Lykkeliten *På overtid* Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Og er det noen av dere igjen som har innekatter? Jeg har to innekatter. To persere. De er så søte altså.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har en kjempesøt huskatt, hun er 6 mnd gammel. Ikke innekatt da, hun leker både ute og inne
LivetErEnLek Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har ikke, men har bestilt en norsk skogskatt som kommer til fredagen. Gleder oss kjempemasse!!!! Blir jo innekatt noen mnd fremover, men skal begynne å ta henne ut til sommeren.
anja,R Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 jeg har 3 katter jeg da, har to små frøkner som var såtte ut i en stor kasse for å dø da vi fant dem,, å så har vi en stor bryter på 5 kj går inn å ut alle samen som det passer dem da :-)
Limlamli Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har 2 katter. Steriliserte hunnkatter som stort sett er inne om dagen, men ute om natta. Iallefall om vinteren. Mere ute om sommern. Hadde en pussi opplevelse med den ene katta i sommer. Hun kom plutselig bort. Var borte i over 4mnd. Jeg var sikker på at hun var død, for hunnkatter bruker normalt ikke være så lenge borte fikk jeg beskjed om. Ei på jobben hadde fått kattunger, å lurte på om ikke noen ville ha en. Jeg meldte meg, for jeg tenkte at det blir ensomt for hun som er igjen. Jeg henta kattungen en fredag i november. Søndag kom den andre katta mi tilbake!!!! Helt utrolig!! Også samme helg som jeg fikk i ny da! Det ble stor glede i huset Men det endte med at lillesøstra mi fikk kattungen da. De to store kattene mine ville ikke godta den. Men det var kanskje til det beste. 3 katter er litt mye, spesiellt når mannen i huset ikke er så veldig begeistret
Snødronningen Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Har to steriliserte voksne ho-katter (mor og datter) som også går ute. Har ikke innedo, fungert greit. Men nå er det 1 m snø her. De nekter å gå ut. Vi tvinger dem for å gå på do (har måket vei så de drukner ikke) men de går ut og venter utenfor til vi lukker opp. Ihvertfall den ene holder seg og har gjort fra seg inne flere ganger. Noe råd. De klorer også opp et gulvteppe sekv om de har klorestativ. Har prøvd alt av fy, nei, tatt i nakken og ut ved fersking, men de gir seg ikke. Klorer mest når vi ikke ser det, feks om natten. Vi ser at teppet har klorefelt. Mammakatten freser og er nesten alltid sint på datteren. Jager henne vekk fra seg. Vi er i tvil om hva vi skal gjøre. Ikke alltid greit med katter heller!!
Frk. Arwen Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Hei hei :-) Jeg er et ekte kattemenneske...har vokst opp med persere (mamma og pappa har fortsatt 2 herlige perserjenter) og har selv 2 exotic jenter (basically korthåra persere) disse er bare inne, men vi er ofte ute i bånd og hjemme hos foreldrene mine har de en stor utegård og boltre seg i når vi er på besøk der :-) Er forøvrig to by-katter jeg har - som syntes det er ekkelt og gå på gress- de trives best med asfalt eller steinheller under bena...raringer :-) De er så søte og kosete....har en baby i magen og to litt hårete utenfor :-)
Leen Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 hei...jeg har også pusekatt...Han er 2,5 år og helt avhengig av meg. Han følger etter meg uansett hvor jeg går. Han sitter t.o.m. og ser på når jeg er på do...hehe...han kommer til å bli så sjalu i August...Da får han ikke sove på soverommet lenger...
boll@ Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har en liten kattunge som er helt lik på hellig birma, kjempe sjønn. Er også helt katte gal. Men husk at vi må være obs på katte avføringen, IKKE bra for oss gravide! Jeg unngår å skifte kattesanden, men klarer ikke holde meg unna pus. Da jeg jobbet i barnehage ved forrige svangerskap holdt jeg meg unna sand kassa.
tesseliten Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har også katt, en sphynx faktisk (naken katt) super god pus:)
microtiger Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har en innekatt. Sikkelig blandingskatt, men hun er så skjønn så
Canutte Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Jeg er og et skikkelig kattemenneske, og har 2 vakre hellig birma katter... Veldig spent på hvordan de kommer til oppføre seg, når de får en baby i huset:-)
*Vi blir 5* Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 Vi har 3 katter,kattemor og to unger (de er snart 1 år) Jenta vår var 4 mnd da de ble født så de har blitt kjent med hverandre helt fra starten av,veldig gøy å se på når de leker,hihi..Men akkurat nå er den ene ungen savnet *lengter* Kattemoren brydde seg aldri noe særlig om babyen når den kom,bortsett fra når hun gråt,da hoppet hun oppi vuggen å begynte å mjaue..veldig rart...=)
stratosen_er mamma_ Skrevet 30. januar 2008 #14 Skrevet 30. januar 2008 bare må spørre dere som har katter, tar dere toxoplasmaprøver? jeg hadde en katt helt til på søndag, da ble den påkjørt...ble veldig lei meg...har bestilt time for å få tatt en toxoplasma prøve i tilfelle pusen min har smitta meg..men jeg tror ikke d...noen andre som har tatt denne prøva?
nitusa Skrevet 30. januar 2008 #15 Skrevet 30. januar 2008 me har og kattar 3 stk. ei sterilisert ho katt, og to hannkatter. den eine hannkattën kommer bare inn for å spise for så å gå ut igjenn, skikkelig utekatt. den andre hannkatten tok mannen min med seg hjem fra jobv. katten hadde gått rundt butikken der han jobba i fleire uker, og mange folk var stygge med den. ingen som har etterlyst den heller etter den kom til oss desverre. syns det er litt mye med 3 katter......
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #16 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har to katter. Kattunger.. Er litt spent på hvordan de kommer til å like å få en liten krabat i heimen. Men det får vi nå se. Toxoplastma... Jeg har hørt noe om katter og mennesker.. Hva er dette? Til dere med katter: Vær obs på kattene.. De kan finne på å legge seg oppå babyen.. Det kan være veldig skummelt, for de kan faktisk kvele barna. Så vær veldig på vakt med å la kattene være uten tilsyn sammen med babyen.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #17 Skrevet 30. januar 2008 Jeg har ei sta, egen "dame" i hus, eller; vi bor hos henne... Hu er vant til å være sjef, og være eneste katt i huset. Søsteren min passet henne når vi var på flyttefot i sommer, og jenta mi jagde bort hannkatten hennes...litt moro. Hun fikk to herlige kattunger mens hun bodde der, og de ble igjen. Hannkatten kom også hjem, etter 2 mnd. Vi lurer på å la henne få et kull nå før vi steriliserer henne. Hu er veldig beskyttende ovenfor meg om dagen, nesten som at hu veit det er noe i magen min som lever...en veit aldri...
Sol Skippertaksdronning Skrevet 31. januar 2008 #18 Skrevet 31. januar 2008 Ingen katter her i huset-men vi har to rotter, like mye selskap og kos i de:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå