin!
Lillas nr 3 Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 de kan vel la en fødende vente så lenge om menssyklusen var veldig varierende før graviditet,men da fordi terminen blir så usikker..?...MEN det må da være veldig sjelden....?Jeg leste dette ett sted.Kan ikke huske hvor....
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Det kan være mulig,men jeg har bestemt meg at jeg ikke f skal ha noe 17 mai unge.Sooooo,en dag ovet termin (T er 5 mai)og jeg kommer til å late som at jeg kan kung fu på sykehuset ;0) og praktisere skikkelig jet lee stil på ræva dems.... =0) Jeg vet,jeg vet,vi får nå se på det.... =0) Men er det ikke litt sent å begynne å si overtid 14 dager etter termin? jeg mener den er jo difus nok fra før den der termin.....
Lillas nr 3 Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 :-) Det hadde vært litt av ett syn:-).Skal se at ungen kommer om du prøve på ett slikt spark ja=-).Jeg prøver å vaske alt å alle her for å slippe overtid.Termin på tirsdag..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 Synes det høres veldig rart ut når de setter en termin, at man skal måtte gå 1 mnd etter den!!! Nå praktiserer de jo med at de setter i gang eter 12 dager de fleste steder. Overtid er i uke 42 ja, men DA skal man jo settes i gang da, det er slik det er blitt sagt til meg ja. Altså, har ikke fødselen min satt i gang av seg selv til 12 dager etter terminen min, så setter de den i gang. Hvis noen må gå lenger enn 14 dager etter termin, så stakkars dem!!!:-0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå