Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hører flere sier at det er værre å bli satt igang, enn hvis alt går som normalt. Noen som kan si noe om dette?
gulda Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Egentlig ikke, bare at jeg har hørt det samme. Er vel noe i forhold til modning, eller noe, men tør ikke begi meg ut på en forklaring -har ikke veldig peiling.. |
trebarnsmamma? Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Det kommer nok an på, tror det kan være en "god" opplevelse om man blir satt i gang med ballong og gele osv om det har god effekt. Jeg gikk imidlertid fra å være i naturlig fødsel selv frem til 6 cm åpning i første fødsel til så å bli satt rett på drypp på full guffe. Det var grusomt (dumme meg ville ikke ha epidural, men etter halvannen time hvor rieregistratoren stod på 100, max, HELE tiden uten pause, og hvor de ikke hadde kontakt med meg, så kom det til slutt en anestesilege som blandet epidural på rommet og plåinket den i ryggen på meg).
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Har blitt satt i gang i en av fødslene mine, og det var faktisk den letteste og minst smertefulle av dem alle. Så min erfaring er at det er helt greit. Men jeg tror det har ganske mye med hvor moden du er i utgangspunktet, og hvilken metode de bruker.
Kjukka Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg ble satt i gang 3 uker før termin pga. svangerskapsforgiftning... Om det er det jævlligste jeg har vært med på. Begynte med en tablett opp i livmorhalsen torsdags ettermiddag, og ca. hver 4 time etter det. Var liksom meningen at jeg skulle få åpning, men fredag kl. 12, var det fortsatt bare 1 cm åpning. Klarte til slutt å ta vannet mitt, men fortsatt 1 cm åpning. Så kom det rier fra helvete, og ingen fremgang i åpningen. Var sikker på at jeg kom til å dø... ble satt opp til ks, men det var to før meg i køen, hehe Fikk satt en elektrode på hodet til barnet etterhvert, og etter en stund, så dem at jenta mi ikke hadde det så bra der inne, så da "snek" jeg litt i ks-køen. Ble ett haste-ks, i full narkose, men det gikk heldigvis bra til slutt. Fredag Kl. 17:46 var det over, og nå har jeg ei nydlig prinsesse som snart er 3 mnd. Men jeg kunne gjort akkurat det samme 1000 ganger til, om det var det som måtte til for å få den nydlige jenta mi. Dem sier at det er bedre å gå i spontan fødsel, iallefall om du er førstgangsfødende, fordi det er stor fare for at ting ikke går helt som det skal, når man blir satt i gang.
Emmilo Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 ALDRI at jeg blir satt i gang igjen. HELT JÆVLI!!! To uker etter termin med nr 1 og ikke tegn til fødsel satte de gele. Fikk pressrier annenhver minutt i fire timer og det føltes som jeg skulle drite ut en fotball. Fikk ikke åpning og endte med akutt keisersnitt da bebins puls sank til 50% for hver ri. Jeg hang i taket av smerter. Kunne ikke få epidural da jeg ikke hadde åpning. Legens kommentar: du kan sannsynligvis ikke føde vaginalt i det hele tatt grunnet formen på livmorstappen. Moro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå